vad krävs för att en 200sx ska kunna spöa en bmw 735 med 300hk+?

shogun
15 mars 2007 · 2 117 Inlägg

Frayze skrev:
Och du Shogun.. U really are the krayziest big_smile

Vad? Vem? Jag?...bara förnamnet big_smile

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
moonZhine
15 mars 2007 · 15 Inlägg

tror absolut inte att en gammal 200sx accar och går bättre än M3 e30..

I live my life in 402meters and under that 10 seconds or more I´m FREE
BMW M3 E46 Turbo "816whp-927wnm 1.9bar" (2003)
insane_1 Min dröm, din vardag.
15 mars 2007 · 641 Inlägg

moonZhine skrev:
tror absolut inte att en gammal 200sx accar och går bättre än M3 e30..

Varför inte? En M3 e30 är inte så överjävligt snabb rakt fram.

Senast redigerat av insane_1 (15 mars 2007)

Nissan 200sx s13 "Chuki" (1992)
shogun
15 mars 2007 · 2 117 Inlägg

insane_1 skrev:

moonZhine skrev:
tror absolut inte att en gammal 200sx accar och går bättre än M3 e30..

Varför inte? En M3 e30 är inte så överjävligt snabb rakt fram.

Äsch! Nu ska vi inte vara partiska här. Det finns extrema versioner av alla märken. Limmets gamla BMW går ju utav bara h-lsike. Detsamma gäller en och annan gammal Skyline eller 200:a. Kvillerts 11 på strippen är ju inte att förakta.
Tänk er sedan alla gamla "skruttiga" härliga jänkare från början av 70-talet...
Underbara bilar med skönsjungande maskiner.

Min bil har en rackarns många hästar men jag är inte övermodig för det. Det finns hur många bilar som helst ute på vägarna som drar den...men so what...ett härligt race är lika härligt varje gång. Jag har dragit både svindyra, extrema och exotiska bilar och fått pisk av rosthögar, garagefynd och astmatrötta flåsare...Trots det pumpar adrenalinet lika skönt genom ådrorna varje gång.

För resten: Min pappa har större gräsklippare än din pappa...wink

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
GrebyAxel
15 mars 2007 · 524 Inlägg

Ett mirakel...

insane_1 Min dröm, din vardag.
15 mars 2007 · 641 Inlägg

shogun skrev:
Äsch! Nu ska vi inte vara partiska här. Det finns extrema versioner av alla märken. Limmets gamla BMW går ju utav bara h-lsike. Detsamma gäller en och annan gammal Skyline eller 200:a. Kvillerts 11 på strippen är ju inte att förakta.
Tänk er sedan alla gamla "skruttiga" härliga jänkare från början av 70-talet...
Underbara bilar med skönsjungande maskiner.

Min bil har en rackarns många hästar men jag är inte övermodig för det. Det finns hur många bilar som helst ute på vägarna som drar den...men so what...ett härligt race är lika härligt varje gång. Jag har dragit både svindyra, extrema och exotiska bilar och fått pisk av rosthögar, garagefynd och astmatrötta flåsare...Trots det pumpar adrenalinet lika skönt genom ådrorna varje gång.

För resten: Min pappa har större gräsklippare än din pappa...wink

Tror du missförstod mej lite där.
Inte riktigt så jag menade, syftade på det gamla prestandatestet i Bilsport, M3 e30 VS 200sx s13 när dom var nya.
Är heller inte partisk på något sätt, BMW är fina bilar och en M3 e30 skulle jag inte ha något emot att äga.

Nissan 200sx s13 "Chuki" (1992)
shogun
15 mars 2007 · 2 117 Inlägg

insane_1 skrev:

shogun skrev:
Äsch! Nu ska vi inte vara partiska här. Det finns extrema versioner av alla märken. Limmets gamla BMW går ju utav bara h-lsike. Detsamma gäller en och annan gammal Skyline eller 200:a. Kvillerts 11 på strippen är ju inte att förakta.
Tänk er sedan alla gamla "skruttiga" härliga jänkare från början av 70-talet...
Underbara bilar med skönsjungande maskiner.

Min bil har en rackarns många hästar men jag är inte övermodig för det. Det finns hur många bilar som helst ute på vägarna som drar den...men so what...ett härligt race är lika härligt varje gång. Jag har dragit både svindyra, extrema och exotiska bilar och fått pisk av rosthögar, garagefynd och astmatrötta flåsare...Trots det pumpar adrenalinet lika skönt genom ådrorna varje gång.

För resten: Min pappa har större gräsklippare än din pappa...wink

Tror du missförstod mej lite där.
Inte riktigt så jag menade, syftade på det gamla prestandatestet i Bilsport, M3 e30 VS 200sx s13 när dom var nya.
Är heller inte partisk på något sätt, BMW är fina bilar och en M3 e30 skulle jag inte ha något emot att äga.

Hehe...absolut inget missförstånd. Det är skrivet med glimten i ögat och riktat till er båda...ja, faktiskt till alla som läser och skriver här i forumet och helt utan kritik mot någon. Alla har ju rätt att ha sin egen uppfattning och smak. Faktum är dock att man ska inte döma hunden efter håret...det är budskapet. Själv gillar jag både jänkare, japs och jermans (nödstavning) wink

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
Frayze
16 mars 2007 · 727 Inlägg

moonZhine skrev:
tror absolut inte att en gammal 200sx accar och går bättre än M3 e30..

nä men ta då och leta upp en "gammal" m3 e30 i nyskick, samt en "gammal" 200sx s13 i nyskick och gör ett test vetja tongue
tror inte att de i tidningen bilsport är dumma i huvudet precis, lät väldit bittert det där du wink en m3 e30 är väl lika gammal som en gammal s13? har jag fel big_smile rätt mig då gärna smile

alla bilar har olika karaktärer på sina motorer och byggda för olika användanden, och tur är väl det!

Senast redigerat av Frayze (16 mars 2007)

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
Kettunen
16 mars 2007 ·

Det handlar inte alltid om hästar bara. Te.x tror att 200an väger mindre än 735an.
Vissligen så spöar ju BMW det mesta tongue I samma bilklass.
sedan beror det ju på föraren, trycket, växelåder, mm.
Sen har ju nissan sina fördelar med. Dom raskans små moterna får man en bra chok av när man testar dom. Går som bara fan ju smile

FL3JM Inga konstigheter
16 mars 2007 · 2 064 Inlägg

Du byter ut moppemotorn mot en riktig motor, t.ex Corvettemotorn som sitter i Z06, den borde hjälpa lite. smile

FugitivE BMW Power
16 mars 2007 · 2 362 Inlägg

En E30 M3 och en 200sx tycker jag ändå är lite dåligt att jämnföra med.. 200sxen har ju turbon, + i kanten där kanske, samtidigt E30 M3an har sughästar rakt igenom på 195hk, samt allt annat som sitter på den, menar, kolla på en E30 325a, som kanske har exakt lika mkt som en E30 M3a, mkt roligare att åka M3an, helt annan karaktär som bil..

Fast nu är det som sagt rakt fram vi snackar om tongue för mig är iallafall valet lätt, om man väljer mellan en 200sx och en E30 M3 wink

Vad kan en fräsch 200sx kosta beggad? samt mot en E30 M3a? lite dyrare med Bmwn smile
samt tycker jag att 200sxen börjar bli uttjatad, ser dom lite här och var, men jag har inget emot dom alls smile

BMW, bogsering med wire :/
Frayze
16 mars 2007 · 727 Inlägg

Ja en e30 m3 är en ren entusiastbil som inte präglades ut i massvis som 200:an, man ser var och varannan 18 åring som köpt t.ex en tyskimporterad bil som snabbt körs sönder av pystrimmande, bonntrimmande galningar, en e30 m3 är en helt annan klass, kostar en bra slant om man jämför med en fräsch 200sx och hade inte haft nåt emot att ha en sådan heller! Det är grym bil med klass för sin ålder. dock inte lika tacksam att trimma då det ej är en turbobil (svårt med besiktning o.s.v)

Det som är med 200:an är att man får göra den lite mer personlig helt enkelt så man slipper vara "vanlig" finns en grym uppsjö med diverse eftermarknads prylar att hänga på, både verbala vidrigheter som smakfulla lösningar, det som jag tycker är kul med just en s13, man kan se dem i så många olika skepnader men även nedmattade/krackelerade gamla rostiga högar som är slutkörda och ovårdade som ger dåligt rykte.

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
NightblizZ
17 mars 2007 · 284 Inlägg

håller med frayze hehe.. 200sx kan man bygga om bra jävla mycket .. smile

Streethawk Billjuds Wannabe
21 mars 2007 · 1 771 Inlägg

Frayze skrev:
Ja en e30 m3 är en ren entusiastbil som inte präglades ut i massvis som 200:an, man ser var och varannan 18 åring som köpt t.ex en tyskimporterad bil som snabbt körs sönder av pystrimmande, bonntrimmande galningar, en e30 m3 är en helt annan klass, kostar en bra slant om man jämför med en fräsch 200sx och hade inte haft nåt emot att ha en sådan heller! Det är grym bil med klass för sin ålder. dock inte lika tacksam att trimma då det ej är en turbobil (svårt med besiktning o.s.v)

Det som är med 200:an är att man får göra den lite mer personlig helt enkelt så man slipper vara "vanlig" finns en grym uppsjö med diverse eftermarknads prylar att hänga på, både verbala vidrigheter som smakfulla lösningar, det som jag tycker är kul med just en s13, man kan se dem i så många olika skepnader men även nedmattade/krackelerade gamla rostiga högar som är slutkörda och ovårdade som ger dåligt rykte.

hmm, citat från min bil? det där sista du sa big_smile ne men  håller helt klart med, båda bilarna är väldigt fina men jag tycker inte om Bmw längre då min gamla 2002a turbo -78 såldes iväg..

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
101CRX
21 mars 2007 · 238 Inlägg

vad kostar inte en m3 89 i försäkring ?? huga vad det den var dyr..

men fördrar endå m3 känns mer kvalite i hela bilen..

Fredrik.Gustavsson
21 mars 2007 · 2 123 Inlägg

101CRX skrev:
vad kostar inte en m3 89 i försäkring ?? huga vad det den var dyr..

men fördrar endå m3 känns mer kvalite i hela bilen..

Pratar om kvalité och kör Honda ? : )
Tycker det  är lite komiskt egentligen men det är ju tekniskt bevisat att Nissan har mer kvalité än honda iaf.
Men CRX är en frän bil ^^
Ta inte illa upp, tyckte bara det var lite komiskt.

twin_cam Smålänning
21 mars 2007 · 7 877 Inlägg

Köp en lexus istället så får du en kompromiss... Japansk kvalité ihop med bakhjulsdrift och radsexa. Billigare än BMW dessutom.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Ejan
21 mars 2007 · 648 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

101CRX skrev:
vad kostar inte en m3 89 i försäkring ?? huga vad det den var dyr..

men fördrar endå m3 känns mer kvalite i hela bilen..

Pratar om kvalité och kör Honda ? : )
Tycker det  är lite komiskt egentligen men det är ju tekniskt bevisat att Nissan har mer kvalité än honda iaf.
Men CRX är en frän bil ^^
Ta inte illa upp, tyckte bara det var lite komiskt.

Nissan bättre kvalitet än Honda ??  vad är det du syftar på då ?? inte motorerna hoppas jag ..

Fredrik.Gustavsson
21 mars 2007 · 2 123 Inlägg

Ejan skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:

101CRX skrev:
vad kostar inte en m3 89 i försäkring ?? huga vad det den var dyr..

men fördrar endå m3 känns mer kvalite i hela bilen..

Pratar om kvalité och kör Honda ? : )
Tycker det  är lite komiskt egentligen men det är ju tekniskt bevisat att Nissan har mer kvalité än honda iaf.
Men CRX är en frän bil ^^
Ta inte illa upp, tyckte bara det var lite komiskt.

Nissan bättre kvalitet än Honda ??  vad är det du syftar på då ?? inte motorerna hoppas jag ..

Motorena i Hondas V-tech maskiner är det inge fel på, iaf inte effekt och ljud men dom andra har jag ingen aning om.
Men gamla Hondor är ju inte direkt den bilen med bäst kvalité men det kanske har blivit bättre på senare år.
Nissan säljer ju betydligt mera bilar än Honda och det är ju inte utan anledning.
Nissan är mer välbygda helt enkelt.

Frayze
22 mars 2007 · 727 Inlägg

Ejan skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:

101CRX skrev:
vad kostar inte en m3 89 i försäkring ?? huga vad det den var dyr..

men fördrar endå m3 känns mer kvalite i hela bilen..

Pratar om kvalité och kör Honda ? : )
Tycker det  är lite komiskt egentligen men det är ju tekniskt bevisat att Nissan har mer kvalité än honda iaf.
Men CRX är en frän bil ^^
Ta inte illa upp, tyckte bara det var lite komiskt.

Nissan bättre kvalitet än Honda ??  vad är det du syftar på då ?? inte motorerna hoppas jag ..

Ja försäkring är inte billig på en 200sx heller, för mig (26år) ska det kosta ca 1400/månad om jag ställer på hel färsäkring yikes om man då är 18-20 lär det slanta änu mer hmm

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang