10874
Sök

Högtalare till Volvo 740

Bessewisser
556 Inlägg
30 mars 2007
Trådstartare
Tjenare
Nu när jag har köpt en 740 som jag ska ha i typ 2 år så funderar jag på att köpa lite ljud!
Tänkte fråga här om lite tipps på bra högtalare och vad man ska ha i denna djungel med diskanter koaxialer och basar tongue

Har en huvudenhet så det behövs inte men vad jag vet så sitter det bara högtalare i dörrarna orginal på 740 alltså 4 st.. vet ej måtten på dom men jag vill iaf ha 4 st där som kan drivas av huvudenheten som är på 4x50 w och sen typ nått att ha i hatthyllan som ger lite bra ljud.. Skulle vilja handla allt på MDS då den butiken ligger nära! Tänkte lägga ut ca 3 500 - 4 000 kr på ljud så om ni vet något bra kit eller nått så är jag tacksam! big_smile

MVH
Fredrik Söderqvist

How low

Kettunen
30 mars 2007
Dom i dörrarna är 5,25er

Bessewisser
556 Inlägg
30 mars 2007
Trådstartare
Kettunen skrev:
Dom i dörrarna är 5,25er

Ok tack då behöver jag 4 st 5,25" och kanske 2 st 6x9" till hatthyllan?
Några tipps på bra sånna?

How low

med lem
1 925 Inlägg
31 mars 2007
SkyNard skrev:
Kettunen skrev:
Dom i dörrarna är 5,25er

Ok tack då behöver jag 4 st 5,25" och kanske 2 st 6x9" till hatthyllan?
Några tipps på bra sånna?

bättre om du satsar på en bättre baslåda istället för 6*9er smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Like it German
378 Inlägg
31 mars 2007
jag tkr som fillan för dom pengarna lägg lite extra på en fett baslåda å ett schyst steg som orkar driva:)

Hur många skruvar fick du över?....

590 Inlägg
31 mars 2007
Kanske bättre o lägga pengarna på ett 5,25 kit i framdörren än 4st högtalare i dörrarna, sen 4-kanals steg och en baslåda då!

Speed FMK
849 Inlägg
31 mars 2007
jag kör kicker k525 i mina dörrar. finns tyvärr inte på marknaden längre men de spelar grymt bra i dörrarna. dock får man ju antingen bygga utåt eller skära inåt i dörrarna för att de ska gå i orginal hålen. smile Det är inte mds högtalare men de e de enda rådet jag kan ge wink

Mvh Ludde

Bessewisser
556 Inlägg
31 mars 2007
Trådstartare
Vi råkar faktiskt ha en kicker återförsäljare i närheten så kicker är inget problem men dom kostar lite istället fast det kanske det är värt.. hm men om vi säger att jag skaffar 5.25" i framdörrarna och en baslåda med fyrkanalssteg hur gör jag då med högtalarna i baksätet?

How low

Speed FMK
849 Inlägg
31 mars 2007
SkyNard skrev:
Vi råkar faktiskt ha en kicker återförsäljare i närheten så kicker är inget problem men dom kostar lite istället fast det kanske det är värt.. hm men om vi säger att jag skaffar 5.25" i framdörrarna och en baslåda med fyrkanalssteg hur gör jag då med högtalarna i baksätet?

Egentligen skulle du köpa ett kit med midbas och diskanter till framdörrarna och koaxialer till bakdörrarna, det vore ju de bästa. kan du så ska du ju driva hela mellanregister och diskant systemet på steg också. annars kan du ju köra basen på en bryggkopplad kanal. framsystemet på 2 av kanalerna på steget och bakdörrarna på stereon. skulle gå. om du inte vill köpa ett monoblock att ha till basen då vill säga smile

Mvh Ludde

EDIT: T.ex. ES525 i framdörrarna och KS525 bak. Eller om du lägger lite mer krut på framsystemet och kör KS525 istället.

EDIT2: (fan va ja glömmer skriva allt) Om du dock har lite knappt i budgeten skulle jag nog rekommendera att du struntar i bakdörrarna och kör orginal där. sen lägger mer pengar på de andra. ville du ha tips om basar och steg till den med eller förresten?
Senast redigerat av Bi0HaZZarD (31 mars 2007)

Bessewisser
556 Inlägg
1 april 2007
Trådstartare
Bi0HaZZarD skrev:
EDIT2: (fan va ja glömmer skriva allt) Om du dock har lite knappt i budgeten skulle jag nog rekommendera att du struntar i bakdörrarna och kör orginal där. sen lägger mer pengar på de andra. ville du ha tips om basar och steg till den med eller förresten?

Jag det skulle juh inite vara helt fel.. Men saken är den att när jag köper högtalare så vill jag ha kvalité och eftersom jag har strax över 3 000 kr att lägga på ljud så köper jag hellre lite ljud nu och mera sen än massa ljud nu och får dåligt kvalite.. Men har du nått bra tipps så är jag bara tacksam big_smile

How low

volvoraggare
4 776 Inlägg
1 april 2007
ett bra framsystem och en bra baslåda sen kan man ju ha högtalare i hatthyllan också för att få lite ljud därifrån också

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

volvoraggare
4 776 Inlägg
1 april 2007
dls hr bra högtalare

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

602 Inlägg
2 juli 2007
köp zachry 5,25 kit, spelar bra! skit i att ha något i bak dörrarna, då måste du såga och skit för de är förbyggt, iaf på min, skulle bara se ut som att det satt högtalare där.

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

huh?
10 427 Inlägg
3 juli 2007
Köp nåt 2-vägs kitsystem, dvs 5.25" & diskant (inte så mycket dörrmeck), ett fyrkanals slutsteg (finns massa på http://www.nardik.se/) och en 10" bas.

typ kitsystem för 1000, slutsteg för 2000, bas för 1000.. blir ju lagomt 4k smile

MDS har väl grejer för den prislappen iallafall. Tycker mina Fanatic-koaxialer
(den näst senaste generationen) låter hyfsat.. även om diskanterna spelar in i benen när de sitter i dörrarna. Så bättre med kitsystem.. ska nog köpa ett DLS 2-vägs kitsystem sen.

Sök