3702
Sök

Världens mest övesrskattade bil?

Avstängd
658 Inlägg
3 juni 2007
Palle_e46 skrev:
tycker inte m3:orna är överskattade går jäkligt tycker gentemot många trimmad turbo bilar,det enda som är dåligt är att dem är rent för dyra:P men en kompressor i en bmw så går det riktigt bra

hehe a just d..en kompressor så går det bra utan då ?

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

148 Inlägg
3 juni 2007
jappp jag tycker m3:an går jäkligt bra original ser många här nere i skåne trakten som går bra mot trimmade turbobilar i blackrace, sen dem med turbo eller kompressor spöar det mesta.

Egenföretagare
2 496 Inlägg
3 juni 2007
240 - 740 är överskattat, eller ja volvo i allmänhet, morbrorn köpte en V70 D5a för 450 eller nått sånt, (han fick inte ta annat än Volvo å Focus) helt sjukt att man kan få en v70 å kosta de.

Annars är väll Beetle Rsi rättså dyr å onödig bil smile 725000:- tror jag den kostade när dom 250exen släpptes,

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

perpelle
3 juni 2007
Aerodynamik skrev:
perpelle skrev:
OT: Vad väger en skyline, 3000gt och supra?

Supra MKIV TT - ca 1600kg
3000GT - inte säker, men tror nog den är som Supran ungefär.
Skyline
R32 GT-R - ca. 1450kg
R33 GT-R - ca. 1700kg
R34 GT-R  - ca. 1600kg

Danke!

Inga lättviktare mao.

7 120 Inlägg
3 juni 2007
perpelle skrev:
Aerodynamik skrev:
perpelle skrev:

Supra MKIV TT - ca 1600kg
3000GT - inte säker, men tror nog den är som Supran ungefär.
Skyline
R32 GT-R - ca. 1450kg
R33 GT-R - ca. 1700kg
R34 GT-R  - ca. 1600kg

Danke!

Inga lättviktare mao.

Inga plastbilar inte wink

1 661 Inlägg
3 juni 2007
Jag kan inte låta bli att säga att Toyota Supra MKIV är den mest öveskattade bilen jag känner till.
Det hela funkade normalt in The fast and the furius, men efter det har det hela ballat ur fullständigt.
Bilen shocksteg i pris och har fått nån gudastatus bland japanska supersportbilar.
Dessutom måste man ju hänga på klojpaket för att den ska va fet ens.
Och speciellt snabb är den inte heller.
T ex 3000gt gen2 320hk AWD.  supra 330hk RWD
Supra kostar det dubbla!
Och nej, den är inte mer lätttrimmad. Nästan samma motorspecs.

3 113 Inlägg
3 juni 2007
jag lägger min röst på BMW M3 e36

Semper Fi

2 014 Inlägg
3 juni 2007
perpelle skrev:

Enligt diverse olika källor på nätet..

Curb Weight (the total weight of a vehicle with standard equipment, all necessary operating consumables - such as motor oil and coolant, a full tank of fuel and not loaded with either passengers or cargo)

Nissan Skyline R32 GT-R: 1 480 kg (V-Spec: 1 500 kg)

Nissan Skyline R33 GT-R: 1 530 kg (V-Spec: 1 540 kg)

Nissan Skyline R34 GT-R: 1 540 kg (V-Spec: 1 560 kg)

Mitsubishi 3000GT TwinTurbo VR4: 1 730 kg

Toyota Supra MkIV TwinTurbo: 1 550 kg

Känner inte till Supra och 3000GT så bra, så någon som vet bättre får gärna rätta.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

7 120 Inlägg
6 juni 2007
Alecci skrev:
perpelle skrev:

Enligt diverse olika källor på nätet..

Curb Weight (the total weight of a vehicle with standard equipment, all necessary operating consumables - such as motor oil and coolant, a full tank of fuel and not loaded with either passengers or cargo)

Nissan Skyline R32 GT-R: 1 480 kg (V-Spec: 1 500 kg)

Nissan Skyline R33 GT-R: 1 530 kg (V-Spec: 1 540 kg)

Nissan Skyline R34 GT-R: 1 540 kg (V-Spec: 1 560 kg)

Mitsubishi 3000GT TwinTurbo VR4: 1 730 kg

Toyota Supra MkIV TwinTurbo: 1 550 kg

Känner inte till Supra och 3000GT så bra, så någon som vet bättre får gärna rätta.

Trodde R33 GT-R vägde mer?

Alecci's fästmö
708 Inlägg
6 juni 2007
volvo saab å renult blä

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.

bäst
319 Inlägg
6 juni 2007
honda vad är det som folk tycker är så jävla bra med dom!

7 120 Inlägg
6 juni 2007
kalle_fiat skrev:
honda vad är det som folk tycker är så jävla bra med dom!

V-Tech big_smile
Senast redigerat av Aerodynamik (6 juni 2007)

178 Inlägg
6 juni 2007
Jag tycker flera av supersportbilarna är fett överskattade. Hur bra är en bil eg om man t ex maste öppna dörren och hasa ut och sätta sig pa tröskeln för att se vart fan man backar??

Även om tyska bilars förmaga att förmedla ett intryck av kvalite är rätt överlägsen imho, sa är ryktet om verklig kvalite klart överskattat.

Alla former av sma light-sportbilar/börsmoppar/frisörbilar typ Lotus Elise, MGs, TT, Z, SLK, Boxster mfl är ocksa överskattade imho. Visst är det körglädje & allt det där men likväl inget annat än en kompromiss för dom som inte har rad att köpa en riktig sportbil. Inte för att pengarna automatiskt gör bilen men jag blir bara lite irriterad att sa manga blir skitimpade av typ en helt standardmässig SLK200 och säger att det är deras drömbil när det finns t ex en SL63. Slutgnällt fran min sida smile

264 Inlägg
6 juni 2007
herrsiba skrev:
Nu har det kanske inte direkt betydelse vid en krock framifrån tex, men en Saab 96:a kunde ju de gamla rallyrävarna lägga på taket i dikena utmed rallyvägarna utan några allvarliga deformationer på taket. Där snackar vi styv kaross... tongue

Världens mest överskattade bil? Får man ändra lite och säga biltyp? roll
Då skulle jag vilja veta nyttan med en stor bensinslukande SUV. Vad ska man med en sån tung, klumpig fyrhjulsdriven högbyggd personbil i stan och göra? Den hör ju inte hemma i terrängen heller direkt. Även med fyrhjulsdrift så tycker jag att deras framkomlighet är överskattad. Vill man verkligen komma fram i skog och mark och på
översnöade vintervägar så ska man nog skaffa en Land Rover eller en "riktig" fyrhjulsdriven bil. Subaru faller väl in i denna kategori. Detta är iaf min åsikt. smile

eehh fattade jag rätt här rally.......bur kanske!!,, hjälper nog en del
Senast redigerat av NiMroD (6 juni 2007)

hater
656 Inlägg
6 juni 2007
Aerodynamik skrev:
V-Tech big_smile

Fan inget jävla "h" i VTEC.. skärpning tongue

Angående världens mest överskattade bil så måste det ju vara Supra och Volvos R modeller.. Supran - tung o slö orginal och Volvo R - att bara sätta in en turbo i sina vanliga bilmodeller hjälper inte mkt asså

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

687 Inlägg
7 juni 2007
Honda crx måste ju vara dom mest överskattade bilarna som finns, dom ser ju ut som dom har blivit inbackade i en bergvägg i 150km/h.

Kettunen
7 juni 2007
Sorry Volvo.

73 Inlägg
7 juni 2007
volvo_Tobias skrev:
Honda crx måste ju vara dom mest överskattade bilarna som finns, dom ser ju ut som dom har blivit inbackade i en bergvägg i 150km/h.

Det är nog en smaksak vilken som är mest överskattad men vad har detta med överskattning att göra?

Det är inte lätt när det är svårt när man sitter i en gummibåt
och kör 240....

Avstängd
63 Inlägg
7 juni 2007
mycket moget tråd c c c c.om man kollar ba på vilka som tycker att bmw är överskattade så är det audi, volvo och skyline ägare som har lagt sina röster på.men jag skulle nog säga att de e lite avisa på bmws värsting modeller.jag själv tycker att bmw är underskattade bilar, för de flesta som klagar på bmw har aldrig ens suttit i en M-modell så hur fan kan man tycka att den är överskattad? M3 e30 är en legend inom bmw och att säga att den är överskattad förtjänar inte ens att köra bil.

visst bmw är lite dyrare bilar men du får vad du betalar för.en japs kan aldrig i livet mäta sig med en tysk bil när det gäller i princip allt.när jag sätter mig i en japansk bil så är det som att sitta i en lego bil.överallt plast plast plast.

min röst går till alla japanska bilar, som tycker att deras bilar håller mycket mera trim än alla andra bilmodeller.

ps:jag känner mig överskattad när jag kör min bil, får otroligt många fina blickar.de första de kollar på är bilen och sen så kollar de på vem det är som kör den, och det känns skööönt fast jag inte alltid vill visa det.

Sök