Tips på baslådebygge i AudiA3

jaxell
14 maj 2007 · 66 Inlägg

Nån som har nåt tips på hur ja kan hitta på nåt sätt till mina 2 jbl 12"basar? Vanlig låda är ju lite tråkigt egentligen! Har inga idér på hur det ska bli! Kom med förslag och hjälp mig! Det är ju snyggt om bashögtalarna inte sitter rakt ut utan "ligger" ner lite vinklat upp men jag vet inte? Kom med förslag smile

Audi A3 (1997)
christofer_k Vorsprung durch Technik
14 maj 2007 · 2 432 Inlägg

Säger bara glasfiber wink

Puttson
14 maj 2007 · 296 Inlägg

gör golvet till en låda å vänd på basarna tongue  annars som christofer säger

jaxell
14 maj 2007 · 66 Inlägg

Puttson skrev:
gör golvet till en låda å vänd på basarna tongue  annars som christofer säger

Ta bort reservhjulet o det menar du? Hur blir ljudet isf då om man vänder på basen?

Audi A3 (1997)
pilten
14 maj 2007 · 48 Inlägg

det skall inte bli någon sklinad på ljudet, men du måste vända på polerna sätta plusen på - och tvärtom på basen så den spelar åt andra hållet. jag håller på att skall instalera en 12 " i min s3:a och kommer höja golvet lite och plasta en låda i reservhjulsbaljan, och så skall slutstegen ligga under det nya höjda golvet. hoppas du kommer på någon bra lösning, lycka till

Puttson
14 maj 2007 · 296 Inlägg

Pilten is your man     wink    ja men det beror på hur stor låda dom behöver

Boren
25 augusti 2008 · 141 Inlägg

Jag har en Audi a3 8l -00. Jag har kvar mitt reservdäck men byggt en skiva ovanför, gummerad i botten för att slippa skav och skrammel, och skruvat fast mina steg samt kablage på den skivan. Sen satte jag dit 3" distanser lite här och var. Sen en ny skiva, använde osb-skivor för att de är lättare än mdf. Sen satte jag på orginal mattan ovanpå med änden mot ryggstödet vikt ner mellan skivan och ryggstödet, ser dumt ut om du viker den uppåt. Själva bagagebaljan är väldigt djup orginal så de 100mm jag tog bort märks inte, matkassar går in utan vidare. Riktigt snyggt när inget syns. Jag har dock basen i en låda bak, ståendes mitt i bara. Ska dock bygga en i hörnet till vänster. Glasfiber blir det förmodligen. Allt för att ha så mycket plats kvar som möjligt.
Hoppas du får en go idé, ju unikare, om det finns ett sånt ord, ju bättre!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang