Dispans för liten reg.skylt. HUR???

Thorssa
31 juli 2008 ·

Beställ en skylt från Dekal & Dekor. För det första så är de väldigt lika VV-skyltar. För det andra så bryr sig snuten oftast inte om att man har en mindre skylt. Jag hade en mindre skylt på min BMW och den var inte ens lik en VV-skylt men jag blev aldrig stoppad eller så för den.

Miktof operatör
31 juli 2008 · 35 Inlägg

Jag har ansökt om "usa" skylt till min bil, o det blev duktigt avslag. dom tyckte att man inte skulle sätta på saker på bilen så att skyltarna sen inte passa. jävla idioter  hade dom funnits i närheten hade jag kört in å begått ett brott som jag sen fått ångra, jävla svin är det. Men att polisen inte ser skylten när man kommer körandes kan jag helt förstå. för så mycket skit som dom förbiser så bara måste snuten va mer eller mindre blinda.

Edvinoo Hetast Just Nu!
31 juli 2008 · 1 355 Inlägg

hur lång tid tar det innan dom svarar för på mitt har dom fortfarande inte svarat..

Inspiration comes standard
_ZooN_ Blästrare/Lackerare
31 juli 2008 · 651 Inlägg

Roadkiller skrev:
Men jag undrar en sak..

På nya kia och Hyndai modellerna  så har dom en liten/mindre skylt, stansad!!

Är den reflekterande??hmm

Stämmer att den är reflekterande.. Nästan alla nyare Hyundai har små skyltar fram och stora bak.
Jag har numera små skyltar både fram och bak.. Skulle beställa ny bakskylt (som ska vara stor) men fick en liten.. Eftersom man tydligen ska betsälla bakskylt för att få framskylt och tvärt om, inte lätt att veta, men det var så kundtjänsten sa att man skulle göra när man hade olika skyltformat på bilen

_Tias_
2 september 2009 · 5 Inlägg

soyd skrev:
det är typ helt omöjligt att få dispens, dom vill ju att du ska fota och motivera var för du inte kan ha stora....

finns typ ett lagligt kryp hål dock som kostar pengar men endå.... köp personlig regplåt flytta skylten till ett fordon som är registrerat för små skyltar som står på dig och ring in och beställ småa sätt dom där du vill ha dom. och sedan ringer du in och flyttar skyltarna till din bil du vill ha dom på och vips har du lagliga små dock personliga...

så gjorde jag på min golf 3:a

Går det verkligen att göra såhär?
Skickar dom inte bara ut en stor skylt med den personliga texten om du talar om för VV att du vill flytta på skylten till en annan bil? Det måste ju registreras i papperna att bilen är tillåten att ha en liten skylt.
Funkar detta så ska jag lätt göra det. Ska ändå skaffa personlig skylt så det kan vara värt att prova smile

[img]http://www.garaget.org/images/small_logo.gif[/img]
soyd
2 september 2009 · 1 853 Inlägg

_Maniac_ skrev:

soyd skrev:
det är typ helt omöjligt att få dispens, dom vill ju att du ska fota och motivera var för du inte kan ha stora....

finns typ ett lagligt kryp hål dock som kostar pengar men endå.... köp personlig regplåt flytta skylten till ett fordon som är registrerat för små skyltar som står på dig och ring in och beställ småa sätt dom där du vill ha dom. och sedan ringer du in och flyttar skyltarna till din bil du vill ha dom på och vips har du lagliga små dock personliga...

så gjorde jag på min golf 3:a

Går det verkligen att göra såhär?
Skickar dom inte bara ut en stor skylt med den personliga texten om du talar om för VV att du vill flytta på skylten till en annan bil? Det måste ju registreras i papperna att bilen är tillåten att ha en liten skylt.
Funkar detta så ska jag lätt göra det. Ska ändå skaffa personlig skylt så det kan vara värt att prova smile

Japp det funkar klockrent... smile

nej så länge du inte säger att du vill ha nya skyltar så skickar dom inga när du flyttar skyltarna till ett annat fordon...

Bara du har ett fordon som i papperen får ha små skyltar. Så säger du att du sätter dom på den nu och vill ha nya skyltar så får du nya små...

Sedan tar du bara dom skyltarna och sätter på din bil och ringer transportstyrelsen och säger att dom numer sitter på typ: XXX001

det enda du får när man ringer och flyttar skyltarna mellan olika bilar är ett nytt identifikations märke att ha på vänstra sidorutan. (med original reg och chassinummer på)

det enda polisen bryr sig om är att du har "äkta skyltar"... för polisen får man ha små skyltar på vilka fordon man vill det är transportstyrelsen/vw som inte vill att man har små på vissa bilar forskade som fasiken i detta för några år sedan ringde bla trafikpolisen och frågade mm.

/mvh soyd

epic_mazur
2 september 2009 · 274 Inlägg

tiger_magnus skrev:
Jag kontaktade Vägverket ang. en mindra reg.skylt på min bil.
Man måste göra en skriftlig ansökan till vägverket och skicka bilder på bilen.
Men vad ska man skriva för att få denna dispans då jag hört att det är väldigt svårt att få denna dispans????
Vad ska man ha för anledning??

/// Mange

köp en chrylser så slipper du ha en anledning;)

soyd
2 september 2009 · 1 853 Inlägg

epic_mazur skrev:

tiger_magnus skrev:
Jag kontaktade Vägverket ang. en mindra reg.skylt på min bil.
Man måste göra en skriftlig ansökan till vägverket och skicka bilder på bilen.
Men vad ska man skriva för att få denna dispans då jag hört att det är väldigt svårt att få denna dispans????
Vad ska man ha för anledning??

/// Mange

köp en chrylser så slipper du ha en anledning;)

hehe a det funkar ju med wink

/mvh soyd

Aerocombi Xenoholic
2 september 2009 · 2 559 Inlägg

Står inte original reg nr med liten text uppe i ena hörnet på de personliga skyltarna?

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
soyd
2 september 2009 · 1 853 Inlägg

Aerocombi skrev:
Står inte original reg nr med liten text uppe i ena hörnet på de personliga skyltarna?

nä det står bara tillverknings datum... men du har ju original regnummret på skattelappen bak...

http://img441.imageshack.us/img441/8745/regf.jpg

/mvh soyd

Aerocombi Xenoholic
2 september 2009 · 2 559 Inlägg

soyd skrev:

Aerocombi skrev:
Står inte original reg nr med liten text uppe i ena hörnet på de personliga skyltarna?

nä det står bara tillverknings datum... men du har ju original regnummret på skattelappen bak...

http://img441.imageshack.us/img441/8745/regf.jpg

/mvh soyd

Ok

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Go_sideways
2 september 2009 · 428 Inlägg

Alltså jag vet inte riktigt hur det brukar fungera eller så. Men en kompis till mig gick bara in till vägverket och sa att han behövde nya skyltar. Bad om dom minsta dom hade utan S märket. och vipps några dagar senare så låg dom på posten och väntade. Utan några problem.  Själv bad jag bara om små på reggningen av Skylinen och visst fick jag det tongue

Wanegardh Asgammal medlem.
2 september 2009 · 2 246 Inlägg

Dom har blivit mycket snällare nu.
Denna tråden är ju två år gammal.

Go_sideways
2 september 2009 · 428 Inlägg

Wanegardh skrev:
Dom har blivit mycket snällare nu.
Denna tråden är ju två år gammal.

haha ja jo väldigt sant. men fortfarande folk som undrar wink

_Tias_
2 september 2009 · 5 Inlägg

Wanegardh skrev:
Dom har blivit mycket snällare nu.
Denna tråden är ju två år gammal.

Tvärtom. Jag pratade med en kärring på VV idag. Är i princip omöjligt att få igenom små skyltar om inte bilen är usa-importerad. Dom är mkt hårdare med dom små skyltarna nu...

[img]http://www.garaget.org/images/small_logo.gif[/img]
_Tias_
2 september 2009 · 5 Inlägg

soyd skrev:

_Maniac_ skrev:

soyd skrev:
det är typ helt omöjligt att få dispens, dom vill ju att du ska fota och motivera var för du inte kan ha stora....

finns typ ett lagligt kryp hål dock som kostar pengar men endå.... köp personlig regplåt flytta skylten till ett fordon som är registrerat för små skyltar som står på dig och ring in och beställ småa sätt dom där du vill ha dom. och sedan ringer du in och flyttar skyltarna till din bil du vill ha dom på och vips har du lagliga små dock personliga...

så gjorde jag på min golf 3:a

Går det verkligen att göra såhär?
Skickar dom inte bara ut en stor skylt med den personliga texten om du talar om för VV att du vill flytta på skylten till en annan bil? Det måste ju registreras i papperna att bilen är tillåten att ha en liten skylt.
Funkar detta så ska jag lätt göra det. Ska ändå skaffa personlig skylt så det kan vara värt att prova smile

Japp det funkar klockrent... smile

nej så länge du inte säger att du vill ha nya skyltar så skickar dom inga när du flyttar skyltarna till ett annat fordon...

Bara du har ett fordon som i papperen får ha små skyltar. Så säger du att du sätter dom på den nu och vill ha nya skyltar så får du nya små...

Sedan tar du bara dom skyltarna och sätter på din bil och ringer transportstyrelsen och säger att dom numer sitter på typ: XXX001

det enda du får när man ringer och flyttar skyltarna mellan olika bilar är ett nytt identifikations märke att ha på vänstra sidorutan. (med original reg och chassinummer på)

det enda polisen bryr sig om är att du har "äkta skyltar"... för polisen får man ha små skyltar på vilka fordon man vill det är transportstyrelsen/vw som inte vill att man har små på vissa bilar forskade som fasiken i detta för några år sedan ringde bla trafikpolisen och frågade mm.

/mvh soyd

Okej! Detta skall testas =P
Jag håller inte riktigt med dig på punkten om att polisen tillåter små skyltar på vilka fordon man vill. Det är dom som klagat till VV att dom har svårigheter att läsa skyltarna på lång håll samt skjuta med lasern på dom.

[img]http://www.garaget.org/images/small_logo.gif[/img]
volvonisse440 yrkeschaufför
2 september 2009 · 709 Inlägg

VV.se ?????????????????

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
_Tias_
2 september 2009 · 5 Inlägg

volvonisse440 skrev:
VV.se ?????????????????

Vadå VV.se ?

[img]http://www.garaget.org/images/small_logo.gif[/img]
Seth
2 september 2009 · 3 354 Inlägg

soyd skrev:

Aerocombi skrev:
Står inte original reg nr med liten text uppe i ena hörnet på de personliga skyltarna?

nä det står bara tillverknings datum... men du har ju original regnummret på skattelappen bak...

http://img441.imageshack.us/img441/8745/regf.jpg

/mvh soyd

får man inte med en klisterlappmed reg nr till rutan elr var man vill sätta den?

Senast redigerat av Seth (2 september 2009)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
soyd
3 september 2009 · 1 853 Inlägg

_Maniac_ skrev:

Wanegardh skrev:
Dom har blivit mycket snällare nu.
Denna tråden är ju två år gammal.

Tvärtom. Jag pratade med en kärring på VV idag. Är i princip omöjligt att få igenom små skyltar om inte bilen är usa-importerad. Dom är mkt hårdare med dom små skyltarna nu...

Dom var stenhårda för 2 år sedan. Dom är ÄNNU stenhårdare nu sad är som Maniac säger...

_Maniac_ skrev:
Okej! Detta skall testas =P
Jag håller inte riktigt med dig på punkten om att polisen tillåter små skyltar på vilka fordon man vill. Det är dom som klagat till VV att dom har svårigheter att läsa skyltarna på lång håll samt skjuta med lasern på dom.

Nä men det är väll vw/transportstyrelsen som sagt till dig att, det är på grund av polisen som dom inte ger alla små små skyltar osv va ?. Men jag ringde trafikpolisen (dock säkert 2 år sedan..) då sa dom bara att för oss spelar det ingen roll vilken storlek på skylten du har på bilen bara det är en giltig skylt från vw/transportstyrelsen. för det är ju lika lätt att läsa en liten skylt på en Chevrolet som på en Volvo...

För polisen kan inget göra om du har små på din bil, om det är original vv skyltar... smile

Seth skrev:
får man inte med en klisterlappmed reg nr till rutan elr var man vill sätta den?

Jo en blå den får du ny när du skaffar personliga reggen, eller om du flyttar den till ett annat fordon.

Där står:

Datum
Personliga beteckningen
Original reg
Chassinummer

http://bilmodeller.se/reg-personlig.jpg

/mvh soyd

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang