6267
Sök

Bowlare

135 Inlägg
2 april 2007
Trådstartare
Finns det några som spelar bowling AKTIVT här? Vet att vi är en liten skara folk men med ett så stort forum måste det ju finnas några?

Själv lirar jag i Elbogen-N6 i Malmö... har lirat i snart 12 år och tänker fortsätta läääänge till.

Ha de

Idrott luktar svett, sport luktar bensin

847 Inlägg
2 april 2007
Japp jag e bowlare. Spelar med Hellas bowling. Har väl gjort 7 division 1 matcher i år. Dock utan nån vidare framgång. Väntar ett kval för att få stanna i 1:an.

135 Inlägg
2 april 2007
Trådstartare
Där ser man... kval är inte kul... för oss lutar det åt att vi får kvala för att hänga kvar i elitserien... kommer bli mycket tufft...

Farmarlaget får kvala för att hänga kvar i div 1

C - laget leder lokalserien, finns inget ovanför att gå upp i tyvärr haha....

Vilken hall spelar du i ?

222 Inlägg
2 april 2007
Nope, inte aktivt fast jag tycker det är kul att spela.
Jag brukade hänga med brosan och hans lag och träna varje vecka.

Dock var jag med som glad supporter då hans lag spelade i Elitserien för lääängesedan.
De var i finalspel i Norrköping och just det året så var det Elbogen som tog hem guldet.
Så grattis!   wink

Hellre chips än sex på festival!!!!

Evolution
1 627 Inlägg
2 april 2007
spelade aktivt för 3-4 år sen i zorrow
Senast redigerat av Karlzzon The One (2 april 2007)

Fäll ner pungen och landa

847 Inlägg
2 april 2007
Stoffe_G skrev:
Där ser man... kval är inte kul... för oss lutar det åt att vi får kvala för att hänga kvar i elitserien... kommer bli mycket tufft...

Farmarlaget får kvala för att hänga kvar i div 1

C - laget leder lokalserien, finns inget ovanför att gå upp i tyvärr haha....

Vilken hall spelar du i ?

Spelar i Enskede hallen vid Gullmarsplan.

Jaha en elitseriespelare. Vilket lag spelar du för??

847 Inlägg
2 april 2007
Ahaa nu såg jag att du skrivit vilket lag du spelar i hehe. Inte bra o sitta vid datorn med feber.

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
2 april 2007
Gillar också att spela några gånger om året. Något proffs som kan berätta hur man gör sådana där fina skruvar? Ser så lätt ut men ack så svårt.

847 Inlägg
2 april 2007
Markus_C skrev:
Gillar också att spela några gånger om året. Något proffs som kan berätta hur man gör sådana där fina skruvar? Ser så lätt ut men ack så svårt.

Ja det där med att skruva e lite svårare med kloten som finns i hallen. Dom kloten vi "riktiga" bowlare har e gjorda för att kunna skruvas. I kloten så sitter det viktblock som har olika egenskaper beroende på hur mycket man vill skruva. Sen så har ytmaterialet en inverkan oxå.  O självklart gäller det att veta hur man ska släppa oxå.

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
2 april 2007
jag är oxå en bowlare! har kastat bollar i snart 6 år.. spelar i Osby BS

847 Inlägg
2 april 2007
eplamojje skrev:
jag är oxå en bowlare! har kastat bollar i snart 6 år.. spelar i Osby BS

Jag har bara spelat i 3 år hittills. Kommer nog att spela ett bra tag till. Har ju lyckats avancera från låg korpnivå till division 1 under den tiden. Fast det går lite långsammare o bli bättre nu tyvärr.

135 Inlägg
3 april 2007
Trådstartare
För er som undrar hur man skruvar så kan jag nämna att handen skall vara i position "goddag" när man släpper, handflatan lite bakom klotet på vägen fram och vid släpp-ögonblicket skall tummen ur först och fingrarna ( långfinger och ringfinger ) sist... Det är de två fingrarna som skapar rotationen - INTE vridning utav handleden... Det sistnämnda orsakar bara värk....

Ut å spela med er, sverige behöver fler bowlare... cool

847 Inlägg
3 april 2007
Det finns ett forum för oss bowlare som skulle kunna bli bra om det bara hittade dit folk www.alltombowling.nu. Regga er på forumet o börja skriv där så det händer nåt.

135 Inlägg
3 april 2007
Trådstartare
Ahh ett riktigt forum! Då slipper man tuba.nu som är alldeles för lunarstorm-ifierat....

Ska snart iväg till träningen... full skruv - ut och hem!    lol

847 Inlägg
3 april 2007
Ja det e bra upplägg på det forumet. Dock ganska dött. Men kan du lura dit flera så kan det bli fart där oxå.

Jag ska oxå på träning snart. Vi har träningsmatch mot Stureby. Hoppas Tommy Wendel e med idag. Han slog 296 i Västmanslandstouern i Söndags. Jag stog på banan brevid med hakan i backen.

3 714 Inlägg
4 april 2007
ja bowlar aktivt ja me fast  inte på nån hög nivå precis har hållt på ca ett år men ligger på 130-160 per serie så

spelar i skövde

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

135 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
Skövde är trevligt, var där i höstas med min sambo och vi spelade Junior Masters, gick dock inge bra för någon av oss roll

fortsätt rekrytera till alltombowling.nu!!!!

135 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
Haha, träning igår ju, då brukar vi spela "no-tap 9" för vi orkar inte spärra enkelkäglor...

För den som inte hört talas om det förut (jag fick upp ögonen för det för ett par månader sedan bara) så är no-tap 9 ett spelsystem där 9 eller fler fällda käglor räknas som strike. man kan givetvis spela no-tap 8 eller no-tap 7 också, och på samma sätt räcker det med att slå 7 eller 8 för att få strike big_smile

det blir rätt höga resultat kan man säga.... big_smile Att man inte får använda det på match/tävling??? roll

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
4 april 2007
spelar varje vecka gör jag iaf smile

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

847 Inlägg
4 april 2007
Eliza skrev:
spelar varje vecka gör jag iaf smile

Såg att du bor i Sala. Va där o spelade på Västmanslandstouren i Söndags. Skärmarna i den hallen sitter på tok för lågt. Fick ju ducka på ansatsen:/

Sök