Styla med orginal delar? tex S på vanlig audi, R på en vanlig volvo, M på en vanlig bmw osv..

tsdi Egenföretagare
29 maj 2007 · 2 496 Inlägg

Tjenare, vad tycker ni om att styla bilen lite diskret med orginal tillbehör?

Tycker sj att det oftast bli snyggast då eftersom biltillverkaren lagt ned mkt tid på att delarna ska passa med bilens övriga linjer osv.

Men nu till frågan, nästa vecka kommer antagligen nya bilen och jag hade tänkt montera  diverse saker från en S6a, vad tycker ni om det ?

Tycker ni det bara bli typ "han tror det är en s6" eller tycker ni att det skulle höja helhets intrycket på bilen ? 

Delarna jag har tänkt är följande :
S6 Backspelgar
S6 Grill
S6 takspoiler
S6 Ledljus

Bilden förställer :
Till vänster en A6 så som den kommer se ut vid leverans, (dock med S-line (sänk + 18")
Till Höger en S6 med Dom speglarna, Grillen, Ledljusen och i princip den färgen som är på den nya.

http://img168.imageshack.us/img168/4099/omgjord2dw6.jpg

Så ge era synpunkter på om ni tycker det är "Ok" att höja utseendet med delar från en S6 eller om det bara är "wanabe"
OBS kommer EJ använda S6 emblem eller låttsas att det är en S6 !

Senast redigerat av tsdi (29 maj 2007)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
chrille_ Servicerådgivare
29 maj 2007 · 715 Inlägg

tycker de ser mycke fräshare ut med S6 delar
tycker att de e OK med såna små grejor. det ser ju mer cleant ut så

tycker dock att dom som rå stylar sina bilar ska ha lite pulver under huven osså.-

så sätt du på delar !

lycka till

//chrille_

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_
Audi A4 1.8T "Prosport S-line" (2008)
Squadron
29 maj 2007 · 1 833 Inlägg

Jag hade helt klart satsat på styling med hjälp av S6 delar. Mycket cleant och snyggt.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Machin Fartmissbrukare
29 maj 2007 · 1 302 Inlägg

har absolut ingenting emot sånt.. så länge du inte sätter dit några S emblem.. för d e nånting ja stör mig på.. folk som tex har en bmw 325a å sätter dit ett M3 märke.. ser bara skabbigt ut.. dock ovänt kan d vara lite kaxigt.. dvs sätta ett 318 emblem på en M3a smile


kan bara tillägga att kommer din bil att se ut som den på bilden så kommer den bli grymt fin, tummen upp för diskret styling!

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
FireTraXX DFFL
29 maj 2007 · 9 020 Inlägg

Kör på det.
Helt klart, som du säger så har tillverkaren lagt ner mycket tid på att få allting att passa med resten av bilen.
(Dock så finns det ju vissa saker man kan tycka är snyggare, men för det mesta tongue)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Mäki Långsam Perfektionist
29 maj 2007 · 4 800 Inlägg

Håller med dom andra. S-styla eller RS-styla så länge du inte sätter dit märken/emblem från dom.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
jonne_X
29 maj 2007 · 64 Inlägg

håller med alla andra kommer bli snyggt med S6 grejer!

Audi A4T (1997)
aenfors
29 maj 2007 · 375 Inlägg

Håller med! Tycker ofta det blir jäkligt snyggt att styla med "original" grejer. Mycket snyggare med en diskret stylad bil, har jäkligt svårt för extremstylade bilar.

whitesnake Fiat och Alfa Romeo mekaniker
29 maj 2007 · 285 Inlägg

Håller med alla som skrivt, bara att styla på med orginalgrejer bara du inte sätter dit ett S-märke.

tsdi Egenföretagare
29 maj 2007 · 2 496 Inlägg

Tack alla smile

Som jag skrev så blir det INGA "S" emblem eller det blir ju ett "S-line" emblem men det sitter ju där orginal så (S-line) å det är ju en S-line så det kan man ju få ha smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
laika
29 maj 2007 · 410 Inlägg

håller med föregående förutom att jag inte gillar kromade backspeglar så mycket gillar mer när dom har samma färg som bilen men annars är original stylingen riktigt fin. Såg en RS4 i stan idag och dom ser ju riktigt bra ut, vilket kan funka på en vanlig A4 också. Samma gäller ju självklart också storebror.

Skoda Fabia (2000)
tsdi Egenföretagare
29 maj 2007 · 2 496 Inlägg

laika skrev:
håller med föregående förutom att jag inte gillar kromade backspeglar så mycket gillar mer när dom har samma färg som bilen men annars är original stylingen riktigt fin. Såg en RS4 i stan idag och dom ser ju riktigt bra ut, vilket kan funka på en vanlig A4 också. Samma gäller ju självklart också storebror.

Hehe kommer även åka på ett komplett Rs4 paket på A4an, såklart samma där, inga RS emblem osv..

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
laika
29 maj 2007 · 410 Inlägg

tsdi skrev:

laika skrev:
håller med föregående förutom att jag inte gillar kromade backspeglar så mycket gillar mer när dom har samma färg som bilen men annars är original stylingen riktigt fin. Såg en RS4 i stan idag och dom ser ju riktigt bra ut, vilket kan funka på en vanlig A4 också. Samma gäller ju självklart också storebror.

Hehe kommer även åka på ett komplett Rs4 paket på A4an, såklart samma där, inga RS emblem osv..

Det gör du nog helt rätt i kommer se jäkligt bra ut tror jag. Det är annars lätt hänt att det blir för mycket och det känns mer som en leksak än en riktigt bil.

Skoda Fabia (2000)
JonasPLind
29 maj 2007 · 820 Inlägg

Jag tycker det ser ungefär likadant ut smile

Snoppen
29 maj 2007 · 543 Inlägg

Jag tycker det är okej om man inte trycker på massa S och R skit.
Som många andra redan skrivit smile

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
Lundberg87
29 maj 2007 · 242 Inlägg

Go for it Emil big_smile

Mercedes E300 Bluetec "Brukis Dragbil" (2008)
Audi RS4 (2001)
BMW E36 Turbo "Projekt" (1994)
Trozzo Oekonomisk, ja visst
30 maj 2007 · 966 Inlägg

Kör på med stylingen, men som alla andra säger, skippa emblemen (Utom S-line märket)

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
route
30 maj 2007 · 105 Inlägg

Cleant och diskret är min melodi med... Har inte mycket övers till bilar med osthyvlar på bakluckan och en massa konstiga fula kjolpaket det luktar fjårtis för hela slanten. Bilar har oftast ganska genomtänkta linjer och förstärker man dem så blir det oftast snyggt däremot.

Lycka till...

UffA
30 maj 2007 · 2 Inlägg

......snyggt, men som sagt inga emblem. Var köper du prylaran?? Hos Audi? Har du en uppskattning på pris??

tsdi Egenföretagare
31 maj 2007 · 2 496 Inlägg

2500 för grillen på Audi, 163 Euro på Ebay.de smile så det är ingen fara faktikst wink

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang