Har ni en John Deere ??

nizze15
22 maj 2007 · 280 Inlägg

Axor skrev:
Själv har man precis satt ihop en kinesisk "Shenniu" traktor, märkligt bygge.. Inget är som det borde med dom!
Nån som tidigare haft eller hört talas om en sådan? Nej jag är varken bonde eller traktor freak... tongue

Dom traktorerna är väl främst till för villafarsor med lite pengar över som inte köper en skottkärra och spade när dom ska anlägga rabbatt åt frun.....wink

Volvo 850 T5 "grönt e skönt" (1995)
saab mannen saab ägare
22 maj 2007 · 76 Inlägg

vi har en chipad John Deere 6820 en gammal 2030 och en john deere tröska kommer inte i håg model numret nu också har vi haft en 3650 och en 1174 tröska finns bilder på 6820 o tröskan på min sida

EDIT: glömde att skriva att där e auto power på 6820 mes spakarna i armstödet svin härlig att köra

Senast redigerat av saab mannen (22 maj 2007)

en motor utan turbo suger :)
Saab 9-3 2,0T coupé "viggen" "BluePearl" (1998)
loudness
22 maj 2007 · 4 554 Inlägg

jag har kört lite av varje. visst john deere är manliga och stora men sjukt va klumpiga dom är!   har kört valtra de senaste och dom är smidiagre att ha att göra med men jag saknar de lilla extra vridet när man drar de kompenserar iof ut mot snabbväxlarna så jag håller mej till valtra

nizze15
22 maj 2007 · 280 Inlägg

loudness skrev:
jag har kört lite av varje. visst john deere är manliga och stora men sjukt va klumpiga dom är!   har kört valtra de senaste och dom är smidiagre att ha att göra med men jag saknar de lilla extra vridet när man drar de kompenserar iof ut mot snabbväxlarna så jag håller mej till valtra

En anledning varför man väljer FENDT;) framför John Deere... Dom är mycket mindre och smidigare, men har lika stor motor...

Och valtra med deras snabbväxlar och stora växelspakar.....

Nu på 2000-talet är det steglösa växellådor som gäller;) Som Fendt har haft länge i deras modeller. Det enda du behöver röra är joysticken som sitter i högra armstödet.

Volvo 850 T5 "grönt e skönt" (1995)
Maizer
22 maj 2007 ·

Jag tycker mer om John deeres grönytemaskiner roberine big_smile Lite flådigare att åka elbil wink

tecman
22 maj 2007 · 1 741 Inlägg

är det inte john deere som gör dom här pyttesmå gröna sakerna som kör i parker och dyl åxå? om det är dom så kan jag väl säga att jag har ett jäng hemma dom åker iaf förbi konstant.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Maizer
22 maj 2007 ·

tecman skrev:
är det inte john deere som gör dom här pyttesmå gröna sakerna som kör i parker och dyl åxå? om det är dom så kan jag väl säga att jag har ett jäng hemma dom åker iaf förbi konstant.

Det är roberine! Eller beror på vilka du menar, roberine gör mest golfmaskiner.

nizze15
22 maj 2007 · 280 Inlägg

John Deere gör allt möjligt som tex traktorer, traktor redskap, skogsmaskiner, anläggningsmaskiner, grönytemaskiner. Allt som är grönt och har gula fälgar är John Deere:D

Volvo 850 T5 "grönt e skönt" (1995)
CharlieW
22 maj 2007 · 227 Inlägg

vi har en hel drös med john deere på jobbet bla: 3 st 7710 2st 6920 1st 7920 1st 8530 är dom som jag kommer på på rak arm såhär

VVS:are Våga Vägra Saab ;)
Hool
22 maj 2007 · 1 067 Inlägg

Ska man ha en traktor köper man sig en rejäl Massey Ferguson smile

Valta, NH, Ford mfl är klumpiga, fula och fungerar inte så värst bra..

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
Joschen
22 maj 2007 · 47 Inlägg

Men man har inte en traktor

sunshine29 5 bilar på 4 år:P
22 maj 2007 · 46 Inlägg

ja för fan:D eller farsan iallafall:P

Säga vad man vill om Modoklacken, men trevlig är han>..<
http://www.youtube.com/watch?v=gHfisIOl … mp;search=
Viii väääntar^^
Volvo amazon "Rolf" (1969)
lixer
24 maj 2007 · 464 Inlägg

Hool skrev:
Ska man ha en traktor köper man sig en rejäl Massey Ferguson smile

Valta, NH, Ford mfl är klumpiga, fula och fungerar inte så värst bra..

Är inte det ett Mesigt Fordon? skämt å sido. Har kört en hel del av dessa märken ni har tatt upp och ärligt talat så har jag Gillat Holland och Case bäst.

Hool
24 maj 2007 · 1 067 Inlägg

lixer skrev:

Hool skrev:
Ska man ha en traktor köper man sig en rejäl Massey Ferguson smile

Valta, NH, Ford mfl är klumpiga, fula och fungerar inte så värst bra..

Är inte det ett Mesigt Fordon? skämt å sido. Har kört en hel del av dessa märken ni har tatt upp och ärligt talat så har jag Gillat Holland och Case bäst.

Case IH köpte/köptes upp likaså Fiat och New Holland..   Och allt dessa bakades ihop till New Holland..

MF är orginalet och jag tycker man åker bättre i deras stora maskiner än i många stora bilar smile

Dessutom så har MF varit klockrena sen 60talet..  Smäckra och starka maskiner..

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
lixer
24 maj 2007 · 464 Inlägg

stämmer nog, är inte så insatt i traktorer, senast jag höll på med jordbruksmaskiner var 2004 på skolan. Hade oturen att aldrig få testa en MF. Dom är säkert bra men inget jag kan utala mig om idag.

saab mannen saab ägare
24 maj 2007 · 76 Inlägg

glömde att skriva att vi också har en John Deere lastare 3420 vi har också en MF 6140 som inte orkar nånting

en motor utan turbo suger :)
Saab 9-3 2,0T coupé "viggen" "BluePearl" (1998)
Honken_ Klyphuggare
24 maj 2007 · 328 Inlägg

Nejdu men har en grålle som står och samlar rost. Förövrigt så mekar jag valtra/valmet 3 dagar i veckan på praktiken.

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt
nizze15
24 maj 2007 · 280 Inlägg

Hool skrev:

lixer skrev:

Hool skrev:
Ska man ha en traktor köper man sig en rejäl Massey Ferguson smile

Valta, NH, Ford mfl är klumpiga, fula och fungerar inte så värst bra..

Är inte det ett Mesigt Fordon? skämt å sido. Har kört en hel del av dessa märken ni har tatt upp och ärligt talat så har jag Gillat Holland och Case bäst.

Case IH köpte/köptes upp likaså Fiat och New Holland..   Och allt dessa bakades ihop till New Holland..

MF är orginalet och jag tycker man åker bättre i deras stora maskiner än i många stora bilar smile

Dessutom så har MF varit klockrena sen 60talet..  Smäckra och starka maskiner..

Blå zetor (New holland) och Case tycker jag verkligen inte om.... Dom är för "billigt" gjorda... inge kvalite alls i maskinerna...

MF har väl inte direkt ett rykte om att vara "Klockrena" Alla MF:ar som vi hade på våran skola stod för jämnan inne i verkstaden. Var för det mesta problem med växellådan. Deras såkallade "Dynashift" låda... Har/Är mycket krångel med den växellådan. har hört många som har haft problem och försöker därför sälja traktorerna eftersom dom är trötta på att de inte håller. Sen dom nyare traktorerna är det väl inget större fel på. Dom är ju uppköpta av Agco nu som även har Fendt. Så dom nya MF:arna är ju en lite "billigare" variant av Fendt traktorerna.
Komforten i dagens traktorer är faktiskt bättre än i bilar, traktorerna har lägre ljudnivå, bättre stol och fjädring både i hytt och framaxel...

Senast redigerat av nizze15 (24 maj 2007)

Volvo 850 T5 "grönt e skönt" (1995)
MawE
24 maj 2007 · 517 Inlägg

farsan köpte en ny 3350 -90, går fortfarande fint.. Tysk-amerikansk kvalité big_smile

Visste inte att dom nya modellerna med 30 på slutet hade kommit ut förrens förra vecka.. fett med power.. eller vad man nu kan säga angående traktorer :S

/Martin - Wolfsburg GTI
Volkswagen Golf GTI "Joanne" (2003)
myran88 glidare
25 maj 2007 · 105 Inlägg

nepp ingen john dyr i våran lila traktor samling

men vi har två valmet en 703 å en 605

tre volvo bm.. volvo bm36, volvo bm boxer och en volvo bm 230 viktor

två fregusson en grålle och en 35x

min första traktor köpte jag när jag var sju år

bm36an

//myra

member off brownridge hellracers
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang