9077
Sök

Vad skall jag lägga 10.000kr på? Saab 9000 2.0T16 -85

Saaboholic
3 129 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
Går i lite olika tankar och har svårt att bestämma mig.

Jag kan helt enkelt inte bestämma mig för om jag ska lägga pengarna på att försöka komma upp i 300hk eller om jag ska satsa på styling osv.

Råd och tips mottages vänligen men bestämt wink

Jag har redan ett stort airflow kit inköpt som det arbetas med förtillfället, men all övrig styling är intressant, lämna gärna info med lite mer specifikation t.ex inte bara "kromad ljuddämpare" utan lite mer, vilken, vart man får tag i den osv.

Mvh
Markus

"Liberty of thought is the life of the soul"

DFFL
9 020 Inlägg
31 maj 2007
10000 kommer du inte upp i 300 hästar med.
Men hade jag varit du så hade jag lagt hälften på ett avgassystem och andra hälften på lite smågodis som original-vinge modell stor o.dyl.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Saaboholic
3 129 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
FireTraXX skrev:
10000 kommer du inte upp i 300 hästar med.
Men hade jag varit du så hade jag lagt hälften på ett avgassystem och andra hälften på lite smågodis som original-vinge modell stor o.dyl.

avgassystem? jag har ju redan 3" avgas bara onödigt slöseri att köpa ett nytt.. samt avgassystem gör ingen märkbar effekt.

man kommer iallafall nära 300hk för 10k om man får tag i grejer till ett bra pris osv..

Saaboholic
3 129 Inlägg
1 juni 2007
Trådstartare
Någon med förslag till styling eller motor godis?

6 851 Inlägg
1 juni 2007
tycker du skall lägga pengara på ett Trionic 5.2 system till din bil. Med hjälp av detta så bör du ganska lätt komma upp till 300hk med de saker du redan har monterat..turbo,spridare,avgas. m.m..

Vill du lägga pengar på utseende kan du ju alltid bygga om fronten till CS front.
Där behöver du ju annan, huv,skärmar,lysen,blinkers och den tvärgående balken undert motorhuven,m.m små delar säkert.

Eller så sparar du lite till och lägger pengarna på en förstärkt låda med diff.
Senast redigerat av TT-Avant (1 juni 2007)

Saaboholic
3 129 Inlägg
1 juni 2007
Trådstartare
TT-Avant skrev:
tycker du skall lägga pengara på ett Trionic 5.2 system till din bil. Med hjälp av detta så bör du ganska lätt komma upp till 300hk med de saker du redan har monterat..turbo,spridare,avgas. m.m..

Vill du lägga pengar på utseende kan du ju alltid bygga om fronten till CS front.
Där behöver du ju annan, huv,skärmar,lysen,blinkers och den tvärgående balken undert motorhuven,m.m små delar säkert.

eftersom jag nyligen köpt ett stort airflow känner jag inte för att byta ut fronten.

hur installeras det Trionic systemet osv? vad medför det etc?

6 851 Inlägg
1 juni 2007
hedley skrev:
TT-Avant skrev:

eftersom jag nyligen köpt ett stort airflow känner jag inte för att byta ut fronten.

Det va bara tips på att du KAN göra om fronten wink

Det som följer med i Trionic är väl databox,kabelhärvan, DI kasset. Sen vet jag inte riktigt mera hur man gör. Men fråga på stcs forumet. Där finns det endel som gjort om detta på sina 9000..

Saaboholic
3 129 Inlägg
1 juni 2007
Trådstartare
TT-Avant skrev:
hedley skrev:
TT-Avant skrev:

Det va bara tips på att du KAN göra om fronten wink

Det som följer med i Trionic är väl databox,kabelhärvan, DI kasset. Sen vet jag inte riktigt mera hur man gör. Men fråga på stcs forumet. Där finns det endel som gjort om detta på sina 9000..

hehe ja sant smile men om jag lägger mig runt 250hk med motor och sen satsar på fälgar och sänkningssats?`många har gett förslag på väghållning/sänkning och schyssta fälgar..

Sök