Här har ni något att fundera på....

Sushikocken Sleeper
2 maj 2007 · 3 084 Inlägg

dusty skrev:
- Varför säljs det cigaretter på bensinmackarna när det är förbjudet att röka där?
Varför säljs det möbler på IKEA när du inte får bo där?

Den tyckte jag var bra.

Åter till ljusmecket smile

Om du har enkullager som snurrar i ljusets hastighet och sedan går det ut en tråd en liten bit från kullagret med en lite kula på då borde kulan gå fortrare än ljusets hastighet eller hur? smile

http://www.dusty.se/scenario.gif

du får la pröva =OP men ingen vet ju vad som händer med materia när det går i ljusets hastighet

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
-ROSEN-
2 maj 2007 · 237 Inlägg

Hehe....De var bra o rolig läsning....Bra svar av chrizz med....

Världens Häftigaste....De E Jag de...
Munkis
2 maj 2007 · 1 637 Inlägg

Varför trycker man hårdare på fjärrkontrollen när batterierna börjar bli dåliga?

evilmaster
2 maj 2007 · 385 Inlägg

Munkis skrev:
Varför trycker man hårdare på fjärrkontrollen när batterierna börjar bli dåliga?

För att en större kontaktyta har bättre ledningsförmåga? roll

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
Tuffhaggman
2 maj 2007 · 864 Inlägg

Finns det något annat ord för synonym?
- Ja det gör det, Ordet liktydling betyder samma sak som synonym...finns även ordet liklyding som kan användas vid ord som låter lika men har olika betydelse typ: väst & väst

Hamilton
2 maj 2007 · 8 865 Inlägg

Varför bar kamikaze piloterna hjälm....?

Fotograf på tierpidag.se
Nightcrusier Jubelidiot
2 maj 2007 · 196 Inlägg

de har faktiskt byggt en helvets djävla stor maskin som skickar ut blixtar i över ljusets hastighet. Såg det på en dokumentär en gång smile fråga mej inget om det för jag var för trött för att orka fatta eller bry mej om hur det gick till men thats it. det är alltså möjligt.

springer du i 90km/h kan du gå på vatten smile eller ja springa smile

dra igång 140 projekt nu
no brain no pain ^^
dusty Living in the fastlane
2 maj 2007 · 2 616 Inlägg

MarcusL skrev:

dusty skrev:
Om du har enkullager som snurrar i ljusets hastighet och sedan går det ut en tråd en liten bit från kullagret med en lite kula på då borde kulan gå fortrare än ljusets hastighet eller hur? smile

Nej för "tråden" går av. Om kulan snurrar i ljusets hastighet så väger den ett "antal" kilo och det finns ingen tråd som orkar hålla uppe den vikten tonguewink

men jag utgår från att det är en riktigt stark tråd som håller smile

Wishmaster_ skrev:
de har faktiskt byggt en helvets djävla stor maskin som skickar ut blixtar i över ljusets hastighet. Såg det på en dokumentär en gång smile fråga mej inget om det för jag var för trött för att orka fatta eller bry mej om hur det gick till men thats it. det är alltså möjligt.

springer du i 90km/h kan du gå på vatten smile eller ja springa smile

såg i ett roligt klipp med en katt som sprang på vatten ganska lång bit

loffe007
2 maj 2007 · 905 Inlägg

- Hur kommer killen som kör snöplogen till jobbet på morgonen?
Eftersom han har jour så åker han innan det snöat för mycket för att börja jobba i tid? Sen finns möjligheten att han har plogbilen/traktorn hemma på på gården redan

- Varför tillverkar de inte plan i samma material som den svarta lådan, den håller ju alltid?
För att det vore idiotiskt att bygga ett plan som håller eftersom då planet deformeras så tas rörelsenergin som planet har då den träffar backen upp av planet och på så sätt ökar chansen för passagerarnas överlevnad. Prova att ta en 50öring och typ två en-kronor, lägg 50-öring klossmot ena enkrona och håll fast denna enkronan stumt sen tar du den andra enkronan och skickar den med rörelse mot den enkronan du håller fast på motsvarande sida än 50öringen. 50öringen motsvara passagerarna och enkronan du håller fast motsvarar det oförstörbaraplanet och den enkronan som kommer i rörelse motsvarar marken.

- Varför bär kamikazepiloter hjälm?
För att dom glömt kamma sig på morgon?

- Finns det ett annat ord för synonym?
adj: liktydig, med samma betydelse, likabetydande
sub: liktyding, likabetydande, variant, ekvivalent uttryck, utbytesord.

nej.
ja, jag har humor men är på jobbet och det händer jävlat åssit.

Senast redigerat av loffe007 (2 maj 2007)

MKarlsson Tunnelmaster
2 maj 2007 · 348 Inlägg

Är tusen miljarder mikrofoner en megafon?

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771
Jompa_ Trucker
2 maj 2007 · 166 Inlägg

Haha, attans vad rolig man kan ha det wink

Alphasonic Piratpartiet
2 maj 2007 · 339 Inlägg

Wishmaster_ skrev:
de har faktiskt byggt en helvets djävla stor maskin som skickar ut blixtar i över ljusets hastighet. Såg det på en dokumentär en gång smile fråga mej inget om det för jag var för trött för att orka fatta eller bry mej om hur det gick till men thats it. det är alltså möjligt.

Jag tvivlar på att blixten faktiskt färdades snabbare än ljusets hastighet. Kan ha hänt om det var i ett medium men inte i vakuum. Finns ett fenomen där partiklar (neutrinos) färdas snabbare än ljuset men även det i medium. När det inträffar kan man se ett blått sken, tjerenkovstrålning, till exempel i en kärnkraftsbassäng.

Sharky
2 maj 2007 · 10 287 Inlägg

Snabbare än ljuset? Tja, läs och dö:

http://en.wikipedia.org/wiki/EPR_paradox

/Göran


Alphasonic skrev:

Wishmaster_ skrev:
de har faktiskt byggt en helvets djävla stor maskin som skickar ut blixtar i över ljusets hastighet. Såg det på en dokumentär en gång smile fråga mej inget om det för jag var för trött för att orka fatta eller bry mej om hur det gick till men thats it. det är alltså möjligt.

Jag tvivlar på att blixten faktiskt färdades snabbare än ljusets hastighet. Kan ha hänt om det var i ett medium men inte i vakuum. Finns ett fenomen där partiklar (neutrinos) färdas snabbare än ljuset men även det i medium. När det inträffar kan man se ett blått sken, tjerenkovstrålning, till exempel i en kärnkraftsbassäng.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
evilmaster
2 maj 2007 · 385 Inlägg

Sharky skrev:
Snabbare än ljuset? Tja, läs och dö:

http://en.wikipedia.org/wiki/EPR_paradox

/Göran

Jag dog nästan av den otroligt invecklade engelskan.. yikes

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
Slovenian
2 maj 2007 · 482 Inlägg

Alecci skrev:
Inget kan färdas snabbare ljusets hastighet

Fel. Forskare har länge kunnat skicka iväg elektriska signaler som är snabbare än ljusets hastighet. (4 gånger snabbare)

Edit: Detta är en form av energi. Elektrisk energi. Vilket stämmer med det du skrev smile

Senast redigerat av Slovenian (2 maj 2007)

- Bromsa är ett tecken på svaghet -
BMW 323i (1997)
Alphasonic Piratpartiet
2 maj 2007 · 339 Inlägg

Sharky skrev:
Snabbare än ljuset? Tja, läs och dö:

http://en.wikipedia.org/wiki/EPR_paradox

/Göran

Jag förstod inte riktigt det där på sidan, orkade inte läsa allt heller (har inte tid just nu) men en mening där tyckte jag var intressant: "Therefore, as outlined in the example above, the EPR experiment (nor any quantum experiment) does not demonstrate that Faster-than-light signaling is possible."
Du har pratat om det där tidigare. Nu rörde det sig om blixtar, inte information. Vad jag har förstått så kröker sig tiden och rummet om något färdas nära ljushastigheten, kanske något sånt som har inträffat i informationsfallet?

Kalle_Ponken
2 maj 2007 · 1 752 Inlägg

Hahaha va fan hur många miniEinsteins finns det här igentligen?big_smiletongue Haha ja jag fick en del o fundera på iaf ska ni veta:P

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
Pan
2 maj 2007 ·

Varför bar kamikaze piloter hjälm?

Det gjorde dom väl inte är väl typ en pilot skinmössa eller? Har iaf fått för mig att alla hade sådana mössor på den tiden men jag kan ju ha fel...

http://www.bergstrombooks.elknet.pl/kamikazepiloter.gif

Sharky
3 maj 2007 · 10 287 Inlägg

I ett definierat referenssystem kan ingen informationsbärare färdas snabbare än ljusets hastighet. Detta skulle invalidera kasualiteten - dvs verkan skulle komma före orsak.

I ditt fall så skulle man kunna dö av den elektriska stöten innan den skapades.

/Göran


Slovenian skrev:

Alecci skrev:
Inget kan färdas snabbare ljusets hastighet

Fel. Forskare har länge kunnat skicka iväg elektriska signaler som är snabbare än ljusets hastighet. (4 gånger snabbare)

Edit: Detta är en form av energi. Elektrisk energi. Vilket stämmer med det du skrev smile

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Sharky
3 maj 2007 · 10 287 Inlägg

Helt enkelt därför att hörlurarna till radion satt i hjälmen/"mössan".......

/Göran


Pan skrev:
Varför bar kamikaze piloter hjälm?

Det gjorde dom väl inte är väl typ en pilot skinmössa eller? Har iaf fått för mig att alla hade sådana mössor på den tiden men jag kan ju ha fel...

http://www.bergstrombooks.elknet.pl/kamikazepiloter.gif

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang