3738
Sök

Vilken bil är mest lättrimmad?

2 014 Inlägg
7 maj 2007
#41
Vet ett gäng R32 GT-R i Sverige som kostat under 100K registrerade för gatan. Precis som det mesta andra i bilvärlden handlar det om kunskap och kontakter.

Visst är risken större att man får ett krockat/skabbigt exemplar i de prisklasserna, men ingalunda garanterat. Däremot får man nog vara beredd på något högre miltal och mindre antal modifikationer (vilket är bra när bilen ska registreras).

R33 GT-R får du nog ge minst 140K för, och då är det inte en särskilt fin bil. Vid 160K eller däromkring börjar de vettiga bilarna dyka upp, för 190K eller mer får du ett fint exemplar.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

39 Inlägg
8 maj 2007
#42
Huhh 10or ?knappast:)???

med b20 och lustgas gick den höga 11:or och när 16vb21 turbon (r-sport)hittade ner i fronten gick den 9:or
dvs ca 17 år sen

Kettunen
8 maj 2007
#43
ghiarocket skrev:
Huhh 10or ?knappast:)???

med b20 och lustgas gick den höga 11:or och när 16vb21 turbon (r-sport)hittade ner i fronten gick den 9:or
dvs ca 17 år sen

Men det var inte bara lustgas ni hade väl oxå? Ni måste la bytt spridare med mera oxå väl????

Evolution Garage
1 299 Inlägg
16 juli 2007
#44
en volvo Tic för 15k å sen ytterligare 85k på motor kommer gå som satan, om man kan mecka vill säga. Men tycker de vore smartare å köpa en så potent bil som möjligt inom budgetramarna å sen trimma allt eftersom. Slutresultatet kommer bli vassare då.

Har själv länge dreglat över Skyline R32 GT-R har hört att dom är rejält överdimensionerade (vet ej) och isf är de ju bara å smacka på effekt, utan att behöva förstärka allt möjligt som kostar lika mkt till.

Sky´s the limit...

16 juli 2007
#45
vill du ha en bil som också ser bra ut så välj en skyline r32, s2an är också snygg, men skylinen är snäppet snyggare enligt mig. köper du en volvo så får du nog en riktig sleeper, men ja tycker att det är viktigare med en snygg bil än en sleeper.

Greve
135 Inlägg
16 juli 2007
#46
Visst hade en tic med 85k under huven gått som satan men vem vill använda den dagligen... Sak på dejt med heta bruden... Nej tack...

Evolution Garage
1 299 Inlägg
16 juli 2007
#47
hanning81 skrev:
Visst hade en tic med 85k under huven gått som satan men vem vill använda den dagligen... Sak på dejt med heta bruden... Nej tack...

hehe har du iofs rätt i... men brudar som vågar åka med i en bil med 400hp+ är oftast stora å håriga.. heta brudar vill åka miata =/

Sky´s the limit...

152 Inlägg
16 juli 2007
#48
Frågan är lika mycket hur mycket du har råd att lägga i driftskostnad på bilen.
Ska du köpa en skyline för 100 000 så får du inte så mycket trim för pengarna.
Sen storservice när den kommer hem. 4 tusen. för BRA oljor, kamrem och liknande,minst..

Avstängd
18 Inlägg
16 juli 2007
#49
köp en B23 motor dom håller en bra bit...

10 287 Inlägg
16 juli 2007
#50
Vem körde den? Stefan i garaget åkte 9.31 med sin 140 1993 och 98 åkte vi 8.66. Men det var med en B19 motor och Denzel topp på mettis utan lustgas.

"Metallvolvo" - känner bara till en bil som har kallats så och är väl Mattias bil.

Eller far du efter Janne "Gulan" Lundins gamla turboladdade Amazon från tidigt 80 tal?

/Göran

ghiarocket skrev:
Huhh 10or ?knappast:)???

med b20 och lustgas gick den höga 11:or och när 16vb21 turbon (r-sport)hittade ner i fronten gick den 9:or
dvs ca 17 år sen

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

139 Inlägg
16 juli 2007
#51
alla överladdade originalbilar är ju lättrimmade, men få av dom är speciellt billiga och hållbara.

BMW och PPF är en bra kombination
AUDI har håller för grymt mkt pulver, redan avsende originalgrejjer
Opel 16v är helgrym, byggd av cosworth, finns massor med billiga och hållbara lösningar för mycket effekt.

Överladdning är en kompensation för flödesmisstag

hej
291 Inlägg
17 juli 2007
#52
sierra eller escort cosworth, orginal 220hk i escorten iaf. och med 330kit som endast innebär chip o spridare o annan mapsensor. så smile. billiga 110 hk mer smile

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!

271 Inlägg
17 juli 2007
#53
Sierra Cosworth Rwd!! T-34 turbo, chip, 3" Dp & avags, spridare och mapsensor och 1,5bar ladd så kör du det ifrån det mesta! Vid 1,2bar så går 0-100på 5,3 sec iafal!


Rörpulare
1 453 Inlägg
17 juli 2007
#54
300zx e väl också bra jävla lätt.. avgas chip,luftfilter så kmr man väl en bra bit över 300 hästars gränsen!?

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

1 Inlägg
25 september 2007
#55
ni som tycker att man ska köpa en volvo för ex:15000kr å sen trimma för 80000+.. kan hålla med om att den volvon går nog rba då...men inte fan vill ja åka å skämas i en volvo tongue

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
25 september 2007
#56
en 200sx är lätt att trimma till en "billig" peng


100 Inlägg
25 september 2007
#57
självklart en turbo bil
och kan varmt rekomendera saab 9000 t

Jag har nog råkat ut för alla fel på mina bilar. nackdel: Många gånger dyrt, Fördel: Man lär sig till nästa gång

1 661 Inlägg
25 september 2007
#58
3000GT + bpu för ca 15 000 = 420Hk 600nm på 4 hjul.

2 123 Inlägg
25 september 2007
#59
Hardjim skrev:
3000GT + bpu för ca 15 000 = 420Hk 600nm på 4 hjul.

Fast på 1800kg vilket är nackdelen med 3000GT.
Själv skulle jag gärna tänka mig en 3000GT men du kan få betydligt snabbare bil än en sån samma peng.
Köp en Halvdan S13 som behöver renoveras och så renoverar du och trimmat på samma gång : )

674 Inlägg
26 september 2007
#60
min är till salu och de mesta är gjort men har inte fått ordning på den än...
skriv ett PM om du är intresserad

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.


Sök