Civilpoliser i din stad kör dessa bilar. Komplett lista med reg!

FugitivE BMW Power
29 augusti 2005 · 2 362 Inlägg

haha skapligt många i sthlm!big_smile kanske får akta sig lite?tongue

BMW, bogsering med wire :/
Sagge_AM
30 augusti 2005 ·

Finns d nåra extra grejer som gör att man ser på bilen att det är en civil Polis??

mathias_johansson
30 augusti 2005 · 13 Inlägg

Sagge_AM skrev:
Finns d nåra extra grejer som gör att man ser på bilen att det är en civil Polis??

Tvivlar starkt på det. Hela grejen med civilpoliser är ju just att de ska se civila ut och inte kunna urskiljas från mängden.

Tobbo
30 augusti 2005 · 2 Inlägg

Den listan är ju inte komplett direkt...

kungens_volvo
30 augusti 2005 · 1 Inlägg

du har ju misat alingsås. vart har du hittat den listan?

Scratch
31 augusti 2005 · 719 Inlägg

mathias_johansson skrev:

Sagge_AM skrev:
Finns d nåra extra grejer som gör att man ser på bilen att det är en civil Polis??

Tvivlar starkt på det. Hela grejen med civilpoliser är ju just att de ska se civila ut och inte kunna urskiljas från mängden.

finns ett antal sätt! att se det

- Bla har dom alltid fler än en antenn för att radio och annan utrustning ska funka!

- dom har blåbakom grillen!

- extra bakspegel på förar sidan (som på uppkörningsbilarna)


Fast ja som bor i sthlm tar det lugnt så fort ja ser en svart saab eller volvo bakom!

live free, die young.
Scratch
31 augusti 2005 · 719 Inlägg

En sak om fartkamerorna i bilen kan bara mäta hastigheten när do ligger bakom dig så möte är ofarligt polisen måste ha bild på regnr och hastighets mätning för att kunna bevisa!

Fast kör du i riktigt över drivet fort tex 200 på 50väg så kan dom vittna i rätten för att fälla dig men händer inte ofta! om dom än hinner vända och hitta dig sen!

Har fler kompisar möt snuten när dom kört över 100 på 50 vägar då har bara snuten vänt och stoppat dom och get dom en "varning" för att dom inte har bevis som håller!

Har en kompis som körd 70 på 50 väg när han var på väg hem från uppkörningen! och snuten gled upp bakom honom tongue Fast han hade väl sjukt me tur att dom var på glat humör, annars skulle det blivit den person ja känner som haft sitt kort i kortast tid tongue Snuten sa att fort får du köra på nätterna när det inte är annan trafik på vägen wink sköna poliser!

live free, die young.
StiFf Wankel
31 augusti 2005 · 1 080 Inlägg

Wizard skrev:
Ok, nån som vill ha dom enda 2 civil bilarna som har sträckan Hallstahammar, Surahammar, Västerås????

kan du pm:a mej med dom ??

MDS Västerås
ikola
31 augusti 2005 · 2 Inlägg

Scratch skrev:

mathias_johansson skrev:

Sagge_AM skrev:
Finns d nåra extra grejer som gör att man ser på bilen att det är en civil Polis??

Tvivlar starkt på det. Hela grejen med civilpoliser är ju just att de ska se civila ut och inte kunna urskiljas från mängden.

finns ett antal sätt! att se det

- Bla har dom alltid fler än en antenn för att radio och annan utrustning ska funka!

- dom har blåbakom grillen!

- extra bakspegel på förar sidan (som på uppkörningsbilarna)


Fast ja som bor i sthlm tar det lugnt så fort ja ser en svart saab eller volvo bakom!

Kombibilarna brukar vanligtvis inte ha rails, pga att man inte ska kunna hålla i sig när man blir haffad o inslängd i baksätet.

Jonni
12 oktober 2005 · 1 256 Inlägg

Ni ska inte tro alldeles för mycket, Span-avdelningen kommer in och lånar bilar på jobbet ibland och då vet man ju inte ens att det är polisbilar.. Sen så har polisen väldigt mycket andra fordon som står på "Polismyndigheten Västra Götaland" exempelvis.. Finns både "utryckningsfordon" och "tjänstebilar", Jag har även sett Civilpoliser som åker i privata fordon o drar in folk.. hur förvånad hade ni inte blivit ifall ni blir stoppade av en Mercedes Benz E klass? Det är ju inte direkt så att man tänker på det när man åker förbi en merca big_smile

parayaCar
12 oktober 2005 · 424 Inlägg

det finns nog en del civilbilar här i västerbotten också kirre, min faster jobbar åt polisen. man vet aldrig vad man har bakom sej tongue men oftast är det nyare bilar !

**// Toyota \\**
Smoke
12 oktober 2005 · 692 Inlägg

Ja jävla poliser, hatar dom.

OverBoosted AUTOBAHNRASER
12 oktober 2005 · 3 804 Inlägg

Jag bor i stockholm:(


Bmw osv..
Lindström Envis optimist
12 oktober 2005 · 454 Inlägg

"Ja jävla poliser, hatar dom."

Det var ju rätt moget skrivet, eller? Tycker det är bra att dom finns... kanske inte kommer tycka det just när jag åker dit men den känslan går över. Det är ändå grymt skönt att kunna ringa dem om man behöver hjälp. T.ex. nån som kör berusad, folk som slåss på mcdonken eller när man har fel personer hemma och ett trasigt dörrlås.

Smoke
12 oktober 2005 · 692 Inlägg

På det viset är det bra att dom finns ja, men dom lägger sig i alldeles för mycket.

M1cha
13 oktober 2005 · 645 Inlägg

Sagge_AM skrev:
Finns d nåra extra grejer som gör att man ser på bilen att det är en civil Polis??

Tonade rutor(extra tonade) och kanske en extra antenn? tongue

Nu är det bara att sätta igång och memorera alla sthlms plåtar. wink

Senast redigerat av BAD_ROBOT (13 oktober 2005)

Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Feffy
13 oktober 2005 · 231 Inlägg

Hmm jag och killen har börjat på en lista på civilare i Solna, eller ja de bilar som brukar stå utanför polisstationen. Man har ju turen/oturen att bo granne med den.

Var den listan är nu vet jag dock inte tongue Vet att jag har en del ouppkollade regnumer i min mobil.

Kan lite snabbt säga att en av deras bilar är en grön minibuss annars har det varit mest Volvo och Saab.

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul
VR6-DOHC
13 oktober 2005 · 32 Inlägg

Som vanligt fattas det norrbottens län. Härligt...

FugitivE BMW Power
13 oktober 2005 · 2 362 Inlägg

hårt bevakat här i sthlm alltså wink

BMW, bogsering med wire :/
beja
13 oktober 2005 · 8 Inlägg

hahaha vilken tur jag har då som har bott i dalarna, i en by som heter malung big_smile....där finns det bara en snutbil, och absolut INGEN civilare big_smile ...folk kör nästan som dom vill, inte alltid så bra men lite kul på fredag/lördag kvällarna när man blir sugen på att dra lite lakrits smile

dom som nämnts i malung är då absolut inte där iaf, har bott där i 19 år och aldrig sett en civilare smile ....och aldrig hört talas om dom ens.. smile

mvh//BEja

Senast redigerat av beja (13 oktober 2005)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang