Över lag så tycker jag ferrari är mest överskattat. Det är inte dåliga bilar, men dom är inte bättre än varken porsche eller japanska sportbilarna. Man betalar för deras historia. Sen deras fjanterier med att dom ska ha ägt en ferrari innan...
BMW tycker jag är överskattat. Inte för att dom är dåliga, för det är dom inte alls! Men dom är inte driftsäkrare än japanska lågprisbilar. Men det är suverän känsla i inredning och detaljer.
Men för att peka ut en viss bilmodell som är överskattad så pekar jag ut toyota prius.
En "miljöbil" som drar 0,7l/mil i blandad körning och är fullproppad med bly... eeh? Det låter inte så miljövänligt... Visst, 0,7 l/mil är ganska snålt, men det går att köra min gamla saab på så lite... Och det är mer bensin än vad en VW Polo drar...
Vad händer dessutom när det är dags för skrotning? Vad gör dom med all bly? Slänger på soptippen?
Nä. prius tycker jag är en stor bluff. Ett lurendrejeri.
Min åsikt. Har inget emot någon av bilarna som sådana.
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!