9680
Sök

Plasta dörrsidor, behöver tips o hjälp.

Solfilmsmontör
950 Inlägg
5 mars 2007
Trådstartare
Hejsan. Ny som man är med plastning o spackling så behöver ja lite hjälp. Får bara plats med 4" högtalare i mina dörrar och har köpt ett 5.25" i hopp om att jag skulle kunna få dit de, men ack så fel. Så nu måste ja plasta och dona lite för att få dit de. Så nu till min fråga, vad behöver man när man plastar och vad ska man tänka på?

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

med lem
1 147 Inlägg
5 mars 2007
glasfiber, polyester, härdare och en pensel eller metallroller. och en sak man kan tänka på: det e svårare än man tror att plasta.

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Solfilmsmontör
950 Inlägg
5 mars 2007
Trådstartare
dallelito skrev:
glasfiber, polyester, härdare och en pensel eller metallroller. och en sak man kan tänka på: det e svårare än man tror att plasta.

Hade tänkt plasta över de befintliga högtalar hålet så det blir helt jämt med dörrsidan för att sedan göra ett nytt passande hål. Har set folk som fäster någon form av duk som de plastar på är de nått som behövs?

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

1 417 Inlägg
5 mars 2007
Snälla, sök efter trådar om plastning. Finns verkligen hur många som helst nu.

med lem
1 147 Inlägg
6 mars 2007
Kornz skrev:
dallelito skrev:

Hade tänkt plasta över de befintliga högtalar hålet så det blir helt jämt med dörrsidan för att sedan göra ett nytt passande hål. Har set folk som fäster någon form av duk som de plastar på är de nått som behövs?

ja ta o spänn en fleece filt eller liknande över hålet så buktar inte din plastning lika lätt

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Sök