Cops:) Biljakt i Malmö Del I och II

R_oth
27 augusti 2005 · 1 Inlägg

På de jävlarna! Fast en av dom poliserna tog mig när jag körde trimmad moped..men skitsamma! wink slå dom och slå dom jävlara hårt!

Black Knight
27 augusti 2005 · 711 Inlägg

Rätt åt dem. Hederliga, hårdarbetande och skötsamma invandrare får skiten för idioter som dessa. Som sagt, de förstör för andra! J*vla IDIOTER!

Senast redigerat av Black Knight (27 augusti 2005)

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
volvorobban
27 augusti 2005 ·

coola filmer!!....dom töntarna borde inte köra runt i en vectra bara!!

Jerry Reparatör
27 augusti 2005 · 306 Inlägg

Dom fick precis vad de förtjänade. Det hade inte gjort något om snutarna hade tagit i lite mer.

volvorobban
27 augusti 2005 ·

Jerry skrev:
Dom fick precis vad de förtjänade. Det hade inte gjort något om snutarna hade tagit i lite mer.

precis,,hade ja vatt tjejen som blev kallad snuthora,så hade ja gjort nått jävligt mot honom!

viggen_1
27 augusti 2005 · 16 Inlägg

kan bara säga att polisens agerande tycker jag även äventyrade folks säkerhet,i stockholm så (kanske inte alltid) brukar sådana biljakter avbrytas med tanke på säkerheten för människorna runt omkring, p.g.a alldeles för högfart i tätbefolkat område, dels att riskera att stressa föraren för att ta stora risker.och att preja upp bilen på trottoaren liknar nåt man ser på tv!!!där kan ju okså finnas barn m.m, eller nån som kommer ut genom porten eller vad som helst. så jag tycker detta var extremt onödig insats av polisen, kan garantera att mc skulle ha räckt. MEN det framgår ju inte vad dom var misstänkta för, förstår om det var bankrånare m.m dom jagade, absolut inte biltjuvar.

Saab 9-3 Viggen "Nordic Uhr" (1999)
Rasmus_bjo
28 augusti 2005 · 224 Inlägg

Troligaste Storyn:

"Detta hände nåt år sedan, kanske förra året eller tillochmed året innan. Det var 3 rymlingar från en ungdoms anstalt uppåt Sverige. Dom hade varit på rymmen i 8 timmar i en Vectra GT tills dom nådde Malmö. Väl inne i Malmö hade dom polisen efter sig i mer än 30 min. Dom körde fram och tillbaka på nobelvägen och visste tydligen inte vart dom skulle ta vägen. Dom körde väldigt agressivt , över refuger och i motkörande riktning. Till sist förvirrade dom sig inne på Värhemsområdet som har massor av smågator och till slut åkte dom fast, skrikandes och blödandes. Det man inte ser i inslaget är när bilen prejas in av polisen mot en väg i hög fart. Det hela var väldigt våldsamt och det fanns blod runt om och i bilen. Det hela var nåt av det värsta jag sett. Slutcitat"

Ford Focus ST-Line 2018
freddan70 Team Tondöv
28 augusti 2005 · 649 Inlägg

Inget övervåld brukas nånstans i denna film!
Kanske om man lever i det fluffiga landet Rosa, där alla kramas och äter mashmallows hela dagarna..
Killarna är ju inte överdrivet stillsamma, och belägga en sådan person med fängsel är inte så jäkla lätt som vissa tycks tro!
Sen den där dåren som går runt och skriker diverse saker är inte polis, utan en av Malmös trevliga privatpersoner..

Black Knight
28 augusti 2005 · 711 Inlägg

Precis, puckot blir dissad från platsen av poliser! I övrigt håller jag med allt som "Ghost RS" skriver!

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Goffen Administratör
28 augusti 2005 · 2 974 Inlägg

Black Knight skrev:
Rätt åt dem. Hederliga, hårdarbetande och skötsamma invandrare får skiten för idioter som dessa. Som sagt, de förstör för andra! J*vla IDIOTER!

ehm du skriver att du tycker det va rätt åt dom men ändå håller du med om allt ghost rs skriver??? allt jag läst som han skrivit är hur synd det är om dom stackarna som får några poliser på sig......snart vill han väll att det ska vara vadderade handklovar med rosa fluff på med.

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Black Knight
28 augusti 2005 · 711 Inlägg

Daniel T //

Rätt åt dem att de åkte dit. Jag skrev inget om hur de behandlades!

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Ghost RS Skoda Addict
28 augusti 2005 · 167 Inlägg

Daniel T:

...hur många gånger "poängterade" jag inte...att det INTE var synd om dem på något sätt...Läs om inläggen, så skall du se att fattar "poängen" med dem...

Sedan finns det ju dem som säger att det kan vara svårt att få på handfägslen, det är sant, men..inte i något utav dem två fallen som framgår i filmerna.

Sedan...nu när någon väl tagit upp det...hela polisinsatsen känns lite urspårad om man ser till allmänhetens säkerhet...

Likaså den här tråden börjar kännas lite urspårad..

Senast redigerat av Ghost RS (28 augusti 2005)

-=[Tobbe]=-
Skoda Fabia V RS 2004 "Ghost Edition"
Motto: "Den Som Har Flest Saker När Han Dör Vinner." ;)
Black Knight
28 augusti 2005 · 711 Inlägg

Svenskpolis är väldigt rädda av sig, de är rädda för sin egen skugga. Möjligen bland de fegsate i europa om inte världen.  Osmo Vallo, invandrar killen i Jönköping som de sköt ihjäl (dödar istället för att sikta på knät, om de kändes sig hotade), pojken i Örebro som stod och viftade med smörkniv på andra sidan grinden hemma hos sina föräldrar (titta ovan), båttjuven (Samma sak här, varför döda, sikta på benen)... alla dessa personer har dödats av svenskpolis vid ingripande och senaste var det väl den äldre mannen som blev misshandlad av två poliser vid en bensinmack! Polisbrutalitet är bara förnamnet.

Senast redigerat av Black Knight (28 augusti 2005)

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Goffen Administratör
28 augusti 2005 · 2 974 Inlägg

Ghost RS givetvis har du rätt till din åsikt absolut, men när jag läser ditt inlägg tolkar jag det som att du tycker att det visst är synd om killarna att dom får den behandlingen och att dom INTE gör motstånd. Antingen så har du skrivit på ett konstigt sätt efter som att du nu inte tycker att det är synd om dom eller så fattar jag bara din skrift fel.....du får inte tolka detta som kritik mot dig nu eller så. om du tänker dig då hur jag tolkat ditt inlägg förstår du och black night varför jag reagerade på hans medhåll till dig sammtidigt som han skrev att det va rätt åt dom. Ja det blev krångligt det här nu men men smile

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Goffen Administratör
28 augusti 2005 · 2 974 Inlägg

Black Knight skrev:
Svenskpolis är väldigt rädda av sig, de är rädda för sin egen skugga. Möjligen bland de fegsate i europa om inte världen.  Osmo Vallo, invandrar killen i Jönköping som de sköt ihjäl (dödar istället för att sikta på knät, om de kändes sig hotade), pojken i Örebro som stod och viftade med smörkniv på andra sidan grinden hemma hos sina föräldrar (titta ovan), båttjuven (Samma sak här, varför döda, sikta på benen)... alla dessa personer har dödats av svenskpolis vid ingripande och senaste var det väl den äldre mannen som blev misshandlad av två poliser vid en bensinmack! Polisbrutalitet är bara förnamnet.

Ja hur du tänker nu vet då inte jag men jag kan inte annat än tycka att du har fel igen..... Londonpolisen skjöt ihjäl nån med 8a skott som låg ner i en tunnelbana i usa skjuter dom folk till höger o vänster. Sveriges polis skjuter nån person om året o får massvis med skit för det.

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Markus_C Kart & Mätningstekniker
28 augusti 2005 · 701 Inlägg

Att det sker incidenter som de tidigare nämnda. Tror jag beror på att våldet i samhället håller på att trappas upp och många utav de poliser som finns inom kåren har aldrig använt sitt skjutvapen till annat än beskjuta pappersfigurer. Med tanke på det så är det inte så konstigt att det sker incidenter. Men sen finns det nog en hel del med rötägg inom kåren också som njuter utav att få vrida om folk. Man märker gö själv när man rör sig ute på fre/lör kvällar hur folk pratar, och för en del värkar det gö inte finnas några gränser allts. Mängden knivar och vapen bland ungdomsgäng ökar mer och mer lika så antalet drogpåverkade i samhället.

freddan70 Team Tondöv
28 augusti 2005 · 649 Inlägg

Black Knight skrev:
Svenskpolis är väldigt rädda av sig, de är rädda för sin egen skugga. Möjligen bland de fegsate i europa om inte världen.  Osmo Vallo, invandrar killen i Jönköping som de sköt ihjäl (dödar istället för att sikta på knät, om de kändes sig hotade), pojken i Örebro som stod och viftade med smörkniv på andra sidan grinden hemma hos sina föräldrar (titta ovan), båttjuven (Samma sak här, varför döda, sikta på benen)... alla dessa personer har dödats av svenskpolis vid ingripande och senaste var det väl den äldre mannen som blev misshandlad av två poliser vid en bensinmack! Polisbrutalitet är bara förnamnet.

Undrar vilken värld du lever i??
Svensk polis är definitivt inte feg eller rädd av sig!
Självklart finns det rötägg o dyl i poliskåren, likväl som det finns i resten av samhället! Dom personer som är mindre lyckade som poliser brukar oftast, som tur är, gallras ut ganska snart.
Nåt som däremot är åt helvete är allt gnäll som allmänhet/massmedia kommer med så fort polisen är inblandad i nåt som är lite större än ett snatteri! Antingen gör polisen för mycket, annars gör dom för lite.. Hur ofta får polisen beröm egentligen, för att dom dagligen riskerar liv och lem för att undsätta nyss nämnda allmänhet som oftast gnäller..?

Det där snacket att skjuta i benen/knät är bara att lägga ner!
Det funkar inte riktigt så i en skarp situation att man har tid att sikta på kroppens smalaste delar.. Man lär sig att skjuta "i slipsen", m a o mitt i kroppens största beståndsdel, alltså bröstet.
Allt för att stoppa pågående/överhängande angrepp så snart som möjligt, utan risk för egen/allmänhetens säkerhet!

Black Knight
28 augusti 2005 · 711 Inlägg

freddan70 //

1. Varför skjuta mot en småtjuv som en båttjuv överhuvudtaget?

2. Varför skjuta ihjäl en ung kille som står och viftar med en smörkniv dessutom på andra sidan grinden?

3. Varför hoppa på ryggen på en redan medvetslös människa?

4. Varför skjuta mor brösten på en invandrarkille som rymmer för att inte bli utvisad ut ur landet?

När du svarat på dessa kan vi börja diskutera!

Daniel T //

Att Londonpolisen sköt ihjäl en oskyldig människa har sina förklaringar. Först och främst, engelskpolis bär inte ens vapen i normala fall. Nu var det andra omständigheterna som såg till att tragedin hände, jag syftra på terrorist attentater i London. Hade det varit i Sverige hade de nog skjutit ihjäl varenda invandrare i Sverige! 

Du kan inte jämföra USA med Sverige, ett land där det finns mer vapen än människor. Amerikanska poliser riskerar sina liv varje gång de ska ingreppa med tanke på deras vapenlag! Tror knappast en amerikansk polis hade skjutit ihjäl en småaktig tjuv eller en ung kille för att han står och viftar med en kniv fler meter ifrån dem. Svenskpolis är inget annat än amatörer gentemot sina kollegor i USA, Italien, England, Spanien, Tyskland etc!

Senast redigerat av Black Knight (28 augusti 2005)

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Goffen Administratör
28 augusti 2005 · 2 974 Inlägg

För det första så kan vi disskutera dom första påståenda som är just påståenden man kan alltid vinkla saker o ting du verkar ha svalt mediernas förklaringar med hull o hår för jag antar att du inte va där o såg allt som det va....Vad gäller London polisen så är det bara special polis som har vapen där så det va inga ringrostiga fotpatruller som hämta bössan i skåpet o skjöt ihjäl killen. Amerikanska poliser skjuter ihjäl oskyldiga hela tiden just pga dom orsakerna du nämnde. Jag tycker att vi ska vara tacksamma att den svenska polisen är "amatörer" för det visar att vi inte har haft så mycket våld och dyl här dock så ökar den typen kraftigt o nån måste stävja den.....Jag kommer inte att disskutera det här vidare utan lägger ner mina inlägg i tråden för jag orkar inte tjaffsa mer. Min åsikt är att den svenska polisen är inte felfri men ändå jäkligt bra i förhållande till lagar o förordningar som finns i sverige.

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Black Knight
28 augusti 2005 · 711 Inlägg

Skrev inte jag att Engelsk polis inte bär vapen? Alltså, det krävs special polis för att skjuta någon i England. Du kan bli skjuten till döds av en feg trafikpolis i Sverige! Intressant att du tycker det är bra med att svenska poliser är amatörer. Själv tycker inte jag att det är så bra, det har vi redan sett. Inte minst när de slog ner en stackars äldre man på en bensinmack!

Svenska poliser för det mesta består av föredetta mobbningsoffer och folk med dåligt självförtroende som äntligen får visa vem som bestämmer. I England kan du stå och ha en konversation med en polis på gatan, du kan prata om allting, men skulle du gå fram till en svensk polis på gatan så skulle han/hon dra fram sin batong och börja misshandla dig och i värsta fall skjuta dig. Patetiska Amtörer.

Senast redigerat av Black Knight (28 augusti 2005)

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang