5518
Sök

Att fästa ett kjolpaket!

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
9 maj 2007
Trådstartare
Har precis införskaffat mig ett kjolpaket från polen till min Opel Corsa b
(bilder finns på min sida)
Har dock lite problem då det verkligen inte finns nånting att fästa den i ni andra som har erfarenhet av att fästa ett kjolpaket hur gjorde ni? gjorde ni egna fästen som passade orginalfästerna? på min front finns det enbart två st fästen som sittter precis vid grillen på bilen måste man förstärka dom eller håller det? de känns ganska tunna.

och till sist vad andvänder ni sikaflexen till? bara att fästa näten eller har ni limmat alla ställen där spoilern tar i karossen?

bilder vore jätte bra och titta gärna in på min sida på bilderna o berätta om ni har nån idé!

Mvh joacim!

1 813 Inlägg
9 maj 2007
hejsan.. hade inga fästen till min när jag köpte ny fron till min calibra...
men gör så här... fronten: 2 skruvar i motorutrumet där fronten går in skruvar du fast med plåtskruvar... sen inne i hjulhuset sätter du fast med skruvar där med.. sen byggde jag 3 stag under fronten som jag fäste i balkarna under bilen och ut i spoilern för att få den mer stabil... e du med hur jag har gjort?? TESTA delarna innan du lackar allt... sidokjolarna sätter du skruvar i sidorna i hjulhusen. och sen limmar du längst hela sidan med pl400 finns på tex jula i silikonflaska! det pl400 limmar du även fast dina ögonlock med.. limma allt efter lackning..!! för det kan bli svårt att få av igen..!!   bakkjol såg jag ingen på din sida...

Lycka till!!

Åk före du så väntar jag på dig där..!

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
9 maj 2007
Trådstartare
Bakjolen har inte kommit än men har du några tips där med?

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
Nismo
758 Inlägg
9 maj 2007
Tjena, jag o kompisen tog sikaflex på hans sidokjolor, funka kalas! Bilder finns på min sida ( Saffrans gulida 740in )
Senast redigerat av Grundstrom (9 maj 2007)

283 Inlägg
9 maj 2007
fronten fäster du me 4 sjutums spik in i kylaren. var tvungen smile

Sleeper
3 084 Inlägg
9 maj 2007
Paddee636 skrev:
fronten fäster du me 4 sjutums spik in i kylaren. var tvungen smile

haha... det var du inte alls wink

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Sök