8476
Sök

slutsteget krånglar

Värmlänning
172 Inlägg
27 maj 2007
Trådstartare
Jag skulle ta ur min gamla baslåda o sätta i den nya. och då tog jag bort +kabeln från batteriet. När jag var klar så satte jag givetvis tillbaka den. Men då starta inte det andra slutsteget upp. Det är helt dött. Någon som kan ha någon teori om vad som kan ha hänt?

2 123 Inlägg
27 maj 2007
David Carlsson skrev:
Jag skulle ta ur min gamla baslåda o sätta i den nya. och då tog jag bort +kabeln från batteriet. När jag var klar så satte jag givetvis tillbaka den. Men då starta inte det andra slutsteget upp. Det är helt dött. Någon som kan ha någon teori om vad som kan ha hänt?

Man ska först och främst alltid lyfta jord på batteriet och inte plus, du har förmodligen brännt signaljorden i slutsteget.
Det är bara att felsöka och hittar du inga fel kan vi uteslutande säga att det är signaljorden som är körd.

Värmlänning
172 Inlägg
27 maj 2007
Trådstartare
oki fan jag låter alltid jorden sitta kvar på batteriet o lyfter bara plus. Jaja men strömmen går fram det har jag mätt o så men  steget e heldött ändå. Vart sitter signalkabeln då?

2 123 Inlägg
27 maj 2007
David Carlsson skrev:
oki fan jag låter alltid jorden sitta kvar på batteriet o lyfter bara plus. Jaja men strömmen går fram det har jag mätt o så men  steget e heldött ändå. Vart sitter signalkabeln då?

Men nu vet du till nästa gång att man lyfter jorden/minus.
Men kolla så att remoten sitter fast bakom stereon och till slutsteget.
Signaljorden är innuti slutsteget och är ingetting man ska ge sig på själv utan det får man lämna iväg för reparation.

Värmlänning
172 Inlägg
27 maj 2007
Trådstartare
jag använder remoten till mitt monosteg o därifrån har jag tagit remote till det slutsteget som har slutat funka. Jaja vart lämnar man in sånt? dyrt?

Värmlänning
172 Inlägg
29 maj 2007
Trådstartare
ingen annan som har några bra funderingar o tips på vad det kan vara?

Solfilmsmontör
950 Inlägg
29 maj 2007
dumt kanske o nämna men kollat alla säkringar o så ?

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Värmlänning
172 Inlägg
29 maj 2007
Trådstartare
jo alla säkringar o sånt e intakta...

Värmlänning
172 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
ingen mer ide?

21 761 Inlägg
31 maj 2007
Har du kollat så att det verkligen kommer fram spänning till remoten på det steg som inte fungerar, har du mätt spänningen?

Värmlänning
172 Inlägg
1 juni 2007
Trådstartare
japp.. har mätt spänningen o allt... det måste vara fel på steget:( men vad kan ha hänt?

Värmlänning
172 Inlägg
8 juni 2007
Trådstartare
ingen anna ide? Någon här skrev att signalkabeln hade gått sönder.. e det troligt? e det dyrt o laga?

volvoraggare
4 776 Inlägg
8 juni 2007
en säkring kan gå sönder fast det inte behöver synas också har vart med om det. mät vid säkringen och remoten

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Sök