Tv licens vad kan man få för böter om man inte betalar

VolvovloV
23 augusti 2012 · 6 Inlägg

tkd_rille skrev:

VolvovloV skrev:

tkd_rille skrev:

Synes din tv mycket synligt utifrån?  Märk väl får de inte heller ta en stege för att stirra in i ditt hem.   Skillnad om du har tv så att man kan se den från fönstret utan att behöva göra något för det.  Om de blinkar och har sig på kvällarna så tittar du film på din gigantiska dator.   Man ska inte gynna de överhuvudtaget

Nä den syns inte utifrån, bor högt upp. Så det blir näst intill omöjligt för dom att bevisa att jag har tv. Jag har ju sagt "Ja" dock, men dom måste alltså se tvn för att kunna kräva mig på pengar? Det räcker inte med ett "Ja"?

Ser deras utsände en tv måste de anmäla det.  Men säger du nej så får de fylla i den rutan. Dock behöver du inte ha den på,högsta volym om du får får,dig att öppna.  Jo de räcker med ett ja om de ringer till dig.  Men betala denna sen ringer du och kommer på en bra ursäkt för varför du gjort dig av med den.

A, du har rätt. Ska betala fakturan och sen ringer jag och säger att jag gjort mig av med tvn. Tror nog att dom accepterar det bara jag betalt den första fakturan. Det är en 3 månaders faktura men den smällen får jag ta. Finns 1 miljon vettigare saker att lägga 200 kr i månaden på. Lägger just nu 100 kr/m till Naturskyddsföreningen, trots min väldigt limiterade budget, känns vettigare att rädda naturen än att betala myndigheternas vilda fester. Tack för alla goda råd! och god natt allesammans.

andreas1
24 augusti 2012 · 1 020 Inlägg

Ha ha jag har en 8 år gammal skuld hos dom som är för liten för att skicka ut.
Blev tagen med näven i kakburken tv igång o dörrklockan ringer..
Sket i att öppna så nissen skicka in en lapp ikryssad om tv.
Ringde upp nötterna o förklara att jag endast lånade tvn under dagen.
Detta skulle dom självklart ha betalt för så hon registrera 24 tim tvlicens som ligger tills jag köpt en tv i framtiden för det lär ju hända...

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 900 "t8" (1982)
Saab 99 le (1974)
Unleash
25 augusti 2012 · 370 Inlägg

vissst är det ingen roligt utgift...men va fan det är ju inga pengar endå.

OS sändningar var värt dom pengarna, samt Kung Leif gw's program!

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se
BMW e39 M5 "Full Supersprint" (1999)
Audi A5 COUPE 3.0TDI Q "RS5 TDI Edition" (2008)
Audi 200 20v Quattro "Black Metal" (1990)
Muttley
25 augusti 2012 ·

Unleash skrev:
vissst är det ingen roligt utgift...men va fan det är ju inga pengar endå.

OS sändningar var värt dom pengarna, samt Kung Leif gw's program!

Inga pengar ?  De är väl 2000 kr per år ? De är 2000 kr man kan lägga på hög, 1 månads mat, massa bensin massa annat.   
Jag har inte tittat på svt på 4-5 år i mitt hem. Brukat max 30 minuter under 5 år då jag kollat just de hos föräldrarna. 


Så 2000 kr är mycket för ingenting.
Ungefär som kyrkan med sina 4000 men de är ett annat kapitel.

Mattsson_91 Självlärd
26 augusti 2012 · 3 083 Inlägg

tkd_rille skrev:

Unleash skrev:
vissst är det ingen roligt utgift...men va fan det är ju inga pengar endå.

OS sändningar var värt dom pengarna, samt Kung Leif gw's program!

Inga pengar ?  De är väl 2000 kr per år ? De är 2000 kr man kan lägga på hög, 1 månads mat, massa bensin massa annat.   
Jag har inte tittat på svt på 4-5 år i mitt hem. Brukat max 30 minuter under 5 år då jag kollat just de hos föräldrarna. 


Så 2000 kr är mycket för ingenting.
Ungefär som kyrkan med sina 4000 men de är ett annat kapitel.

Måste hålla med dig. 2000 är ganska mycket att betala för något man inte ens nyttjar.

Men sen ska jag inte klaga för jag betalar ändå inte. För jag har ju ingen tv.... 8-)

Senast redigerat av Volvo142_73a (26 augusti 2012)

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
DuelBall Seg bôvel
27 augusti 2012 · 322 Inlägg

Betalar aldrig licensen och har inte råkat ut för något, trots att jag köpte ny TV i våras.

Jag har två TV-apparater, dock inga med inbyggd digitalbox.
Betalar redan för SVT-kanalerna (betalkanaler hos Canal Digital), då ska jag fan inte behöva betala någon licens utöver det.

Dock brukar det bli en hel del P4 i bilen... men va fan. Inget jag skulle sakna om kanalen försvann.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang