Renault R5 TS, Uppdate 1 *FINISHED*

GrexeR Fattig
17 maj 2007 · 56 Inlägg

Sådär! Nu har jag äntligen gjort något med kärran! Jag börjar med en förklaring av bilen och vad som ska göras;

Detta är då en Renault R5 TS, årsmodell -76. Den inköptes för ca. 15 år sedan av min far som ville ha en bil att experimentera med! Experimentet varade i 3 månader och resultatet blev följande: http://www.garaget.org/archive/50321/44204/44204-453497.jpg

Ja, så blev det! Och nu 15 år senare så har sonen (Jag) fått för sig att vidareutveckla experimentet till ett mangefikt utställningsexemplar!

Det som ska göras är;

Strippning *Påbörjat*
Reda ut kabelhärvor *Påbörjat*
Billjud *Planerat och Redo*
Plastning av kjolar *Planeras*
Spackling av HELA bilen *Väntar*
Omlackering med motiv *Planerat men väntar*

UPPDATE 1!

Jag har gjort en hel del idag och igår så jag laddar nu upp ett par bilder på vad som har gjorts:
http://www.garaget.org/archive/50321/44204/44204-452117.jpg
En skyddsplåt har svetsats fast för att skydda kabelrännan som går där bak.

http://www.garaget.org/archive/50321/44204/44204-452132.jpg
Rev ut sidohögtalarna och upptäckte att min käre far hade väldigt kul med bilen!!!

Sen började jag då slita och dra och skruva och jävlas för att få ut inredningen och gammla högtalarsladdar och antennkablar (Jag menar, vem fan vill ha en antenn?) och dett är då resultatet:

http://www.garaget.org/gallery/archive/50321/17205/50321-88514.jpg
http://www.garaget.org/gallery/archive/50321/17205/50321-88515.jpg
http://www.garaget.org/gallery/archive/50321/17205/50321-88516.jpg
http://www.garaget.org/gallery/archive/50321/17205/50321-88517.jpg
http://www.garaget.org/gallery/archive/50321/17205/50321-88751.jpg
Ojojoj så tom hon blev! Jaja vill den bli fin så får den lida pin, sa den stumme till den döve!

Nu blir det nog inte mer på minst en vecka! Har inte tillgång till bilen mer än på helger och enstaka vardagar! Uppdaterar så fort det blir mer!

Senast redigerat av GrexeR (22 maj 2007)

Åh nej, rost!!! AHHHHHHH!!!
Kettunen
17 maj 2007 ·

Whotta fuck har dom gjort med den? Försökt göra en Beach buggy????
Coolt projekt annars wink

GrexeR Fattig
17 maj 2007 · 56 Inlägg

Kettunen skrev:
Whotta fuck har dom gjort med den? Försökt göra en Beach buggy????
Coolt projekt annars wink

Nä det är bara en ploj-grej, tog farsan 3 månader att bygga kärran! Lovar att den ser ballare ut IRL!

Åh nej, rost!!! AHHHHHHH!!!
nixon89 klabbarpan
18 maj 2007 · 3 041 Inlägg

hahaha kan bli fräckt detta big_smile ös på med show stoppern nu ;D

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
GrexeR Fattig
18 maj 2007 · 56 Inlägg

nixon89 skrev:
hahaha kan bli fräckt detta big_smile ös på med show stoppern nu ;D

Jadå! Siktar på elmia nästa år men tvivlar på det!

Åh nej, rost!!! AHHHHHHH!!!
nixon89 klabbarpan
18 maj 2007 · 3 041 Inlägg

GrexeR skrev:

nixon89 skrev:
hahaha kan bli fräckt detta big_smile ös på med show stoppern nu ;D

Jadå! Siktar på elmia nästa år men tvivlar på det!

du skall icke tvivla! ARbeta på i din egen tack så ska du nog se att det ordnar sig. Stressa ej ^^ DEt får hellre ta lång tid och bli nogrannt än snabbt och slarvigt! lycka till

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
GrexeR Fattig
18 maj 2007 · 56 Inlägg

nixon89 skrev:

GrexeR skrev:

nixon89 skrev:
hahaha kan bli fräckt detta big_smile ös på med show stoppern nu ;D

Jadå! Siktar på elmia nästa år men tvivlar på det!

du skall icke tvivla! ARbeta på i din egen tack så ska du nog se att det ordnar sig. Stressa ej ^^ DEt får hellre ta lång tid och bli nogrannt än snabbt och slarvigt! lycka till

Tackar för dessa stöttande ord!

Har inte hunnit göra något med renaulten idag, har hjälp farsan med Capricen. Installerat stereo, slutsteg och bas samt byttat bälten bak och limmat om innertaket.

Fler uppdateringar kommer senare (ifall jag hinner med något ikväll)

Åh nej, rost!!! AHHHHHHH!!!
Owzer Rallykalle och kabeltattare
20 maj 2007 · 422 Inlägg

Det där är nice, hade själv en R5 TS en gång i tiden, coola små bilar.

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
GrexeR Fattig
21 maj 2007 · 56 Inlägg

Owzer skrev:
Det där är nice, hade själv en R5 TS en gång i tiden, coola små bilar.

Jo det är pigga små jävlar....

I helgen ska jag svetsa igen hålen i sidorna där högtalarna satt. Sen får vi se om jag hinner pilla loss resten av instrument panelen! Det är ju Cruising i Hässleholm!!!

Lite röstning då; Vilken färg ska jag ha på min inredning?

Åh nej, rost!!! AHHHHHHH!!!
GrexeR Fattig
22 maj 2007 · 56 Inlägg

Jag har funderingar på att slopa baksätet helt och bygga som ett "flak" istället. Man får plats med mer basar och den kan nog bli rättså ball också.

Vad tycker ni????

Åh nej, rost!!! AHHHHHHH!!!
alfonsomfan
22 maj 2007 · 252 Inlägg

GrexeR skrev:
Jag har funderingar på att slopa baksätet helt och bygga som ett "flak" istället. Man får plats med mer basar och den kan nog bli rättså ball också.

Vad tycker ni????

Har du basar o så så du kan fylla upp flaket då ? big_smile så de inte bara blir ett tomt flak ? :p

nixon89 klabbarpan
22 maj 2007 · 3 041 Inlägg

låter roligt med lite basar tycker jag big_smile men för guds skull, inget epa stuk!

Ha det göttans så länge big_smile

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
GrexeR Fattig
22 maj 2007 · 56 Inlägg

alfonsomfan skrev:

GrexeR skrev:
Jag har funderingar på att slopa baksätet helt och bygga som ett "flak" istället. Man får plats med mer basar och den kan nog bli rättså ball också.

Vad tycker ni????

Har du basar o så så du kan fylla upp flaket då ? big_smile så de inte bara blir ett tomt flak ? :p

nixon89 skrev:
låter roligt med lite basar tycker jag  men för guds skull, inget epa stuk!

Ha det göttans så länge

Som det är nu så har jag bara 2 st tolvor som är äldre än min farsa men jag satsar på 2 st 10" Kicker om jag ska ha baksäte kvar eller 4 st 12" om inte!

Jo jag är ju lite orolig för att det ska se ut som en epa, funderar på hur man skulle kunna förhindra det?! Förslag?

Åh nej, rost!!! AHHHHHHH!!!
nixon89 klabbarpan
22 maj 2007 · 3 041 Inlägg

GrexeR skrev:

alfonsomfan skrev:

GrexeR skrev:
Jag har funderingar på att slopa baksätet helt och bygga som ett "flak" istället. Man får plats med mer basar och den kan nog bli rättså ball också.

Vad tycker ni????

Har du basar o så så du kan fylla upp flaket då ? big_smile så de inte bara blir ett tomt flak ? :p

nixon89 skrev:
låter roligt med lite basar tycker jag  men för guds skull, inget epa stuk!

Ha det göttans så länge

Som det är nu så har jag bara 2 st tolvor som är äldre än min farsa men jag satsar på 2 st 10" Kicker om jag ska ha baksäte kvar eller 4 st 12" om inte!

Jo jag är ju lite orolig för att det ska se ut som en epa, funderar på hur man skulle kunna förhindra det?! Förslag?

Varför inte plasta in basarna? Och med en snygg vältbur så blir det nog najs big_smile

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
GrexeR Fattig
22 maj 2007 · 56 Inlägg

nixon89 skrev:

GrexeR skrev:

alfonsomfan skrev:

Har du basar o så så du kan fylla upp flaket då ? big_smile så de inte bara blir ett tomt flak ? :p

nixon89 skrev:
låter roligt med lite basar tycker jag  men för guds skull, inget epa stuk!

Ha det göttans så länge

Som det är nu så har jag bara 2 st tolvor som är äldre än min farsa men jag satsar på 2 st 10" Kicker om jag ska ha baksäte kvar eller 4 st 12" om inte!

Jo jag är ju lite orolig för att det ska se ut som en epa, funderar på hur man skulle kunna förhindra det?! Förslag?

Varför inte plasta in basarna? Och med en snygg vältbur så blir det nog najs big_smile

Näj för tusingen, nu kommer du med förslag som tjejen, burar och jävelstyg... tongue Nej men jag har hela tiden sagt att jag vägrar sätta bur på den. Det förstör hela stuket... Men tack för förslaget!

Ang. basarna så ska dom plastas in i vilket fall som.

Åh nej, rost!!! AHHHHHHH!!!
nixon89 klabbarpan
22 maj 2007 · 3 041 Inlägg

GrexeR skrev:

nixon89 skrev:

GrexeR skrev:

alfonsomfan skrev:
Har du basar o så så du kan fylla upp flaket då ? big_smile så de inte bara blir ett tomt flak ? :p

Som det är nu så har jag bara 2 st tolvor som är äldre än min farsa men jag satsar på 2 st 10" Kicker om jag ska ha baksäte kvar eller 4 st 12" om inte!

Jo jag är ju lite orolig för att det ska se ut som en epa, funderar på hur man skulle kunna förhindra det?! Förslag?

Varför inte plasta in basarna? Och med en snygg vältbur så blir det nog najs big_smile

Näj för tusingen, nu kommer du med förslag som tjejen, burar och jävelstyg... tongue Nej men jag har hela tiden sagt att jag vägrar sätta bur på den. Det förstör hela stuket... Men tack för förslaget!

Ang. basarna så ska dom plastas in i vilket fall som.

ÄR väl inget fel på en bur? nåja smaken är som baken, Kluven XD Men det blir nog najs med plastningen. gör en ritning vetja big_smile

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
GrexeR Fattig
22 maj 2007 · 56 Inlägg

nixon89 skrev:

GrexeR skrev:

nixon89 skrev:

Varför inte plasta in basarna? Och med en snygg vältbur så blir det nog najs big_smile

Näj för tusingen, nu kommer du med förslag som tjejen, burar och jävelstyg... tongue Nej men jag har hela tiden sagt att jag vägrar sätta bur på den. Det förstör hela stuket... Men tack för förslaget!

Ang. basarna så ska dom plastas in i vilket fall som.

ÄR väl inget fel på en bur? nåja smaken är som baken, Kluven XD Men det blir nog najs med plastningen. gör en ritning vetja big_smile

Nej det är inget fel på burar men tror helt enkelt inte att det passar... Jag har lite av en skiss som jag har gjort i paint. Men det är som sagt en väldigt grov skiss, kommer bli många ändringar på den tongue

Åh nej, rost!!! AHHHHHHH!!!
nixon89 klabbarpan
22 maj 2007 · 3 041 Inlägg

GrexeR skrev:

nixon89 skrev:

GrexeR skrev:

Näj för tusingen, nu kommer du med förslag som tjejen, burar och jävelstyg... tongue Nej men jag har hela tiden sagt att jag vägrar sätta bur på den. Det förstör hela stuket... Men tack för förslaget!

Ang. basarna så ska dom plastas in i vilket fall som.

ÄR väl inget fel på en bur? nåja smaken är som baken, Kluven XD Men det blir nog najs med plastningen. gör en ritning vetja big_smile

Nej det är inget fel på burar men tror helt enkelt inte att det passar... Jag har lite av en skiss som jag har gjort i paint. Men det är som sagt en väldigt grov skiss, kommer bli många ändringar på den tongue

Mjo kan tänka mig det big_smile Ta en titt i min tråd, den är uppdaterad ^^ Men  jag tror ända att en halvbur hade gett den ett aggressivt utseenda, lite åt sandloppe hållet.

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
GrexeR Fattig
22 maj 2007 · 56 Inlägg

nixon89 skrev:

GrexeR skrev:

nixon89 skrev:

ÄR väl inget fel på en bur? nåja smaken är som baken, Kluven XD Men det blir nog najs med plastningen. gör en ritning vetja big_smile

Nej det är inget fel på burar men tror helt enkelt inte att det passar... Jag har lite av en skiss som jag har gjort i paint. Men det är som sagt en väldigt grov skiss, kommer bli många ändringar på den tongue

Mjo kan tänka mig det big_smile Ta en titt i min tråd, den är uppdaterad ^^ Men  jag tror ända att en halvbur hade gett den ett aggressivt utseenda, lite åt sandloppe hållet.

Jävla fint bygge du har där. Jo jag ska överväga buren och skissa lite på det ikväll så får vi se.

Åh nej, rost!!! AHHHHHHH!!!
nixon89 klabbarpan
22 maj 2007 · 3 041 Inlägg

GrexeR skrev:

nixon89 skrev:

GrexeR skrev:
Nej det är inget fel på burar men tror helt enkelt inte att det passar... Jag har lite av en skiss som jag har gjort i paint. Men det är som sagt en väldigt grov skiss, kommer bli många ändringar på den tongue

Mjo kan tänka mig det big_smile Ta en titt i min tråd, den är uppdaterad ^^ Men  jag tror ända att en halvbur hade gett den ett aggressivt utseenda, lite åt sandloppe hållet.

Jävla fint bygge du har där. Jo jag ska överväga buren och skissa lite på det ikväll så får vi se.

Aa  gör så big_smile säg till när du är klar big_smile

Senast redigerat av nixon89 (22 maj 2007)

Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang