Rätt eller Fel? (hänga ut "folk")

Machin Fartmissbrukare
4 april 2007 · 1 302 Inlägg

tycker det är helt rätt att hänga ut pedofiler dock ska dom juh givetvis vara dömda innan man gör det..
å andra sidan tycker jag juh iofs att d skulle vara dödstraff för brott mot barn..

för mig så kan man aldri bli en fri man om man blivit dömd som pedofil.. dessa "männsikor" är absolut längst ner på min lista.. finns inget värre..


å precis som Jonni så finns det inte en chans i världen att jag skulle låta den/dom jävel/jävlar som rör mitt barn få andas ett andetag till..

å med tanke på sveriges rättsystem så skulle ja gladeligen sitta 10år i finkan efter att ha dräpt dom..

Thats it! .. Död åt pedofiler!

Senast redigerat av Machin (4 april 2007)

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
Thony_mannen
4 april 2007 · 263 Inlägg

Inlägg raderat av administratör

Det är absolut inte tillåtet att uttrycka hot eller uppmana till brott på Garaget!

Senast redigerat av chrizz (4 april 2007)

Volvo-Real-Power!
Denieru
4 april 2007 · 28 Inlägg

Menar ju självklart dem som är helt 100 % skyldiga. Pedofiler borde absolut straffas med döden, för deras brott drabbar de mest utsatta i samhället – barnen! Tänk på offren i första hand!

hedley Saaboholic
4 april 2007 · 3 129 Inlägg

Inlägg raderat av administratör

Det är absolut inte tillåtet att uttrycka hot eller uppmana till brott på Garaget!

Senast redigerat av chrizz (4 april 2007)

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
pUs Ûbersturmstekare
4 april 2007 · 534 Inlägg

Machin skrev:
tycker det är helt rätt att hänga ut pedofiler dock ska dom juh givetvis vara dömda innan man gör det..
å andra sidan tycker jag juh iofs att d skulle vara dödstraff för brott mot barn..

för mig så kan man aldri bli en fri man om man blivit dömd som pedofil.. dessa "männsikor" är absolut längst ner på min lista.. finns inget värre..


å precis som Jonni så finns det inte en chans i världen att jag skulle låta den/dom jävel/jävlar som rör mitt barn få andas ett andetag till..

å med tanke på sveriges rättsystem så skulle ja gladeligen sitta 10år i finkan efter att ha dräpt dom..

Thats it! .. Död åt pedofiler!

Verkligen storsint av dig, Rambo. "Gladeligen sitta 10 år i finkan". Jaha, då är du en bra farsa för dina barn?

Du skulle alltså utan problem döda en annan människa - och därigenom beröva dina barn rätten till sin egen far under sin uppväxt - i ett läge där du av allt att döma hade gjort större nytta genom att finnas till som stöd för dina barn, än du hade gjort i en jävla cell på ett fängelse?

Smart. Verkligen. Spelar du dum dörrvakt, eller är det ditt yrke? roll

Senast redigerat av pUs (4 april 2007)

pUs Ûbersturmstekare
4 april 2007 · 534 Inlägg

Denieru skrev:
Menar ju självklart dem som är helt 100 % skyldiga. Pedofiler borde absolut straffas med döden, för deras brott drabbar de mest utsatta i samhället – barnen! Tänk på offren i första hand!

På vilket sätt hjälper det offren som redan blivit utsatta, att förövaren mister livet? 

Det här får du gärna försöka förklara. Det går inte att backa tiden. Exakt vad gör saken bättre av att samhället tar livet av en människa? Och vem ska hålla i avtryckaren? Du själv?

Denieru
4 april 2007 · 28 Inlägg

Vi kan fortsätta såhär hur länge som helst, men en sak som är säker är att dödsstraffet hindrar med 100 procentig effektivitet gärningsmannen från ytterligare brott.
Det kanske inte skulle hjälpa barnet, men barnets anhöriga.
Det skulle även avskräcka andra att begå liknande brott.

Tror säkert att det finns folk som skulle kunna tänka sig att göra det.

Machin Fartmissbrukare
4 april 2007 · 1 302 Inlägg

pUs skrev:

Machin skrev:
tycker det är helt rätt att hänga ut pedofiler dock ska dom juh givetvis vara dömda innan man gör det..
å andra sidan tycker jag juh iofs att d skulle vara dödstraff för brott mot barn..

för mig så kan man aldri bli en fri man om man blivit dömd som pedofil.. dessa "männsikor" är absolut längst ner på min lista.. finns inget värre..


å precis som Jonni så finns det inte en chans i världen att jag skulle låta den/dom jävel/jävlar som rör mitt barn få andas ett andetag till..

å med tanke på sveriges rättsystem så skulle ja gladeligen sitta 10år i finkan efter att ha dräpt dom..

Thats it! .. Död åt pedofiler!

Verkligen storsint av dig, Rambo. "Gladeligen sitta 10 år i finkan". Jaha, då är du en bra farsa för dina barn?

Du skulle alltså utan problem döda en annan människa - och därigenom beröva dina barn rätten till sin egen far under sin uppväxt - i ett läge där du av allt att döma hade gjort större nytta genom att finnas till som stöd för dina barn, än du hade gjort i en jävla cell på ett fängelse?

Smart. Verkligen. Spelar du dum dörrvakt, eller är det ditt yrke? roll

haha nä nån rambo är ja inte.. la bara till d dära med 10 år i finkan som en direkt pik till vårat svenska(kassa)rättsystem...

givetvis är man inte en bra pappa om man sitter inspärrad större delen av sitt/sina barns uppväxt.. men tänk dig in i situationen.. skulle du bara stå och se på när pedofilen skrattar sig ut ur rättsalen? ..

så antingen fixar man d själv.. (gör man d snyggt så är d ju inte säkert man åker dit) lr så betalar man någon att göra d på kåken...





pUs skrev:

Denieru skrev:
Menar ju självklart dem som är helt 100 % skyldiga. Pedofiler borde absolut straffas med döden, för deras brott drabbar de mest utsatta i samhället – barnen! Tänk på offren i första hand!

På vilket sätt hjälper det offren som redan blivit utsatta, att förövaren mister livet? 

Det här får du gärna försöka förklara. Det går inte att backa tiden. Exakt vad gör saken bättre av att samhället tar livet av en människa? Och vem ska hålla i avtryckaren? Du själv?

är lite less dessa komentarer... vänd på frågan.. på vilket sätt hjälper det dom att förövarna fortfarande lever?

Senast redigerat av Machin (4 april 2007)

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
Janina Modell & modeskribent
4 april 2007 · 280 Inlägg

Självklart ska pedofiler gå & berätta för deras nya grannar vad dom hållt på med/håller på med! Det spelar ingen roll hur mkt folk säger "folk kan bättra sig", en gång pedofil - alltid pedofil. Dessa människor är sjuka & behöver vård, något dom om de har tur får. Men även med vård så är det lätt att "ramla dit" igen. Så att knacka dörr & berätta vad dom gjort är inte mer än rätt, på så sett håller grannarna koll på dom också & hjälper dem från att göra dumma saker igen eftersom de troligtvis kommer känna sig rätt bevakade av grannarna. Bättre än så kan det inte bli tycker jag.. Det här med nummerskylltarna däremot är jag lite mer skeptisk till.. vist är det bra när de är ute & åker att veta vilka de är, men tänk er tex en sen kväll.. folk är på väg hem från krogen & ser en bil med grön skylt.. tror det är lätt att folk "tar saken i egna händer" då. Fast & andra sidan, skulle dom pajja nån pedofils bil så är det ändå inte hälften mot hur mkt de förstört för barnet & dess familj..

- I dont need your attitude, I have one of my own -
http://janinanaslund.blogg.se
BMW 528 (1996)
pUs Ûbersturmstekare
4 april 2007 · 534 Inlägg

Janina skrev:
Självklart ska pedofiler gå & berätta för deras nya grannar vad dom hållt på med/håller på med! Det spelar ingen roll hur mkt folk säger "folk kan bättra sig", en gång pedofil - alltid pedofil. Dessa människor är sjuka & behöver vård, något dom om de har tur får.

Öhm, nu ska vi kanske hålla isär begreppen lite.

En gång pedofil, alltid pedofil, kanske är det så. Jag vet inte själv eftersom jag aldrig känt några pedofiler, men vi kan väl anta att det fungerar på det sättet. Du verkar ju ha koll.

Nå. I vilket fall som helst är det en jävla skillnad på en pedofil som aktivt utövar sin läggning (det finns en hel del) och på en pedofil som medvetet aldrig utövat sina fantasier i praktiken, som lägger band på sig själv och som aldrig kommer göra det (säkert en hel del här också).

Jag har inga som helst problem med den sistnämnda kategorin. Och jag tycker fenomenet är vidrigt överhuvudtaget, men jag tycker ändå att alla ska behandlas lika. Om fängelse är det instrument vi har som rent och skärt straff så ska inga andra kreativa "straff" eller hämndinstrument behöva uppfinnas.

Och ett samhälle som inte ställer upp på att ge alla en ärlig, ren och villkorslös andra chans, utan skyltar och dörrknackning och annat larv, det samhället har inte längre någon empati kvar. Det är ett samhälle där somliga människor är andra klassens medborgare, där en del är mer värda än andra. Där verktygen finns klara för total, laglig, öppen och allmän mobbing. Vem tror du skulle ingripa till en pedofils försvar, om denne blev utdragen ur sin bil (försedd med de fina specialskyltarna) och misshandlad?

Är det ett sånt samhälle ni vill ha, så visst.

Senast redigerat av pUs (4 april 2007)

pUs Ûbersturmstekare
4 april 2007 · 534 Inlägg

Denieru skrev:
Vi kan fortsätta såhär hur länge som helst, men en sak som är säker är att dödsstraffet hindrar med 100 procentig effektivitet gärningsmannen från ytterligare brott.

Ja. Det enda problemet är att det inte finns någon väg tillbaka om en människa blir oskyldigt dömt. Och just detta har skett i många mål där just den aktuella frågan varit på tapeten.

En enda oskyldigt dömd, som "råkar" bli dödad, är värre än att låta tio stycken presumtiva pedofiler springa lösa ute på gatorna. Det är åtminstone vad jag tycker. Vårt rättsystem är inte perfekt, och inget rättsystem är perfekt. Oskyldiga kan bli dömda och KOMMER bli dömda.

Det finns inga undantag. Antingen anser man att en människa alltid har rätten till sitt liv, eller så skiter man i såna tramsiga principer och dödar godtyckligt lite här och där när det passar läget. Råkar det bli fel, så har man ju i alla fall dödat för en god sak, shit happens.

Du hör uppenbarligen till den sista gruppen.

Senast redigerat av pUs (4 april 2007)

Denieru
4 april 2007 · 28 Inlägg

pUs skrev:

Denieru skrev:
Vi kan fortsätta såhär hur länge som helst, men en sak som är säker är att dödsstraffet hindrar med 100 procentig effektivitet gärningsmannen från ytterligare brott.

Ja. Det enda problemet är att det inte finns någon väg tillbaka om en människa blir oskyldigt dömt. Och just detta har skett i många mål där just den aktuella frågan varit på tapeten.

En enda oskyldigt dömd, som "råkar" bli dödad, är värre än att låta tio stycken presumtiva pedofiler springa lösa ute på gatorna. Det är åtminstone vad jag tycker. Vårt rättsystem är inte perfekt, och inget rättsystem är perfekt. Oskyldiga kan bli dömda och KOMMER bli dömda.

Det finns inga undantag. Antingen anser man att en människa alltid har rätten till sitt liv, eller så skiter man i såna tramsiga principer och dödar godtyckligt lite här och där när det passar läget. Råkar det bli fel, så har man ju i alla fall dödat för en god sak, shit happens.

Du hör uppenbarligen till den sista gruppen.

Lägg av nu. Självklart menar jag inte att man ska hänga folk för minsta lilla misstanke, men det finns ju vissa självklara fall.

dallelito med lem
4 april 2007 · 1 147 Inlägg

borde va likadant i sverige så man vet vilka man ska akta sig för o hålla sina framtida barn borta ifrån..


dock har våra gröna skyltar lite annan betydelse=P

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Kettunen
4 april 2007 ·

Heeelt rätt!! Rätt åt dom jävlarna ! Så man bäddar får man ligga

pUs Ûbersturmstekare
6 april 2007 · 534 Inlägg

Machin skrev:

pUs skrev:

Machin skrev:
tycker det är helt rätt att hänga ut pedofiler dock ska dom juh givetvis vara dömda innan man gör det..
å andra sidan tycker jag juh iofs att d skulle vara dödstraff för brott mot barn..

för mig så kan man aldri bli en fri man om man blivit dömd som pedofil.. dessa "männsikor" är absolut längst ner på min lista.. finns inget värre..


å precis som Jonni så finns det inte en chans i världen att jag skulle låta den/dom jävel/jävlar som rör mitt barn få andas ett andetag till..

å med tanke på sveriges rättsystem så skulle ja gladeligen sitta 10år i finkan efter att ha dräpt dom..

Thats it! .. Död åt pedofiler!

Verkligen storsint av dig, Rambo. "Gladeligen sitta 10 år i finkan". Jaha, då är du en bra farsa för dina barn?

Du skulle alltså utan problem döda en annan människa - och därigenom beröva dina barn rätten till sin egen far under sin uppväxt - i ett läge där du av allt att döma hade gjort större nytta genom att finnas till som stöd för dina barn, än du hade gjort i en jävla cell på ett fängelse?

Smart. Verkligen. Spelar du dum dörrvakt, eller är det ditt yrke? roll

haha nä nån rambo är ja inte.. la bara till d dära med 10 år i finkan som en direkt pik till vårat svenska(kassa)rättsystem...

givetvis är man inte en bra pappa om man sitter inspärrad större delen av sitt/sina barns uppväxt.. men tänk dig in i situationen.. skulle du bara stå och se på när pedofilen skrattar sig ut ur rättsalen? ..

så antingen fixar man d själv.. (gör man d snyggt så är d ju inte säkert man åker dit) lr så betalar man någon att göra d på kåken...





pUs skrev:

Denieru skrev:
Menar ju självklart dem som är helt 100 % skyldiga. Pedofiler borde absolut straffas med döden, för deras brott drabbar de mest utsatta i samhället – barnen! Tänk på offren i första hand!

På vilket sätt hjälper det offren som redan blivit utsatta, att förövaren mister livet? 

Det här får du gärna försöka förklara. Det går inte att backa tiden. Exakt vad gör saken bättre av att samhället tar livet av en människa? Och vem ska hålla i avtryckaren? Du själv?

är lite less dessa komentarer... vänd på frågan.. på vilket sätt hjälper det dom att förövarna fortfarande lever?

Det är oerhört enkelt.

Rätten till det egna livet är okränkbar. Och den rätten "hjälper" alla, direkt eller indirekt.

Den "hjälper", därför att ingen människa har rätt att bestämma över när någon annan människa inte längre "förtjänar" att leva. Det är en universell princip och den skyddar dig och alla andra ifrån godtyckliga och oåterkalleliga beslut fattade på obefintliga, felaktiga eller lösa grunder.

Om du inte förstår det här finns det inte mycket mer jag kan göra.

Senast redigerat av pUs (6 april 2007)

Kristian_L
6 april 2007 · 1 893 Inlägg

Undrar vad de får i försäkrings premie på en grön skyltad bil?
Som tur är får man köra oförsäkrat i det perfekta amerikanska systemet. <-Ironi! big_smile

Ett fall som inträffade närmare hemma (I sverige.) för några år sedan.
En man blir dömd till ett långt fängelse straff för att ha haft sex med sin styvdotter, då 6-7 år.
Det visar sig efter ca 4 år att flickan ljugit för att hon inte fick vad hon ville ha av "styvfadern". Det framkom iofs redan innan rättegången, men sammhället valde att inte lysna på flickan efter man satt igång karusellen.
Efter 4.5 år som "pedofil" inlåst, hånad, slagen, kommer äntligen sanningen fram, mannen släps fri och får drygt 2 mijloner i skadestånd.

1. Vad fan har han för glädje av pengarna (Givetvis skall han ha dem och mer där till för det han fått utstå.) hans liv lär vara ganska trasigt, en sådan upplevelse kommer man aldrig över. Han kommer få leva bitter och förstörd resten av livet.

2. Med döds straff skulle vi slaktat den här killen för att hans styvdotter inte fick högre veckopeng och ljög om att han stoppat sin grej i henne.
Kompleterat med ett rätts system som är allt för snabt att dömma.

----------------------------------

Sexuell lägning är inget man kan ändra på.
En hetro sexuel finner motsatta könet atraktivt, man kan inte lära den hetrosexuella att börja föredra samma kön.
Samma med homosexuella. En bög är inte atraherad av en vacker kvinna om hon så står och strippar för han. Han har andra refferens ramar.
Sedan har vi de bisexuella. de gillar både män och kvinnor.

Finns säkert flera, men till ämnet, pedofiler är dragna till barn!
Här blir det fel med lägningen då barn är förbjudna för dem.
Att en pedofil, är just pedofil är ju inte kriminelt. (Får jag säkert höra åsikter om.) Det är när denna går på barnen som det blir kriminelt. Håller pedofilen sig till sina fantasier kan denna leva fullt normalt i samhället. (Osynligt/lagligt.)

De pedofiler som i regel kommer upp i rubriker, är ju igentligen kriminella på andra sätt, en vådtäcktsman är en "våldtäcktsman", men när den våldtagna är ett barn, då heter han "pedofil" istället. Brottet är värre både ur mitt egnet och samhällets perspektiv, fast jag är inte säker på att den våldtagna kvinnan kanske håller med.

En pedofil som våldtar och sedan mördar sina offer, oftast bara därför att de inte skall kunna sätta dit honom är ju mera mördare än pedofil. Han blir också dömd för mord om han åker fast.
Massmedia skriver dock inte "mördare dömd till livstid", utan "pedofil dömd till livstid för mord".

Ifall en man/kvinna som förgripit sig på barn får köra grönskyltad bil, stör mig inte ett dug.
Problemet är om han vill stå parkerad utanför en skola, kan han låna/hyra/stjäla en bil med vanliga skyltar, så lagen är mera ett slag i luften. Däremot garanterar den att vederbörande inte kommer skaffa bil, då den lär bli sönderslagen ganska omgående. "Med bil" hade pedofilen dock varit lättare att hålla koll på även med vita skyltar.

Sedan det tragiska.
En kille står och smygtittar in i ett klassrum, för han är hemligt kär i lärarinnan, fast han är aldeles för blyg för att gå fram till henne. (Perverst?) Någon kommer på han och han blir "dömd" till samhälstjänst och skyds tillsyn för det fans ju 24 barn i klassrummet.
Han är nu en "dömd pedofil", nyckelordet är "dömd" då detta öppnar oanade möjligheter för samhället att hacka på han.
Med grön målade skyltar lär han aldrig kunna skaffa bil. Då den kommer vara okörbar timmar efter skyltarna kommit på.

Kontentan är:
Att hänga ut dem är fel. Har man släpt ut dem ur fängelset, är väl meningen att de skall anpassas tillbaka i samhället. Det blir ju helt omöjligt om man hänger ut dem, då "samhället" kommer att stena dem i samma sekund de visar sig.
Är de inte redo att släppas ut, så håll dem kvar i fängelset.

Det är bra att de får knacka på hos grannarna och berätta sin story, då behöver ju inte grannarna fresta dem med sina barn m.m.
Däremot kan man ju fråga sig om det över huvudtaget då är lämpligt att låta pedofilen flytta in i ett område med barn. Ett "ungkarls hotell" vore ju mera lämpligt än ett villa område.

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
pUs Ûbersturmstekare
6 april 2007 · 534 Inlägg

Kristian_V skrev:
Undrar vad de får i försäkrings premie på en grön skyltad bil?
Som tur är får man köra oförsäkrat i det perfekta amerikanska systemet. <-Ironi! big_smile

Ett fall som inträffade närmare hemma (I sverige.) för några år sedan.
En man blir dömd till ett långt fängelse straff för att ha haft sex med sin styvdotter, då 6-7 år.
Det visar sig efter ca 4 år att flickan ljugit för att hon inte fick vad hon ville ha av "styvfadern". Det framkom iofs redan innan rättegången, men sammhället valde att inte lysna på flickan efter man satt igång karusellen.
Efter 4.5 år som "pedofil" inlåst, hånad, slagen, kommer äntligen sanningen fram, mannen släps fri och får drygt 2 mijloner i skadestånd.

.........


.

Word. Bästa inlägget i tråden so far, förutom mina egna. wink

tobi
6 april 2007 · 562 Inlägg

Ja!! lätt att det är rätt! Fast dock tycker jag häldre det borde vara öppen hägning lr nackskott för sexförbrytare, pedofiler inge jävla psykhem för då är dom bara ute efter ett halvår!

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
laynus
6 april 2007 · 256 Inlägg

100% Rätt enligt mig

racefan
7 april 2007 · 1 059 Inlägg

fortfaraden så e det skillnad på återfallsförbrytare..
Man kan ju aldrig bli dömd för våldtäkt på barn 2 gånger o båda e fel?
alltså visar det sig att man inte kan hålla sig ifrån barn efter ex 3 års fängelse o psyk hjälp mm utan våldtar igen så varför ska man utsätta andra för den faran? Nej då är lönlöst med vård o samhällsanpassning .

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang