Ljud för 4 tusen

Arion
21 april 2007 · 69 Inlägg

boxarhandsken skrev:
ok , ALLTSÅ, Min lågnivåkabel jag köper har 2 sånnadär stift, köper 2 splittrar så får jag 4.. bra nu fattar jag.. vet ni nått annat ställe ja kan köpa splitter på nätet ?  jag mailade han på electronetto å han bad mig köpa 2 st.. så det kan väl funka ? , och : hur bryggar man 2 kanaler till  1 som man använder till basen? och, kommer bara 1 kabel vara ansluten till stereon nu? det räcker lr?. tack för svar

Du kommer altså inte ha några högtalare i bak? Eller ska dessa drivas av stereon? För som du tänkt göra nu så ligger ju basen också på framkanalen, så om du vrider fadern till "rear" så försvinner basen, och du kan heller inte justera subwoofern på något sätt från stereon.
Men detta har du redan förstått?

boxarhandsken
21 april 2007 · 311 Inlägg

ja har tänkt driva dom där bak på stereon jo.. och justering av den behövs väl inte från stereon ? så det är lungt då eller ?

kommer det hända fastän jag använder splittrar och sånt, var det inte det som skulle funka då jag använde splittrar, så jag kopplar i alla 4 kanaler ?

Pv med preppad b20..
Volvo 142 (1969)
Volvo L3314 "Valp" (1962)
blomisen
21 april 2007 · 735 Inlägg

5,25" i dörrarna som du kopplar till cd:n och ett tvåkanaligt eller ett monoblock till basen som ska va en 15" om du va intresserad av bas/tryck....smile

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.
Volvo V60 "Ocean race" (2015)
Mr_Gear Biltokig
21 april 2007 · 870 Inlägg

boxarhandsken skrev:
ja har tänkt driva dom där bak på stereon jo.. och justering av den behövs väl inte från stereon ? så det är lungt då eller ?

kommer det hända fastän jag använder splittrar och sånt, var det inte det som skulle funka då jag använde splittrar, så jag kopplar i alla 4 kanaler ?

Ja precis som han säger... och som sagts tidigare i tråden så kommer inte fader funka om du kör med splitters utan då måste du ha 2 lågnivåkablar direkt från stereon, om stereon har 2st lågnivåutgångar?

Utan splitters får du bara ljud på 2 utav dina 4 kanaler... om du inte använder 2st lågnivåkablar direkt från stereon!

Bryggkoppla gör du genom att gå från + på en kanal och - på en annan... ex. du använder kanal1 till höger fram, kanal 2 till vänster fram & sen till basen från kanal3 + till kanal4 -

Allt klart? ^^

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
boxarhandsken
21 april 2007 · 311 Inlägg

okejokej.. men då får jag fixa två lågnivåkablar istället tongue nu är nog allt ganska klart big_smile , får nog gå tillbaks å titta hur man bryggar då jag har fått grejjerna tongue

Pv med preppad b20..
Volvo 142 (1969)
Volvo L3314 "Valp" (1962)
Arion
21 april 2007 · 69 Inlägg

Grejen är ju att när du använder splitter så blir det ju samma signal, men det enda som det gör i ditt fall nu är om du tar allt till rear så försvinner basen, men det gör ju aldrig jag iaf, snarare att man tar allt fram när man inte har passagerare där bak.
Så det borde funka för dig.

Mr_Gear Biltokig
21 april 2007 · 870 Inlägg

boxarhandsken skrev:
okejokej.. men då får jag fixa två lågnivåkablar istället tongue nu är nog allt ganska klart big_smile , får nog gå tillbaks å titta hur man bryggar då jag har fått grejjerna tongue

Jag tror det skulle funka med 2 splitters i ditt fall! eftersom du väl ändå inte vill styra om ljudet till bakhögtalarna eller? det är endast den funktionen du förlorar...

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
boxarhandsken
21 april 2007 · 311 Inlägg

jaja okej. smile får se vad som köps in då jag köper.. inte så dyrt med en extra kabel

Pv med preppad b20..
Volvo 142 (1969)
Volvo L3314 "Valp" (1962)
boxarhandsken
21 april 2007 · 311 Inlägg

vart sugen på denna blocket annons

http://www.blocket.se/vi/11633992.htm?ca=1_12_s

det är bra va? slutsteget 4 kanaligt så jag kan köpa nå andra högtalare sen.. ? big_smile

Senast redigerat av boxarhandsken (21 april 2007)

Pv med preppad b20..
Volvo 142 (1969)
Volvo L3314 "Valp" (1962)
Mr_Gear Biltokig
21 april 2007 · 870 Inlägg

boxarhandsken skrev:
vart sugen på denna blocket annons

http://www.blocket.se/vi/11633992.htm?ca=1_12_s

det är bra va? slutsteget 4 kanaligt så jag kan köpa nå andra högtalare sen.. ? big_smile

Japp det slutsteget jag rekommenderade om du inte ville ha Infinity steget.... Kostar 2995kr nytt på brl!
Den basen han säljer med är nog helt ok också! så länge grejerna inte är sönderspelade så är det lugnt, han går säkert ner lite till om du prutar också...

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
boxarhandsken
21 april 2007 · 311 Inlägg

ok härligt, ska kontakta han.

Pv med preppad b20..
Volvo 142 (1969)
Volvo L3314 "Valp" (1962)
Mr_Gear Biltokig
21 april 2007 · 870 Inlägg

boxarhandsken skrev:
ok härligt, ska kontakta han.

Gör så smile Pm:a om du vill ha mer hjälp med o koppla grejerna sen!

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
boxarhandsken
22 april 2007 · 311 Inlägg

jag gör det wink tack för hjälpen

Pv med preppad b20..
Volvo L3314 "Valp" (1962)
Volvo 142 (1969)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang