Jag skulle ta ur min gamla baslåda o sätta i den nya. och då tog jag bort +kabeln från batteriet. När jag var klar så satte jag givetvis tillbaka den. Men då starta inte det andra slutsteget upp. Det är helt dött. Någon som kan ha någon teori om vad som kan ha hänt?
Jag skulle ta ur min gamla baslåda o sätta i den nya. och då tog jag bort +kabeln från batteriet. När jag var klar så satte jag givetvis tillbaka den. Men då starta inte det andra slutsteget upp. Det är helt dött. Någon som kan ha någon teori om vad som kan ha hänt?
Man ska först och främst alltid lyfta jord på batteriet och inte plus, du har förmodligen brännt signaljorden i slutsteget. Det är bara att felsöka och hittar du inga fel kan vi uteslutande säga att det är signaljorden som är körd.
oki fan jag låter alltid jorden sitta kvar på batteriet o lyfter bara plus. Jaja men strömmen går fram det har jag mätt o så men steget e heldött ändå. Vart sitter signalkabeln då?
oki fan jag låter alltid jorden sitta kvar på batteriet o lyfter bara plus. Jaja men strömmen går fram det har jag mätt o så men steget e heldött ändå. Vart sitter signalkabeln då?
Men nu vet du till nästa gång att man lyfter jorden/minus. Men kolla så att remoten sitter fast bakom stereon och till slutsteget. Signaljorden är innuti slutsteget och är ingetting man ska ge sig på själv utan det får man lämna iväg för reparation.