Skönaste kommentar från besiktning?

tecman
28 maj 2007 · 1 741 Inlägg

Vad är den skönaste kommentaren (bortsett ifrån blankt papper) ni har fått på besiktningen?


(efter provkörning)

bes-gubbe:"ööhhmm.. är det där nån dB-insats eller?"

jag:"jo det är det man får väl inte leva om hur mycket som hellst?"

bes-gubben: "Men tror du inte att den går bättre om du plockar bort den? du har ju så grovt rör hela vägen hit bak där avgaserna blir tvärstoppade av den där pluggen."

jag: "hehe jo men trodde ni inte skulle uppskatta att den låter så mycket"

bes-gubben: "det vi uppskattar är när bilarna går bra och dom är hanterade på rätt sätt"

(jag hade satt i insatsen bara för bes.)

vad är era bästa minnen/kommentarer från bes?

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
evilmaster
28 maj 2007 · 385 Inlägg

Det roligaste minnet var nog när jag besiktigade min Audi 100 1.8 -87.

Bes.gubben påpekade att stötdämparna var riktigt usla, faktiskt det värsta han någonsin sett! Så han kallade på alla sina kollegor som skulle trycka å känna på bilen. De kom med kommentarer som "herregud" och sånt. Sen skrattade dom och tyckte det var helt otroligt... roll

Jag hade faktiskt inte lagt märke till det innan! Haha big_smile

Senast redigerat av evilmaster (28 maj 2007)

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
båge montör och hobby mekaniker
28 maj 2007 · 2 672 Inlägg

så bra vet ja inte, men besade 740:n för nån vecka sen, å då sa han massa saker.. smile

hade hål i golvet.. och det var inte så farligt
likadant i en balk under, inte så farligt
sen va ja miljöbov
och styrväxel fästet var nästan av me, men d va inte så farligt heller..

ja va glad att ja "bara" fick på CO värdet å en blinkers, men ändå, "inte så farligt" hahaha

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
loffe007
28 maj 2007 · 905 Inlägg

"har du stängt in nå polare under huven?"

Det var det första besiktningsmannen sa till mig. Till saken hör att min huv är mycket missahandlad speciellt eftersom alla givare till motorn inte rymmdes riktigt orginal och det var enklare med släggan att göra några bucklor än att modda givarna. smile

sen undra han om jag bytt motor och det hade man juh men jag fick då bara nerslag på vindrute spolarna.

Miklen
28 maj 2007 ·

fick en riktigt bmwdyrkare alla hammarkullen sist ja besiktiga.. Första han gjorde när han satte sig i bilen va å börja pillra på alla knappar hit å dit..sen drog han på stereon..så in i helvete tongue

.. sen hitta han kompressortutan oxå d tyckte inte hans kollegor om.. inte andra gången heller wink.. Sen va d dags för provkörning så stog han å gasade lite å fjanta sig.. sen drog vi iväg å hans första kommentar va bara.. åh fan går 320 så bra..han gick väl på den vanliga niten me motorljud vs. effekt men kul va d å se hur nöjd han va.. Bilen gick igenom me en 1a på sprucken ruta.. sånt e livet smile

Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
28 maj 2007 · 991 Inlägg

När jag besiktiga omegan va de glapp i dimljudknappen så ofta har jag bara ryckt säkringen för den är kinkig att få av och på.
Dessutom funka handbromsen hjälpliht ( läs obefintligt)

Så här sa gubben:

"Duuu dimljusen, hur får man av dem..
-Det är glapp i knappen, brukar rycka säkringen....
" ryck säkringen då, ( och det gjorde jag med ett fårgetecken)
"sååå nu funka den. Bra det.

När de körde upp och bromsa med handbromsen såg jag att däcken bara snurra. och jag vände mig bort och tänkte nu är de fan kört..

Gubben ler ett brett leende och säger, äh va fan, de är stor motor!

( kan säga att jag höll på att börja asgarva haha )

Nåja den gick igenom tongue

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "VORTECH" (2006)
dusty Living in the fastlane
28 maj 2007 · 2 616 Inlägg

"Vad är de som pyser när man släpper gasen?" den fick jag för cirka 2 veckor sen wink

940R
28 maj 2007 · 1 567 Inlägg

"Vad är syftet med den här  stolen"  Fick den frågan närbes killen såg att det satt en sportstol istället för orginal.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Lindström Envis optimist
28 maj 2007 · 454 Inlägg

Besiktade föräldrarnas corolla för ett tag sen. Å eftersom jag hört att corollan är den modell med minst fel frågade jag besiktningskillen på skämt om dom inte bara vinkade igenom corollorna numera.

Han svarade att det är så sällan dom hittar fel på en corolla så när dom gör det blir dom så uppspelta att dom glömmer bort det... låter bra det.

Första kommentaren jag fick när jag besiktade min bil var "Oj! Det var inte igår." Säger ju lite om hur vanliga dom börjar vara. Hade samma kille ett halvår senare på en annan bil å påpekade då att han tidigare besiktat min bil. När jag sa vilekn modell det var svarade han "jo... visst va den blå. Nej, den var grå va? Har du lackat den än då?

Roligt med så entusiastiska besiktningsmän.

Senast redigerat av Lindström (28 maj 2007)

Kirre
28 maj 2007 · 2 122 Inlägg

hur kan en gammopel va så fräsh har de sagt... sen du vet att man inte får ha tonade rutor fram va?

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 245 "45an" (1990)
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Hakan_J
28 maj 2007 · 380 Inlägg

Besiktade limmon för nån vecka sen å fick kommentaren:Fy fan den här luktar riktigt illa, måsta vara co på 8 procent.

Han hade nästan rätt var "bara" 7.5 smile hehe

Norde fotointresserad
28 maj 2007 · 2 307 Inlägg

Fick kommentaren: "jaaa, jag är ju inte direkt avundsjuk på dig"

åkte på¨ett gäng tvåor =P

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
28 maj 2007 · 5 753 Inlägg

fick ombes på bilen för nån månad sen.. vart 4 tvåor eller vad det var.. och bland annat att handbromsen var ur funktion på vänster sida så jag fixade allt utom handbromsen (bytte bara ena bromsskivan bak så den tog LITE på vänster iaf) så kommer jag in och ska bessa om den så allt annat är ju bra så testar han handbromsen och kommer tillbaka och säger.


han- du, handbromsen på vänster sida är nästan fortfarande ur funktion

jag- jo jag vet, det är för att wiren är alldeles för ut töjd så den går inte att spänna nå mer, den är spänd till max (det som var felet också)

han- jaa men den var ingen höjdare på höger heller

jag- jasså, de visste jag inte..

han- ja men alltså...jaa... ääh va fan vem behöver handbroms :rolleyes:

så fick jag godkänt endå... ganska snällt men endå lite fel tycker jag men inte bryr jag mig :)

Senast redigerat av _Glenne_ (28 maj 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Sandman
28 maj 2007 · 873 Inlägg

Heh.

Hade också det där med handbromsen. Tog inte alls på vänster sida.
Men hade varken tid, lust eller ork att riva skiten.
Så handbromsen motionerades upp och testades sedan i en brant backe, och på en grusplan.
Blev två raka fina sträck. "Ok. Den tar." tänkte jag.
Rullade in på ombes. Gubben drar i handbromsen och mätaren visar att den tar bra på höger, mindre bra på vänster. Men den tar iaf, den tog inte alls första gången. Tyckte det kan väl vara godkänt, men tog tydligen inte bra nog enligt dem.

"Fan. Har du inte gjort nå'nting!?"
*Gubben går ut, ser sur ut. Går in till kontoret, får papper i handen.*
"Jaja. Du får en månad till då." mummlade han surt och verkade tro att det var därför bilen körts in en gång till.

Åkte förvånat där ifrån, trodde inte man fick en månad till utan körförbud efter att den första var ute.
Men tydligen fick jag lov att köra hela ombes perioden ut eftersom jag körde in en gång till, alltså båda månaderna istället för bara den första.
Jaja.... han vart rätt korthuggen och sur eftersom han antog att jag visste detta tongue

Var bara att se glad ut, fixa felet ordentligt och köra in en månad senare smile

Don't get mad, get even.
Rushman Evolution Garage
28 maj 2007 · 1 299 Inlägg

Norde skrev:
Fick kommentaren: "jaaa, jag är ju inte direkt avundsjuk på dig"

åkte på¨ett gäng tvåor =P

Haha fan kungligt!!

Sky´s the limit...
Wallen Auditok
28 maj 2007 · 169 Inlägg

Senast jag besiktade blev gubben väldigt nostalgisk över Grupp B rally och sa att han mindes "När första rally-quattron kom"
sen frågade gubben om jag hört talas om Dahlbäck tongue
å sist men inte minst så tyckte han jag skulle bevara den i samma fina skick "Även om de kliar i fingrarna att lyfta in något värre under huven"
Rolig gubbe smile

viper0 Elektriker
28 maj 2007 · 169 Inlägg

när jag kom in med beach buggyn i fredags så gapa besiktnings gubben "det var en jävla hög tomgång går den inte att ställa ner"

sen var han väldigt intresserad av mitt genomskinliga fördelarlock.

dallelito med lem
28 maj 2007 · 1 147 Inlägg

"kör du med den här...?"
-mazda 626 -88, lite lätt rostig undertill (typ flinta bil)

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Honken_ Klyphuggare
28 maj 2007 · 328 Inlägg

"Ojj den gilla inte att du ställde ner förgasaren" Hundkojan knappt körbar ut från hallen efter co justering. "Vi skippar nog bromsrullarna annars blir vi kvar där" även det hundkojan.

Och i fredags med golfen "ojj vilken raket" Pumpen nerställd lite för mycket. "vad är det som har tagit i här då?" spår efter 17" fälgarna i hjulhusen.

Jag tog en kaffe då ropa beskillen dit mig och undra hur jag mena med strömkabeln. Jag: Aha jag har glömt att sätta säkring på den. Han: Det skiter väl jag i om du har men du kan fan inte ha den liggande löst såhär.

Båda gick förövrigt igenom med bara en bra att veta var.

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt
MilleN
28 maj 2007 · 9 108 Inlägg

"har du burnat bort dom andra däcken eller" när jag besiktade med små fälgar bak smile
"jävlar vad feta fälgar, vart har du köpt dom?" när jag besiktade med dom riktiga, spacerplattor på och allt hehe big_smile
"är dom här bra att ha när du mekar eller?" han syftade på neonet hehe

en bes-man: "blå nummerplåtsbelysning får du inte ha" en annan kommer förbi o säger "jo för fan det är ju skitsnyggt, det har jag på min med" Jag fick igenom den, kan tillägga att det inte alls är lagligt wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang