Rätt eller Fel? (hänga ut "folk")

FluGan Sideways.nu
3 april 2007 · 873 Inlägg

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s … 28,00.html

läs länken sen skriv om du tycker det är rätt eller fel att hänga ut folk sådär... själv tycker jag det är helt rätt tongue

Senast redigerat av FluGan (4 april 2007)

www.sideways.nu - Nytt svensk driftingforum
Besök oss gärna, det kostar inget.
Nissan 200sx "Sideways.nu" (1992)
engineaddict
3 april 2007 · 1 060 Inlägg

hahaha fan va rätt

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן
ironhead volvoraggare
3 april 2007 · 4 776 Inlägg

helt jävla rätt

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Pebexxa
3 april 2007 · 48 Inlägg

hel rätt! big_smile

Honda S2000 "Kalas Kalas Bakaxelras" (2002)
Nattugglan Idiot..
3 april 2007 · 285 Inlägg

Dom har ju valt det själva.
Går ju inte att kräva att man ska få leva ett normalt liv efter man har förstört någon annans

gym-mange
3 april 2007 · 46 Inlägg

folk? artikeln handlar ju om pedofiler?
häng ut dem bara!!!mad

Volvo XC60 "Ocean race d4" (2015)
GurraG INGET ANNAT!!
3 april 2007 · 1 725 Inlägg

helt rätt tycker jag

fredda_king Fotograf
3 april 2007 · 1 319 Inlägg

som man bäddar får man ligga... HELT RÄTT ÅT DOM..

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
3 april 2007 · 991 Inlägg

ja jo men ja vet faktiskt inte om ja tycker de är så rätt. Isf om det inte finns några tvivel alls på att personen är skyldig.
Kul att åka med gröna skyltar om man är oskyldig och få ett skott mellan ögonen av ngn påtänd idiot. hmm

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "VORTECH" (2006)
HEATSEEKER
3 april 2007 · 198 Inlägg

De e rätt! Tycker även att man ska hänga ut bild å allt i tidningarna när man har blivit dömd som brottsling som dom gör i andra länder....

Aga_Diff Bärs!
3 april 2007 · 3 456 Inlägg

mjoooo, det är rätt åt dom...  undrar hur många som skriver bilen på andra för att slippa bli trackade i trafiken?

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Tore Student
3 april 2007 · 232 Inlägg

sen kan man ju tänka på konsekvenserna också om det nu skulle vara så att någon pedofil vart i farten och en som är dömd för det och råkar åka förbi med sina gröna skyltar...

- Vad har du i lådan?
- Kaniner.
- Vad gör de?
- Kaniner...
ironhead volvoraggare
3 april 2007 · 4 776 Inlägg

Tore skrev:
sen kan man ju tänka på konsekvenserna också om det nu skulle vara så att någon pedofil vart i farten och en som är dömd för det och råkar åka förbi med sina gröna skyltar...

då får den fan skylla sig själv om han blir misshandlad i usa slår man först och frågar sen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
3 april 2007 · 1 852 Inlägg

lite extremt kanske, men rätt endå. dock tycker jag att man skanske ska bli av med dessa grejor efter några år. man kan ju inte dras med det resten av livet!

man lever bara en gång så lev väl!
dusty Living in the fastlane
3 april 2007 · 2 616 Inlägg

Bullo skrev:
lite extremt kanske, men rätt endå. dock tycker jag att man skanske ska bli av med dessa grejor efter några år. man kan ju inte dras med det resten av livet!

håller med till 100%

ironhead volvoraggare
3 april 2007 · 4 776 Inlägg

10 år borde vara lagom tycker jag

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Maizer
3 april 2007 ·

Jag tycker det där är alldeles för extremt i ett civiliserat demokratiskt samhälle. Man fråntar människans rättigheter på det viset, och man utsätter personen för väldigt stor risk att råka ut för våld etc. Visst de jävlarna kanske behöver stryk, men staten ska ju inte medverka till det.

Jonni
3 april 2007 · 1 256 Inlägg

Först så ska du nog ändra topicen lite smile Det som artikeln handlar är om sexförbrytare och pedofiler.

Det är både rätt och fel att hänga ut en sexförbrytare på detta sättet..

Mitt tyckte till att det är fel är att personen i fråga aldrig får en chans och rätta till det han har gjort fel, det finns faktiskt brottslingar som blir "återställda" och inte begår brott.. Procentantalet är inte stort, dock så finns dem iaf.. Hans/Hennes chans att få jobb igen är i princip noll.. Ingen arbetsgivare vill ha en kriminell/brottsling i sitt företag..

Jag skulle själv aldrig vilja bo i närheten av en sexförbrytare som har förgripit sig på barn, det som är positivt för oss i det hela med att hänga ut dem på det sättet är att dom ALDRIG mer kan göra ett misstag utan att väcka misstanke..

Det är va jag tycker..

Mvh Jonni




P.S

kan tillägga.. Om jag skulle komma på någon som förgriper sig på mina (framtida) barn så skulle jag döda honom/henne med mina egna händer.. UTAN TVEKAN

D.S

Senast redigerat av Jonni (3 april 2007)

Poon Knegare
3 april 2007 · 302 Inlägg

Tycker att dom ska få hårdare straff om man verkligen kan bevisa deras skyldighet.
Men att dom ska få gröna skyltar på bilen verkar ju lite överdrivet...
Men USA är alltid USA... Ska vara störst och värst!

Poon
Love the sound...
FluGan Sideways.nu
4 april 2007 · 873 Inlägg

Jonni skrev:
Först så ska du nog ändra topicen lite smile Det som artikeln handlar är om sexförbrytare och pedofiler.

Det är både rätt och fel att hänga ut en sexförbrytare på detta sättet..

Mitt tyckte till att det är fel är att personen i fråga aldrig får en chans och rätta till det han har gjort fel, det finns faktiskt brottslingar som blir "återställda" och inte begår brott.. Procentantalet är inte stort, dock så finns dem iaf.. Hans/Hennes chans att få jobb igen är i princip noll.. Ingen arbetsgivare vill ha en kriminell/brottsling i sitt företag..

Jag skulle själv aldrig vilja bo i närheten av en sexförbrytare som har förgripit sig på barn, det som är positivt för oss i det hela med att hänga ut dem på det sättet är att dom ALDRIG mer kan göra ett misstag utan att väcka misstanke..

Det är va jag tycker..

Mvh Jonni




P.S

kan tillägga.. Om jag skulle komma på någon som förgriper sig på mina (framtida) barn så skulle jag döda honom/henne med mina egna händer.. UTAN TVEKAN

D.S

Vad tycker du jag ska ändra topicen till? tongue

www.sideways.nu - Nytt svensk driftingforum
Besök oss gärna, det kostar inget.
Nissan 200sx "Sideways.nu" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang