Alpine MRV-F450 vs Genesis 4 channel

Herr_Talladega V.I.P
9 april 2007 · 286 Inlägg

Kan inte riktigt bestämma mig för vilket. Är egentligen inte behov av ett femkanaligt steg men kan få tag på till ett bra pris.

Länk alpine:

http://www.alpine-europe.com/content/cm … 96391018f8

Genesis specifikation:

4x50W 4ohm
4x100W 2ohm
2x200W 4ohm

Dubbla nätdelar
Variabelt högpassfilter
Variabelt lågpassfilter
Fläktstyrning
Sub remote som tillval

andreas_gbg_
9 april 2007 · 1 634 Inlägg

Jag hade utan att tveka gått på Genesis. Antar att du sett samam annons som jag sett. Om du vill slippa fylla bilen med slutsteg för att få grymt ljud så är det ett riktigt bra alternativ, vet inte hur mycket bas man får utav sub-kanalen, men jag är övertygad om att det räcker och blir över för vardagslyssning, bäst är att testa olika subbar, kan skilja grymt mycket på dom. Då menar jag inte att en sub är sämre för att den inte spela i närheten som den andra subben du testa på samma steg, utan helt enkelt att den ena subben passa bättre till det steget och den effekten, medans den kanske hade spelat bättre på ett annat steg där den andra subben inte hade trivts.

Mvh Andreas

*EDIT* Står 4 channel, sedan femkanaligt steg, vad menar du egentligen? wink Hur som helst hade jag gått på Genesis.

Senast redigerat av andreas_gbg_ (9 april 2007)

Numera Saab 9-5 Aero -00
Goffen Administratör
9 april 2007 · 2 975 Inlägg

Jag har aldrig blivit besviken på ett alpine steg så sett men eftersom jag inte haft nått genesis så kan jag ju inte uttala mig om det steget.

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
andreas_gbg_
9 april 2007 · 1 634 Inlägg

Man kan egentligen aldrig ge ett riktigt utlåtande då man oftast inte hört alla alternativen med samma kringutrustning.

Sanny: Du kommer inte att bli besviken med något utav alternativen, båda håller riktigt hög klass.

Numera Saab 9-5 Aero -00
Herr_Talladega V.I.P
9 april 2007 · 286 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:
Jag hade utan att tveka gått på Genesis. Antar att du sett samam annons som jag sett. Om du vill slippa fylla bilen med slutsteg för att få grymt ljud så är det ett riktigt bra alternativ, vet inte hur mycket bas man får utav sub-kanalen, men jag är övertygad om att det räcker och blir över för vardagslyssning, bäst är att testa olika subbar, kan skilja grymt mycket på dom. Då menar jag inte att en sub är sämre för att den inte spela i närheten som den andra subben du testa på samma steg, utan helt enkelt att den ena subben passa bättre till det steget och den effekten, medans den kanske hade spelat bättre på ett annat steg där den andra subben inte hade trivts.

Mvh Andreas

*EDIT* Står 4 channel, sedan femkanaligt steg, vad menar du egentligen? wink Hur som helst hade jag gått på Genesis.

Jag menar att alpine steget är 5 kanaligt och genesis steget 4 kanaligt. Vet inte riktigt om du läste fel, jag får iaf ihop de rätt när jag läser tongue

andreas_gbg_
10 april 2007 · 1 634 Inlägg

hehe, du har rätt. Jag som var trött wink Tycker du skall köra på 4-kanalarn, och sedan skaffa ett monoblock te bas big_smile

Numera Saab 9-5 Aero -00
Herr_Talladega V.I.P
10 april 2007 · 286 Inlägg

Jo de är lätt hänt smile
Monoblock äger jag, ett Dls A6. Drev mina två Cerwin Vega 12:or med men har nu en type x 12:a på väg så vegorna får gå åt sidan nu tongue

Behöver nu ett framsystem. Kikat på ett Amega QComp 60. Nåt att ha?

andreas_gbg_
10 april 2007 · 1 634 Inlägg

Det är riktigt fint det. Ett genesis steg och ett Amega kit e lite kult tycker jag wink Vad jag hört så kanske inte diskanterna är de bästa, men de har jag ej hört, midarna däremot e fina. Annars har du ju Dls R6 eller UP6, också fina högtalare. Låter som du får ihop ett riktigt fint system tycker jag wink Vad har du för Huvudenhet?

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
Herr_Talladega V.I.P
10 april 2007 · 286 Inlägg

Rena julafton för en annan denna vecka. Räknar med att få denna imorn bitti:

http://www.mds.se/?artnr=dxz778rusb

andreas_gbg_
10 april 2007 · 1 634 Inlägg

hehe, härligt. Julafton för mig med idag. Fick Hem en Pioneer ODR Carrozzeria idag med tillhörande ljudprocessor big_smile LÄTT den sjysstaste fronten jag någonsin sett, kommer att slänga upp en bild på den så småningom smile

Numera Saab 9-5 Aero -00
Herr_Talladega V.I.P
10 april 2007 · 286 Inlägg

Tänkt att börja tävla, eller det kanske du redan gör?

TT-Avant
10 april 2007 · 6 851 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:
Det är riktigt fint det. Ett genesis steg och ett Amega kit e lite kult tycker jag wink Vad jag hört så kanske inte diskanterna är de bästa, men de har jag ej hört, midarna däremot e fina. Annars har du ju Dls R6 eller UP6, också fina högtalare. Låter som du får ihop ett riktigt fint system tycker jag wink Vad har du för Huvudenhet?

Mvh Andreas

Får hålla med. DLS R6 har jag i min bil och måste säga det att de spelar på bra duktigt.
Har ej hört UP6orna själv, men en kompis till mej säger det att R6 är ett bättre val av midbas än UP6.Lite mera kraft och djup ur R6orna.
Amega kitt har jag enbart hört i 5.25" så där kan jag inget säga.
Men som framsystem så låter DLS R6 och UP1C diskanter väldigt trevligt tillsammans.
Iaf enligt mej...wink

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Herr_Talladega V.I.P
10 april 2007 · 286 Inlägg

Vart köpte du dina R6:or?

Herr_Talladega V.I.P
10 april 2007 · 286 Inlägg

Är det mycket skillnad på Gold och de "vanliga" amegorna?

andreas_gbg_
10 april 2007 · 1 634 Inlägg

Tror du skall gå på Gold.

Numera Saab 9-5 Aero -00
Hmmpz
11 april 2007 · 17 Inlägg

Är det inte så att de kallas gold då det är kit?

TT-Avant
11 april 2007 · 6 851 Inlägg

Sanny skrev:
Vart köpte du dina R6:or?

R6orna köpte jag på BRL för ett par år sedan. De  har dem inte hemma, men beställde åt mej.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
tobbe.77
11 april 2007 · 96 Inlägg

Hmmpz skrev:
Är det inte så att de kallas gold då det är kit?

nopp, gold är med silk-diskanten och vanliga amegorna är med en metaldome-diskant. metaldomen kan låta mycket vasst.... så skaffa gold om du får tag i det...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang