Fråga angående lackspruta:

Armada
4 april 2007 · 97 Inlägg

Jag tänkte köpa mig en riktig lackspruta och var in på en firma som tar hem och säljer sprutor. Där säljer dom en spruta som kostar 1200:- (med lite tillbehör) samt några andra som i sin tur kostade över 3000:-. Alla med överliggande kopp.

Ni som är lackerare, hade ni kostat på en spruta för över 3000:- eller tror ni det hade gått lika bra med en för 1200:- om man ändå bara ska lacka bilar hemma? Antar att det kanske är lite svårt att svara på om man inte vet vad det är för spruta, men jag tänkte bara kolla hur ni tycker och tänker. Det vore lite onödigt att kosta på en spruta för 1200:- om man ändå måste köpa en dyrare sen.

Tacksam för svar
MVH Andreas

Xal3 Bilplåtslagare
4 april 2007 · 160 Inlägg

det beror lite på hur ofta du tänkt att lacka hemma.. jag har en variant dyrare hemma.. köpte den dock väldigt billigt genom jobbet.. har kört med billigare hemma förut å jag tyckte det funkade precis lika bra.

Hellre frisk och rik än sjuk och fattig!
träffansvarig och styrelse medlem på
www.draminbil.nu
Nissan s14a (1998)
Armada
4 april 2007 · 97 Inlägg

Inte blir det så ofta heller. Tänkte lacka om min Golf i sommar och sen blir det väl säkert några andra småjobb ibland också. Jag har lackat lister och kofångare åt kompisar ett par gånger och det är andra kompisar som vill att jag ska göra det åt dom...
Tidigare har jag lånat en spruta av en kompis som i sin tur lånat den av en släkting, men nu har han fått lämna tillbaks den så jag tänkte köpa egen.

Tack för svaret smile

dallelito med lem
4 april 2007 · 1 147 Inlägg

den billiga hade jag tagit. speciellt om du inte ska göra det så ofta...om du e noggrann med att göra ren den efter varje lackning funkar den säkert lika bra

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Jack Daniel
4 april 2007 · 20 Inlägg

va e de för märke på sprutan? 1200 spänn låter ändå som en märkesspruta. Biltemasprutor kostar ju inte mer än nåra hundra så en sån lär de ju inte va smile.. tror du klarar dig kanon med den billiga. va e de för lack du lägga då?
2k eller ska du lägga bas å sen klarlack?

"Den drucknes talan är den nyktres tankar"
Broken-Arrow
4 april 2007 · 735 Inlägg

Tjenis,jag målade min bil med en spruta som kostade runt 1700 spänn med överliggande kopp fungerade helt ok och är min andra bil jag lackat med den,tänkte när jag köpte den att man kunde ta en mitt i raden att testa lite med och sen i såna fall köpa en lite dyrare,men det har inte behövts fungerar ypperligt bra

Born With Nothing..Die With Everything
LuCiiifer DrivmedelsTekniker
4 april 2007 · 1 632 Inlägg

Liten fråga bara jag ahr tänkt lacka bilen o så men vart kan jag köpa färgen nånstans? har kollat runt lite men hittar inget? nån som vet nå?

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
5 april 2007 · 2 258 Inlägg

Lättast brukar vara att köpa färgen genom en billackerare.

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Armada
5 april 2007 · 97 Inlägg

Jack Daniel skrev:
va e de för märke på sprutan? 1200 spänn låter ändå som en märkesspruta. Biltemasprutor kostar ju inte mer än nåra hundra så en sån lär de ju inte va smile.. tror du klarar dig kanon med den billiga. va e de för lack du lägga då?
2k eller ska du lägga bas å sen klarlack?

Jag har för mig att det stod Airmix eller nåt på den. Kommer inte riktigt ihåg. Det blir metalliclack för det mesta, antar att det är det du menar med bas och klarlack.
Tack för alla svar!! Det blir nog den billiga jag köper isf. Perfekt att få lite tips wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang