Inbrott i vår s80 T6a inatt!

BamZe84
8 mars 2007 ·

Hej!
Inatt gjorde någon inbrott i vår s80,
Bilen var larmad och stod parkerad 2.5 m från våra fönster mitt i ett villa kvarter. Är de någon som hört eller sett något ?
De som stals ;

1 x motorhuv
2 x sidobakspeglar
1 x krockkudde
1 x bil stereo
1 x Navigator

Har du hört ngt om detta ? hör av dig!

Mvh BamZe

Davv3
8 mars 2007 · 1 019 Inlägg

Fan va tråkigt!
Vem fan snor en motorhuv? Antar att den inte satt på bilen..? herregud vart fan är världen påväg?!

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
BamZe84
8 mars 2007 ·

klart som tusan motorhuven satt där, de gick in och plocka allt! fan en ny huv kostar 12-15 ny på volvo, så klart de är pengar i de, men jag tror sakerna är skeppade till polen innan vi upptäckte de. sad

Jonni
8 mars 2007 · 1 256 Inlägg

Det är organiserad brottslighet, Dom plockar airbagarna för att i sin tur sälja vidare dem till öststaterna och även arabstaterna..  Många importerar krockade volvobilar och även VAG-bilarna som är vanligast bland airbagstölderna från tyskland och tjänar sig en hacka på att få tag på stulna airbags.. En airbagenhet kostar 14.000kr (har jag fått höra från VW här i sverige.. (inkl. moms & montering)

Senast redigerat av Jonni (8 mars 2007)

Sandman
8 mars 2007 · 873 Inlägg

Lagom sjukt det där.
Man blir ju lite mörkrädd.


Jag ska nog tänka om angående mina planer att flytta till marklägenhet... men där är ju så fint jämfört med trånga innerstaden.


Hoppas det löser sig till det bästa för dig!

Don't get mad, get even.
__Marcus Whitetrash
8 mars 2007 · 589 Inlägg

Hm ja det var en ovanlig stöld, blir till att sätta kättingar på airbaggarna då.
Hoppas det löser sig.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.
Slim_Kim Arbetssökande lokförare
8 mars 2007 · 170 Inlägg

Med tanke på vilka saker som stals så e dom nog som sagt på väg te typ polen lr nå sånt.
De e ju sånt här som får en o undra va man ska göra för att få ha saker ifred.

To get old and wise, you have to be young and stupid!!
MarcusL #2573
8 mars 2007 · 1 489 Inlägg

Frågan är ju varför ni inte vaknade när ni sov 2,5 meter ifrån ? Man plockar ju inte bort en motorhuv helt tyst direkt :s

• Även den starka måste ta i när han skiter
Sandman
8 mars 2007 · 873 Inlägg

MarcusL skrev:
Frågan är ju varför ni inte vaknade när ni sov 2,5 meter ifrån ? Man plockar ju inte bort en motorhuv helt tyst direkt :s

Visst gör man det.
Specielt om man är ett gäng som har övat momentet.

Och om man stiger upp för varenda konstigt litet ljud man hör får man nog inte mycket sömn.
Låter ju inte så mycket genom dubbelglasade fönster om allt var stängt nu när det är så här kallt.


Vad som är irriterande är ju att larmet inte gick såklart.
Även om de flesta ignorerar ett bilarm hade man själv hört det 2.5 meter bort.

Don't get mad, get even.
Hamilton
8 mars 2007 · 8 873 Inlägg

Jävligt tråkigt när sådant här händer.
Men jag reagerar på 2 saker.
Du postar 00:45:09 inte så jäkla sent kan man tycka.
Rätt mycket pryttlar som tas från bilen, måste även för proffs ta sin lilla stund att plocka av dessa saker.
och ingen vare sig ser eller hör något?

Fotograf på tierpidag.se
HoKkee
8 mars 2007 · 845 Inlägg

reagerar på de jag också att ingen hört eller sett någe.  men lider verkligen med dig riktigt tråkit att man aldrig kan få ha grejorn i fred

BamZe84
8 mars 2007 ·

Jag vet inte vad jag ska säga. Kan bara säga jag tycker det är sjukt tråkigt. Man blir om inte annat jävligt förvånad när man kommer ut och ska ta bilen så är motorhuven borta. Men vi hittade blod i bilen så de var tekniker från polisen här och tog de. Men de var som dem sa. Är de från öst så är dem här en vecka och "jobbar" sen åker dem tillbaka och gör sig en hacka och då får man aldrig fast dem.  Det har ju varit proffs med tanke på jag sov och bilen stod utanför fönstret. Det är att lägga på mitt i ett bostadsområde där vi är 12 hus som ser bilen så de är rätt riskabelt. Men vad ska man göra när folk inte kan skilja på mitt o ditt sad suck. När jag ringde Volvia mitt försäkringsbolag klämmer kärringen ur sig, " Nä du har ingen hyrbils försäkring som kostar 220kr i halvåret så du får ingen hyrbil och blir av med bilen 3-4 veckor" då blir man trött.

BamZe84
8 mars 2007 ·

tjenare, här kommer lite bilder!

http://www.inzide.org/streetclub/inbrott/1.jpg

http://www.inzide.org/streetclub/inbrott/2.jpg

http://www.inzide.org/streetclub/inbrott/3.jpg

http://www.inzide.org/streetclub/inbrott/4.jpg

http://www.inzide.org/streetclub/inbrott/5.jpg

Senast redigerat av BamZe84 (8 mars 2007)

Aga_Diff Bärs!
8 mars 2007 · 3 456 Inlägg

hmm, hoppas det löser sej iaf...

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Sandman
8 mars 2007 · 873 Inlägg

Tycker blodet ser ut som en ditmålad gubbe med solbrillor.

Ser nog inte var du menar att blodet är.


Hur som helst jäkla flax att du hittade blodspår, annars besvärar sig knappt polisen med att titta på bilen (inte ens om du tar den till dem).
Blir bara statestik.

Don't get mad, get even.
chrille_ Servicerådgivare
8 mars 2007 · 715 Inlägg

tradigt som fan när sånt här händer.. lider med er.
vafan om man ente kan ha sin bil utanför fönstret varfan ska man ha den om man inte har tillgång till garage..

kanske får bygga upp elstängsel runt om bilen .. el nåt
man blir allafall mörkrädd dom är inte rädda för någonting..

// chille_

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_
Audi A4 1.8T "Prosport S-line" (2008)
BamZe84
8 mars 2007 ·

Sandman skrev:
Tycker blodet ser ut som en ditmålad gubbe med solbrillor.

Ser nog inte var du menar att blodet är.


Hur som helst jäkla flax att du hittade blodspår, annars besvärar sig knappt polisen med att titta på bilen (inte ens om du tar den till dem).
Blir bara statestik.

Japp men från början såg man de tydligare sen kom polisens tekniker och sprutade på massa medel och grejer. Så därför ser de ut så wink

chrille_ Servicerådgivare
8 mars 2007 · 715 Inlägg

BamZe84 skrev:

Sandman skrev:
Tycker blodet ser ut som en ditmålad gubbe med solbrillor.

Ser nog inte var du menar att blodet är.


Hur som helst jäkla flax att du hittade blodspår, annars besvärar sig knappt polisen med att titta på bilen (inte ens om du tar den till dem).
Blir bara statestik.

Japp men från början såg man de tydligare sen kom polisens tekniker och sprutade på massa medel och grejer. Så därför ser de ut så wink

oo värsta CSI  ju smile

är bilen skadad i övrigt?  annars e de ju bara att beställa nya grejor o hutta på plats igen..
kan väl inte ta så jävla lång tid tycker man ? iofs grejorna ska lackas osså..//Chrille_

Senast redigerat av chrille_ (8 mars 2007)

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_
Audi A4 1.8T "Prosport S-line" (2008)
BamZe84
8 mars 2007 ·

chrille_ skrev:
tradigt som fan när sånt här händer.. lider med er.
vafan om man ente kan ha sin bil utanför fönstret varfan ska man ha den om man inte har tillgång till garage..

kanske får bygga upp elstängsel runt om bilen .. el nåt
man blir allafall mörkrädd dom är inte rädda för någonting..

// chille_

Hej, jag de är sjukt tradig, men va fan ska man göra. De fanns inga brytmärken på bilen och bilen var 110% låst. Så de är sjukt. får snart koppla på 220V i karossen på bilen. och sätta på en skylt " Rör DU, så DÖR du smile " jobbigt om grannens hund pissar på bilen big_smile

BamZe84
8 mars 2007 ·

chrille_ skrev:

BamZe84 skrev:

Sandman skrev:
Tycker blodet ser ut som en ditmålad gubbe med solbrillor.

Ser nog inte var du menar att blodet är.


Hur som helst jäkla flax att du hittade blodspår, annars besvärar sig knappt polisen med att titta på bilen (inte ens om du tar den till dem).
Blir bara statestik.

Japp men från början såg man de tydligare sen kom polisens tekniker och sprutade på massa medel och grejer. Så därför ser de ut så wink

oo värsta CSI  ju smile

är bilen skadad i övrigt?  annars e de ju bara att beställa nya grejor o hutta på plats igen..
kan väl inte ta så jävla lång tid tycker man ? iofs grejorna ska lackas osså..//Chrille_

Hehe ja som fan elllerhur tongue BamZe goes CSI tongue Massa bryt märken o panelen och i ratten, annars va den "fint skick" men de är tradig, bilia ska ha bilen i 3 veckor nu för lakering. De sitter ju en givare till turbo agregaten i sidospegeln på höger sida, så bilen gick inte ens starta så vi fick ringa assistans kåren oxå, så de va en jävla cirkus igår morse smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang