Mobbning i arjeplog... helt sjukt!

ToDi General Sydland
19 mars 2007 · 47 Inlägg

Finns bara en lösning för sånna mobbare!

Skjut dom och låt föräldrarna betala kulan.

/General Sydland
c0nne
19 mars 2007 · 401 Inlägg

verkar vara nån slags psykopat!

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!
silverbird
19 mars 2007 · 666 Inlägg

sånna förtjänar en mindre smärtfri död, 2000V e testiklarna eller ngt sånt vore inte fel på sånna, kanske man skulle koka honnom levande.... finns många bra alternativ...

pzymon egen företagare
19 mars 2007 · 630 Inlägg

skrämmande det där, fattar inte riktigt hur folk tänker ibland...

Fredrik.Gustavsson
19 mars 2007 · 2 123 Inlägg

silverbird skrev:
sånna förtjänar en mindre smärtfri död, 2000V e testiklarna eller ngt sånt vore inte fel på sånna, kanske man skulle koka honnom levande.... finns många bra alternativ...

Skicka in 1A i 10min så står han nog inte på benen så länge : )
50 milliamperé är det ju folk som dödt av ss : /

tommie87
19 mars 2007 · 349 Inlägg

en sån skulle jag döda om han höll på mot mig!
idioten verkar ju vara född ur fel hål eller nåt

Xarion
20 mars 2007 · 76 Inlägg

När man läser saker som detta blir man verkligen ledsen... Hur sådana saker kan pågå och... Dessa regler, system som vi använder oss av fungerar som en spärr, om ni förstår hur jag menar. Meden folk får lida riktigt illa, så sitter det folk bakom skrivbord och försöker få fram bevis för att fälla den "individen" som mobbade den stackars killen. Så vad gör man?
För att dra in andra saker i topicen.  Våldtäksmän sitter inne 3 månader när de har blivit fällda, kommer ut igen och gör det om igen. Media har nu dragit våran uppmerksamhet mot detta vilket är strålande. Det ända man kan hoppas på är att folk nu i denna generation gör något åt det, för folk nu är medvetna om vad som händer. Vi gör bara inget åt det. Detta är ett perfekt exempel, media kan hjälpa en. Men vi har ansvaret om folk känner till att folk blir förtryckta eller liknande.
Och efter det jag har läst här så ser det ut som att ni tar anvsar och tar hand om de folk som är omkring er... Fortsätt med det, så kanske man får stuk på världen en dag smile
Men till frågan "vars e detta samhälle på väg?" hehe... Jo, det kan man undra. Men det huvudsaken är att samhället är "på väg", vars det är det bara vi som kan göra något åt.

Senast redigerat av Xarion (20 mars 2007)

twin_cam Smålänning
20 mars 2007 · 7 877 Inlägg

Vad finns det för folk? Man blir ju inte rådigt förbannad! Den jäveln borde hängas upp och ner i den känsligaste punkten med en hammare som slår så fort han försöker röra sig! Frågan är om han ens hör hemma på psykhem! Snarare inlåst i ett rum med knapp ventilation, stort nog att rymma honom, men tillräckligt litet för att förhindra alla rörelse!

Hatar sådant folk! Borde inte få leva!

BTW: Bilen i bakgrunden liknar en saab OG900 sedan.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Janina Modell & modeskribent
21 mars 2007 · 280 Inlägg

När man läser sånt där så funderar man ju verkligen på hur lagstiftningen är i det här landet. Att nästan köra över nån & försöka slänga ut nån från en balkong borde vara mordförsök tycker jag =/ Iaf försök till grovmisshandel. & att skjuta genom ett fönster.. ja det behöver man väl inte ens säga nått om för det är ju bara så jävla dumt så det finns ju inga ord för en sån grej. Tänk om familjen hade haft barn hemma som träffats? Alltså missförstå mig inte, det är lika illa om killen eller nån annan träffats men när det är barn är det fan ännu värre tycker ja. Så den där idioten ska ju helt klart spärras in, på ett eller annat sätt.

- I dont need your attitude, I have one of my own -
http://janinanaslund.blogg.se
BMW 528 (1996)
Germax
22 mars 2007 · 12 086 Inlägg

De verkar ju vara en kille bara som jävlas, sånt går ju att ordna. Värre om de är en hel klass..

pUs Ûbersturmstekare
22 mars 2007 · 534 Inlägg

Känns fint att ni förargar er, det gör jag också när jag läser det.

Dock må ni ursäkta, men jag tror inte att särskilt många av er är av typen som verkligen skulle ställa er på "andra sidan" och säga ifrån när en hel grupp mobbar någon. Det är jävligt få människor som är så starka. Kort och gott grymt ovanligt. Och att vi människor i regel funkar så (småfega och med flockmentalitet) är en grundförutsättning för att mobbning överhuvudtaget ska kunna existera som fenomen.

Ingen "gillar" mobbning, men att verkligen göra något åt det är betydligt svårare än att bara fördöma det i neutrala sammanhang. Fast vad vet jag, det kasnke ni har gjort. All heder i så fall. smile

Germax
22 mars 2007 · 12 086 Inlägg

pUs skrev:
Känns fint att ni förargar er, det gör jag också när jag läser det.

Dock må ni ursäkta, men jag tror inte att särskilt många av er är av typen som verkligen skulle ställa er på "andra sidan" och säga ifrån när en hel grupp mobbar någon. Det är jävligt få människor som är så starka. Kort och gott grymt ovanligt. Och att vi människor i regel funkar så (småfega och med flockmentalitet) är en grundförutsättning för att mobbning överhuvudtaget ska kunna existera som fenomen.

Ingen "gillar" mobbning, men att verkligen göra något åt det är betydligt svårare än att bara fördöma det i neutrala sammanhang. Fast vad vet jag, det kasnke ni har gjort. All heder i så fall. smile

Hade du gjort de?
Lr ville du bara skapa dåligt samvete..?

pUs Ûbersturmstekare
22 mars 2007 · 534 Inlägg

JapMax skrev:

pUs skrev:
Känns fint att ni förargar er, det gör jag också när jag läser det.

Dock må ni ursäkta, men jag tror inte att särskilt många av er är av typen som verkligen skulle ställa er på "andra sidan" och säga ifrån när en hel grupp mobbar någon. Det är jävligt få människor som är så starka. Kort och gott grymt ovanligt. Och att vi människor i regel funkar så (småfega och med flockmentalitet) är en grundförutsättning för att mobbning överhuvudtaget ska kunna existera som fenomen.

Ingen "gillar" mobbning, men att verkligen göra något åt det är betydligt svårare än att bara fördöma det i neutrala sammanhang. Fast vad vet jag, det kasnke ni har gjort. All heder i så fall. smile

Hade du gjort de?
Lr ville du bara skapa dåligt samvete..?

För femton år sen, aldrig. Idag, svar ja.

kimme-320i
22 mars 2007 · 191 Inlägg

men vilken jävla idiot. såna där töntar ska fan ha stryck så dom lär sig... ja skulle lätt kunna säga ifrån om ja ser nån som blir mobbad.. va mobbad i typ tre år så ja skulle inte tveka ja vet hur de e. ja å några polare åkte till min halvbrors skola för han vart mobbad å de slutade me att vi vart anmälda men dom har inte mobbat han nå mer efter de iaf...

Kettunen
22 mars 2007 ·

sinnessjukt

thure523
22 mars 2007 · 118 Inlägg

helt väck i huvet ju

LillNaisarn
24 mars 2007 ·

__hogberg__ skrev:
ja för ett luft gevär kan ju säkert inte döda nån.. jävla snutar asså fan de ä ju grova mord försök så stoppa psykfallet i en giljotin eller bult pistol mellan ögonen på honom istället för att släppa ut honom på gatorna igen..

Det var som en mkt bra kompis till mig som blev knivhuggen i nacken,
(Många har säkert läst om det i sommras då det hände i luleå),

killen som högg min kompis åkte bara dit för "grov misshandel"
fattar inte detta några mm till så hade inte han levt idag,

Det är sjukt hur "slappt" det har börjat bli med staffen vad gäller våldsbrott,
man borde igentilgen åka till arjeplog och ge han med samma medecin för det dära är inte riktigt friskt att försöka skjuta ngn även om det "bara" är ett luftgevär eller försöka köra över ngn, dom måste tappat denna 18åriga grabb några ggr då han var liten

(jag vet själv hur det känns att vara mobbad, då jag själv varit det en kortare tid i mitt liv)
men då man gav igen med samma medecin fick man vara ifred och inte hört ett ord av dom sen dess smile

ironhead volvoraggare
24 mars 2007 · 4 776 Inlägg

LillNaisarn skrev:

__hogberg__ skrev:
ja för ett luft gevär kan ju säkert inte döda nån.. jävla snutar asså fan de ä ju grova mord försök så stoppa psykfallet i en giljotin eller bult pistol mellan ögonen på honom istället för att släppa ut honom på gatorna igen..

Det var som en mkt bra kompis till mig som blev knivhuggen i nacken,
(Många har säkert läst om det i sommras då det hände i luleå),

killen som högg min kompis åkte bara dit för "grov misshandel"
fattar inte detta några mm till så hade inte han levt idag,

Det är sjukt hur "slappt" det har börjat bli med staffen vad gäller våldsbrott,
man borde igentilgen åka till arjeplog och ge han med samma medecin för det dära är inte riktigt friskt att försöka skjuta ngn även om det "bara" är ett luftgevär eller försöka köra över ngn, dom måste tappat denna 18åriga grabb några ggr då han var liten

(jag vet själv hur det känns att vara mobbad, då jag själv varit det en kortare tid i mitt liv)
men då man gav igen med samma medecin fick man vara ifred och inte hört ett ord av dom sen dess smile

straffen har alltid vart slappa då det gäller våldsbrott tycker jag och som sagt det är nästan alltid offret som får skit sen ändå det är sjukt tycker jag jag ar även vart mobbad i flera år jag med så jag vart psykisktsjuk tills slut och vad gjorde samhället mot det jo inte ett skit asså tycker väll att jag hade kunat få skadestånd i varje fall

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
ironhead volvoraggare
24 mars 2007 · 4 776 Inlägg

jag hatar såna där mobbare asså som fan må dom brinna i helvetet

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Eclips3 Lidhultare.
25 mars 2007 · 325 Inlägg

hade det varit i min situation hade jag sökt upp den jävlen sen hade jag fan slaktat han så stenhårt! hade inte dödat men hade nogfan gjort så han inte kunde röra sig mkt mer i några år efter det!

sveriges lagstiftningar kan man ju bara kasta i en stor fet svart sop-påse! till polisen och mobbaren... häng er!

Senast redigerat av eclips3 (25 mars 2007)

-Twiajävlen-
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang