V40?? funderar på att köpa en sån.

mebben Troligen galen...
19 april 2007 · 567 Inlägg

Xuri skrev:
jag har inte så möe kräm inte några 300 hk långt ifrån de ...men jag har kört hans bil och visst den gick väl bra men blev inte förvånad och han säger de själv att i lite sula så skulle jag köra ifrån han ...

Om du inte har över 320hk och du kör ifrån honom vid rullande start måste det vara nåt fel på hans bil.wink




Lite kuriosa, det finns en röd s40 som kör 0-100 på runt 4 sekunder och kvartsmilen på strax under 11sek cool

Senast redigerat av Mebb (19 april 2007)

Xuri One Man Clan
19 april 2007 · 4 287 Inlägg

visst de kan ju varit något strul eller nått vem vet men (jag har alltid tvivlat lite men han lovar mig och han håller alltid de han säger så  ...men vi tar hans bil som undatag så vet jag att jag skulle kört ifrån alla x40 jag har testat

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
mebben Troligen galen...
19 april 2007 · 567 Inlägg

Blev lite mycket OffTopic kanske? Ber om ursäkt till trådskaparen för att vi smutsar ner i tråden...smile

Senast redigerat av Mebb (19 april 2007)

Xuri One Man Clan
19 april 2007 · 4 287 Inlägg

Mebb skrev:
Blev lite mycket OffTopic kanske? Ber om ursäkt till trådskaparen för att vi smutsar ner i tråden...smile

hehe inte så livat här ändå tongue

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
krYp^ Volvo-driver
19 april 2007 · 91 Inlägg

Har du några tider på din bil Xuri? typ 80-120, 100-150, 100-200?

Volvo till folket!
Xuri One Man Clan
20 april 2007 · 4 287 Inlägg

nä de är dåligt med de faktiskt  enligt gtek så körde jag 0-100 i somras på 8.3 sekunder med 195:er och enhjulsdrift tongue nu har de hänt mer i motorummet men inget är inställt just nu så all potential finns ej tongue ...ska fixa lite tider när jag satt på nya spridare ..3tums lmm...annat chip osv.. och s40ina brukar väl i regel vara lägre växlade också(1-2ans växel)  så 0-100 tider har jag kanske inte så mycke på men lite högre i registret så .. vet dock inte de med utväxlingen helt hundra ..vet att de finns lågväxlade varianter i alla fall..

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Zlasher Pulare
21 april 2007 · 248 Inlägg

Skaffa du en v40! sitter själv me en T4;a  00:a och är helnöjd. Dessvärre har jag Automat och den är väl lite törstig med det. Men det kan iofs bero på min körstil oxå...
Men annars så är v40n jävligt lätt att modda, och det är bra kvalite på grejerna...
Jag har inga som helts problem med rost trots att bilen körs året runt.
Skaffa en som är väl servad så lär du inte bli missnöjd. Men jag rekomenderar att du skaffar åtminstone en 2.0T (165hk) Eller en T4;a(200hk) Lycka till med ditt bil köp!!!

Subaru Impreza Wrx STI "Pittbull" (2008)
Sussolita The Sassy Bitch
22 april 2007 · 198 Inlägg

Hmm...a det var juh lite annat prat här emellan...tongue men men som sagt är väldigt sugen på en v40 och juh mer alla skriver juh mer längtar jag då efter en egen big_smile ja har juh siktat in mig på en 2.0T eller t4 då jag själ är rätt så tung i foten *harklar sig* gillar när det går fort och säkert:P men men har nu hittat den utrustning jag vill att bilen skall innehålla och vips gick den upp 20000 i pris...lite jobbigt då jag redan nu har lån på min civic...då bör4jar man juh fundera är det värt att köpa en v40 iaf...vill juh men vet inte om jag är beredd att lägge dom summorna på bilen...har nu börjat tveka...är rädd för att få ett måndags exemplardär allt krånglar...hur säker är det egentligen att en v40 håller vad ni lovat? *orolig*

Sussolita-Sassy Bitch ;)
Honda Crx (1990)
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
22 april 2007 · 2 258 Inlägg

Om vi säger så här... Vi har köpt en som var tänkt att säljas. Skulle nog kunna göra drygt 20 000 i vinst på den. Men jag vägrar släppa den. smile

Och den gamla... Hade den i 2,5 år och AJ vad det knep i hjärtat när vi sålde den, hade jag inte haft den nya hade vi nog fått renovera pumpen i stället och behålla den.

Sambon försöker få köpa alla möjliga bilar här, nu senast en SUV, men jag är envis, jag GILLAR min V40!

Vilka årsmodeller letar du efter? Prisnivåer? Utrustning? Har tyvärr bara en S40 på ingång just nu, men man vet ju aldrig när det dyker upp... smile (ja, vi handlar lite smått på hemmabasis).

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Muttley
22 april 2007 ·

tror inte trådskaparen brydde sig om hur fort bilen gick,  utan om hur bra bilen var.
och enligt många så är de inga problem med dem, så du kan vara lugn där. frågade runt hos volvo mekaniker om de innan jag köpte min för exakt en månad sedan.

Sussolita The Sassy Bitch
22 april 2007 · 198 Inlägg

Okej... jag ahde väl tänkt mig mellan 97-00i årsmodell... som sagt innan 2.0T eller T4 jag vill juh ha den egentligen fullutrustan larmfarthållare ecc/Acc måste ha drag och har sett att det finns med integrerade barnstolar bak...som sagt begär en hel del och kan tänka mig någonting mellan 30000-45000kr...vet att det är svårt men det är vad jag har att röara mig med...

Sussolita-Sassy Bitch ;)
Honda Crx (1990)
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
22 april 2007 · 2 258 Inlägg

Okej.
Det svåraste tror jag blir barnstolarna bak, det är ganska sällsynt. Men jag antar att det är ett önskemål snarare än ett krav.
Vettig utrustningsnivå brukar de flesta ha. Drag är inte så dyrt att eftermontera om det inte finns på.
Priset var inte mycket att veva med, men jag lovar att jag ska hålla utkik, och om vi snubblar över en bil som jag tror passar säger jag till dig innan jag annonserar ut den.
Miltal förresten? Vår har gått 18000 mil och det känns inte som mycket på en V40, men det är ju upp till dig om du har någon maxgräns.

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Sussolita The Sassy Bitch
23 april 2007 · 198 Inlägg

Ja det är väl mer ett önskemål som sagt...ja jag har inte så mycket i dagenläge att röra mig med när det fgäller priset...gjorde som sagt en dumhet med lånet på civicen :S nja miltalet har ingens törre åverkan på mitt beslut så länge den är servad ordentligt och går bra big_smile

Sussolita-Sassy Bitch ;)
Honda Crx (1990)
Sussolita The Sassy Bitch
24 april 2007 · 198 Inlägg

mebb tackar... ar kikatpå alla dem men det vikaer sig alltid någonstans....Är fruktansvärt kräsen tyvärr...kan räcka med att det är fel färg elller annat...*sorry* men som sagt tack ändå någon utav dom ble man juh sugen på big_smile

Sussolita-Sassy Bitch ;)
Honda Crx (1990)
Tinoz 10 sec före dig...
24 april 2007 · 540 Inlägg

det är em mycket bra bil v40! har också tänkt köpa en sånt! gå bara in på realcar.com tror jag det är se du vad det finns för kjol till den alt. dalhems..

heltsonika Rebel with a cause
24 april 2007 · 224 Inlägg

Ok,

Vi har en FAS II, 01'ans V40 på jobbet. 2 liters motor (vanligaste är kanske 2.0t) på 130-140 hästar eller nåt sånt och jag ska ge dig min egna objektiva bedömning.

Minus:

Motorn är trött.. Låter mycket men det händer ingenting. Visserligen är det en automat men i jämförelse med min gamla Carina E (automat) hamnar den låångt efter. Bensinförbrukning över litern per mil....

Fjädringen är Väldigt mjuk! Med folk i baksätet ryker stänkskydden om du åker ner från en trottoarkant! Lika mjuk är den i fram... Åker du lite för fort över ett farthinder kan du räkna med att åka över det på bottenplattan.... (Men varför ska man köra för fort över ett farthinder igentligen... Vill bara förmedla mina intryck). Med upphottad fjädring kan det bli bättre.

Den är trång! Sätt ner armen på dörrsidan och du känner dig som ett stort monster i bilen.
Glöm bort att du ska skjutsa kompisar i baksätet om det sitter en lång i fram. En lång person sitter nästan med framsätet längst bak och då finns det inte många cm till övers till den i bak.

Kvalitetskänslan är inget vidare... Instrumentpanelen efterlämnar rassel..

Bakluckan går igen för lätt vilket medför att lampor rycker. Inte så dyrt kanske men ger ett billigt intryck.

Automatlådan kunde ha varit smidigare men funkar säkert bättre med 2.0t motor.

Jag skulle aldrig köpa en Hollänsk "volvo" som dessutom drar ohyggligt med bensin i jämförelse med prestanda.

Plus:

Kombi, lätt att lasta hundar, matkassar, barnstolar etc.
"Billiga" - Men vad får man för samma peng?
Lätt att styla.
Reservdelar på OK
Ingen som är avundsjuk och repar lacken. (idioter finns det alltid men risken är mindre)
Försäkringen är säkert billig(?).

Om jag var ute efter kombi skulle jag tittat efter något roligare.

Alfa Romeo, BMW E36, Audi, Volkswagen (!) you name it.

Alt. gå upp i storlek och köp 9-5 eller V70.

Lycka till!

Sussolita The Sassy Bitch
25 april 2007 · 198 Inlägg

Okej...fina minus men nu är det så som sagt vem överdriver farten över ett farthinder..inte jag iaf...är juh van med min lååååga civic..big_smile sen är jag inte mer än 152cm lång och ingen annan än JAG kör mina bilar tongue Ska juh inte heller ha en automatare...så då har vi tagit bort de flesta minusen tonguetongue 
plussen då...
Ja...de äör snälla och styla har upptäckt detta big_smile
Blir oxå glad att ingen repar lacken för det har jag vart med om hmm
Vågar inte ritkigt köpa något utav dem du nämde då det är dyrare delar till dem, tycker det verkar onödigt...sen är det krångligare att laga hemma...jag gör juh allt meckande själv vettu big_smile V70 NEJ tack jag har valt just v40 för det är en volvo som inte ser ut som en volvo...dvs alla kantiga traktr fasoner inte syns...gillar egentligen INTE volvo men en v40 kan jag tänka mig...men du är den som svarart grundligast på min fråga och är VÄLDIGT tacksam..
tackar *BIG regard to you*

Sussolita-Sassy Bitch ;)
Honda Crx (1990)
hedley Saaboholic
25 april 2007 · 3 129 Inlägg

Köp en saab 95 OG istället, finns tillräckligt med plats styling vänliga osv.

Det du ska tänka på ang 95 og årsmdl -98-99 är att tändkassetten lätt får spel förr eller senare men annars mycket bra bilar.

/Mr B

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang