Köpråd: Bil runt 140 tusen, Möjligen audi TT?

BBR
9 maj 2007 · 348 Inlägg

Off topic:
*Lite moralvuxen* en 18 åring med nytaget körkort ska i mitt tycke ha en maskin så mycket hästkrafter, även om han/hon så tvälingkört sen den va 12, det är en annan sak och tävlingköra som att ha i trafiken, köper hellre något med mindre häst och byt upp senare


Fast nu till topic, Det verkar som du är mer inriktad på någon sportbil än utrymme och komfort, audi tt quatro är en bra bil, fast du behöver ett chipp till den för att få över 250hk, dock står den ju ut lite. Kanske Impreza är mer intressant i den prisklassen? Tror det är ett köp du blir mer nöjd på i längden tack vare lite bättre utrymme, samt en roligare maskin i mitt tycke.

Det finns ju många högerstyrdamaskiner, inget du ska vara rädd för, det fungerar fint fint, bara att man får vara lite extra försiktig vid omkörningar.

laazy vorsprung durch teknik
9 maj 2007 · 886 Inlägg

ttmannen skrev:
Att försäkra en audi tt på mig kostar över 50 papp per år. Jag bor hemma så det löser sig.

Har du kollat på länsförsäkringar? Jag som är 18 skulle få betala 10k för helförsäkring på en tt / år med deras ungdomsförsäkring, vilket inte är så superdyrt...

ttmannen
10 maj 2007 · 14 Inlägg

laazy skrev:

ttmannen skrev:
Att försäkra en audi tt på mig kostar över 50 papp per år. Jag bor hemma så det löser sig.

Har du kollat på länsförsäkringar? Jag som är 18 skulle få betala 10k för helförsäkring på en tt / år med deras ungdomsförsäkring, vilket inte är så superdyrt...

Jag kollade på trygghansa och där kostade det 50. Kan det ha något att göra med att jag inte fyllt 18 att det blir så dyrt. Jag får kolla vad det kostar hos länförsäkringar.

ttmannen
10 maj 2007 · 14 Inlägg

Granathen skrev:
Wow om jag hade 140 tusen att lägga på en första bil så skulle jag nog leta upp en extremt fin e34 m5 och lägga resten på att hålla den i kanon skick under tiden du äger bilen.  Annars lite roliga bilar, z3 med sexa är en kul och pålitlig bil. 200sx s14 har många nöjda ägare borde räcka till en sjukt fin. En annan kul bil om du har råd med service kostnader som inte behöver vara så höga med rätt ex är en 928 s4 med manuell låda! går att starta på femman! För 140 tusen borde du kunna få en snor fin svensk med runt 10 på mätaren med full historik. Lycka till // Fabbe.

Jag är lite tveksam om jag ska ha en sådan gammal bil. Det ska vara en ganska ny för att den ska vara säker.

OverBoosted AUTOBAHNRASER
10 maj 2007 · 3 804 Inlägg

köp dig en m3 e36 utan tvekan.


Bmw osv..
Mr_Gear Biltokig
10 maj 2007 · 870 Inlägg

ttmannen skrev:

Aerodynamik skrev:
Högerstyrt vänjer man sig vid. Det är inte så svårt som folk tror.
Köp dig en Skyline R32 GT-R, Mazda RX7 eller Toyota Supra! smile

En Mazda RX7 är en riktigt snygg bil, nackdelen är att det verkar lite svårt att få tag på en sådan. Det finns inte allt för många på blocket men jag hittade en snygg.

http://www.blocket.se/vi/11540041.htm?ca=16_s

Tycker INTE du ska köpa dig en Rx7a, om du ska köpa en sådan får du vara beredd på mycket okonventionellt meck tror jag... Wankeln äter ju som bekant lager och det är svindyrt och svårt att hitta reservdelar...

Jag lägger min röst på en bil du inte verkar ha övervägt ännu - Mitsubishi 3000GT VR4...
http://www.blocket.se/vi/11589746.htm?ca=15_s

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
ttmannen
10 maj 2007 · 14 Inlägg

För er som har erfarenhet och kunskap av en audi tt: är det en bra bil? tål den att köras hårt mm?

Aerodynamik ...
10 maj 2007 · 7 120 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

Aerodynamik skrev:
Högerstyrt vänjer man sig vid. Det är inte så svårt som folk tror.
Köp dig en Skyline R32 GT-R, Mazda RX7 eller Toyota Supra! smile

Säger killen som aldrig rattat en högerstyrd bil.

mad Säger killen som inte vet nåt.

Granathen
10 maj 2007 · 10 Inlägg

Håller med om att TT kan vara en ganska trevlig bil, men man ska ju inte tro att det är en sport bil man går och köper, budget motor, taskigt chassi dåliga högfarts egenskaper, men ett utseende som lockar kanske är det som är avgörande för ditt köp? Lycka till iaf! Mvh// Fabbe.

BMW 535i "535 E34 11.600 mil" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang