>>>Volvo S40 Exclusive Edition<<< Demo bil för Ljudia. Uppd. 16/08-11 sid.27

m_a_c X40 Nordic
4 juni 2007 · 784 Inlägg

Kettunen skrev:
Snyggt motor rum. Men har du inte tänkt sätta nått nät i din scoop på hyven`?

Jo kommer nog att bli nät. Men kan även bli plexi.

Volvo S40 T4 "Exclusive Edition" (1998)
m_a_c X40 Nordic
4 juni 2007 · 784 Inlägg

Rednik skrev:
Ja, Snyggt golv big_smile
Ska du inte tapetsera också? roll

Nej kanske in tapetserna anledningen till att jag gjort som jag har gjort i skuffen är att jag har valnötsinredning i bilen och ville matcha den.

Volvo S40 T4 "Exclusive Edition" (1998)
Rednik
4 juni 2007 · 304 Inlägg

m_a_c skrev:

Rednik skrev:
Ja, Snyggt golv big_smile
Ska du inte tapetsera också? roll

Nej kanske in tapetserna anledningen till att jag gjort som jag har gjort i skuffen är att jag har valnötsinredning i bilen och ville matcha den.

Tja... En tapetserad Volvo skulle nog inte vara så fin iallafall wink

m_a_c X40 Nordic
4 juni 2007 · 784 Inlägg

Rednik skrev:

m_a_c skrev:

Rednik skrev:
Ja, Snyggt golv big_smile
Ska du inte tapetsera också? roll

Nej kanske in tapetserna anledningen till att jag gjort som jag har gjort i skuffen är att jag har valnötsinredning i bilen och ville matcha den.

Tja... En tapetserad Volvo skulle nog inte vara så fin iallafall wink

Ne tror inte det heller men det skulle ju helt klar vara anorlunda och det skulle ju kunna gå om man har lite fantasi. Bara att limma dit det med nått starkt och bra lim och sen klarlacka över. Hmm tänkvärd ide de där.roll

Volvo S40 T4 "Exclusive Edition" (1998)
Rednik
7 juni 2007 · 304 Inlägg

Hej
Jag undrar bara varför du inte bytte ut sidomarkeringarna till dom på Fas2, Eftersom att kjolpaketet var ju för Fas2 egentligen, Jag tycker det skulle vara snyggare wink

m_a_c X40 Nordic
7 juni 2007 · 784 Inlägg

Rednik skrev:
Hej
Jag undrar bara varför du inte bytte ut sidomarkeringarna till dom på Fas2, Eftersom att kjolpaketet var ju för Fas2 egentligen, Jag tycker det skulle vara snyggare wink

JA du tyckte helt enkelt att det var snyggare med mindre ljusen. Och sen så är ju allt ombyggt till fas ett så varför inte också dom. Det är ju trots allt en fas 1.

Volvo S40 T4 "Exclusive Edition" (1998)
dj_padde
13 juni 2007 · 1 813 Inlägg

riktigt snyggt bygge=) !!  kommer bli bra med den lacken såg riktigt najs ut=) klart man ska hålla sig till fas 1 alla andra bygger ju om 1an till en 2a så man ska aldrig vara lika dan=) snart e detta kanske den ända fas1an som finns kvar haha efter som alla bygger fas 2tongue

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Rednik
13 juni 2007 · 304 Inlägg

Vad hände med uppdateringarna? hmm

Jag gillar verkligen det här projektet för att det är en Volvo tongue

m_a_c X40 Nordic
13 juni 2007 · 784 Inlägg

Rednik skrev:
Vad hände med uppdateringarna? hmm

Jag gillar verkligen det här projektet för att det är en Volvo tongue

Ja du att även att bygga en bil kanbli förmycket ibland. Så nu har man blivit lite trött på den och kör bara med den. Samt att man måste ta hand om annat som har fått stryka på foten förut. Men inom en snar framtid så ska jag forsätta där jag var och då kommer också de nya uppdateringarna.

Volvo S40 T4 "Exclusive Edition" (1998)
m_a_c X40 Nordic
17 juni 2007 · 784 Inlägg

Jaha lessen att göra dom som är intresserade besvikna, men under den senaste tiden har det inte hänt något direkt. Och nu ska man böraj jobba för att få in pengar till lack så att mitt lilla projekt kommer nog att stå still nu ett litet tag. Men en sån här regnig dag som det är i dag så tänkte jag göra en liten film med lite blder från projektet. En del bilder finns redan in tråden men det är även en del bilder som jag inte har laggt upp förut. Så man kan säga att filmen är en snabb genomgång av projektet.
Hoppas att ni uppskattar den.
[video]http://www.garaget.org/video/640otcjuswha[/video]

Volvo S40 T4 "Exclusive Edition" (1998)
fordelvis Ford Racing
17 juni 2007 · 479 Inlägg

Härlig film... Grym Bil!!!smile

Ja Just!
JoRiN
18 juni 2007 · 109 Inlägg

jävligt grym film, bilen ser riktigt bra ut, bara ett par andra fälgar så. smile

m_a_c X40 Nordic
18 juni 2007 · 784 Inlägg

JoRiN skrev:
jävligt grym film, bilen ser riktigt bra ut, bara ett par andra fälgar så. smile

Ja kan bara hålla med dig om det men det kommer jag att försöka ordan i vinter tillsamans med den nya lacken som ska på.

Volvo S40 T4 "Exclusive Edition" (1998)
Keskitalo
19 juni 2007 · 94 Inlägg

fet våvlåbig_smile finare fälgar o en lack så jäivlar

Volvo 740 (1988)
Jeep Wrangler Yj "Jurassic park jeep 12" (1992)
Volvo V70n "Greenhorn" (2007)
Rednik
3 juli 2007 · 304 Inlägg

Tjenare!

Undrar bara vart du hittade evo scoopet som du monterade i huven

Fin film också smile

Senast redigerat av Rednik (3 juli 2007)

m_a_c X40 Nordic
4 juli 2007 · 784 Inlägg

Rednik skrev:
Tjenare!

Undrar bara vart du hittade evo scoopet som du monterade i huven

Fin film också smile

Tack för det. Jag köpte det från dn-trading men det finns överallt att köpa. Bara att letat lite grann.

Volvo S40 T4 "Exclusive Edition" (1998)
m_a_c X40 Nordic
17 juli 2007 · 784 Inlägg

Tjena igen. Den senaste tiden har det inte hänt något direkt eftersom man har varit upptagen med att jobba för någon stans så ska ju pengarna komma ifrån. Men när man jobbar har man kommit på en massa bra idéer som man ska försöka förverkliga lagom till nästa år. Några av dessa är nya dörrsidor, instrumentbräda, skärmbredning, egen designade ögonlock både i fram och bak och slutligen en helt ny designad glasfiber huv.
I morron är den x40 träff på Kinnekulle ring och jag kan tyvärr inte delta då abs:en har bestämt sig för att strejka och hjulinställningen är så dålig så bilen vobblar över 110. Så det är bara att lyfta upp skiten och försöka fixa det och je fan i att tänka på hur kull det skulle bara att får dra ur bilen ordentligt på en bana.

För övrigt har jag några frågor som jag hoppas att någon kanske kan hjälpa mig med att besvara. Finns det någon som har erfarenhet av att plasta in sidokjolar i karrosen och ge tips på hur man ska göra för att slippa sprickor och sånt. Och om det finns någon som kan tipsa på det bästa sättet att göra skärmbreddare på?

Volvo S40 T4 "Exclusive Edition" (1998)
Rednik
17 juli 2007 · 304 Inlägg

Jag har hört att det alltid kommer bli sprickor tillslut när man plastar pga vibrationer och sånt när man kör hmm

m_a_c X40 Nordic
17 juli 2007 · 784 Inlägg

Rednik skrev:
Jag har hört att det alltid kommer bli sprickor tillslut när man plastar pga vibrationer och sånt när man kör hmm

Jo jag har också hört det och börjat märka de på skopet lite sprickor kan man ju alltid fixa i efterhand hoss lackeraren.

Volvo S40 T4 "Exclusive Edition" (1998)
m_a_c X40 Nordic
18 juli 2007 · 784 Inlägg

I dag har det varit ganska så kast väder så jag tänkte att jag skulle rita upp på en ungifär hur baslådan kommer att bli. Detta är resultatet:

Tänkta baslådan framifrån. Innehåller 1st 12" och 2st 5.25". OBS Proportionerna kan vara fel har inte angivet några exakta mått och inte ritat dit stöden till lådan.
http://www.garaget.org/gallery/archive/28133/14057/28133-117632.jpg
Baslådan uppifrån!!
http://www.garaget.org/gallery/archive/28133/14057/28133-117633.jpg

Volvo S40 T4 "Exclusive Edition" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang