Vilka bilmärken har modeller med 500hp orginal?

Mr_Gear Biltokig
2 juni 2007 · 870 Inlägg

Audi_4_life skrev:

Svenss0n skrev:
audi har ju sin Rs8.

RS8 med 4.5 liters V8 40V, biturbo, 500 hk

VA??....seriöst? Nån ny model som kommer snart eller?...Är totalt Audi-freak, men har aldrig hört talas om någon RS8 hmm....

Audi har i skrivande stund ingen "standardbil" med 500hk eller mer...RS6+ är väl den som kommer närmast med sina 480hk....ryktas om en ny RS6:a med 500-600hk, men kan inte ta gift på antalet hästkrafter...men antagligen siktar Audi på att iaf köra ifrån BMW M5...om dom lyckas låter jag vara osagt wink

MvH Fredde

Nej inte över 500hk, R8an(som nyss börjat sälas) har 420hk i sin nuvarande form men Audi pratar om att slänga i V10an från Gallardo som med överladd ska ge600hk+

edit: skrev fel, menade givetvis R8

Senast redigerat av Mr_Gear (3 juni 2007)

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
Audi_4_life
2 juni 2007 · 30 Inlägg

Mr_Gear skrev:

Audi_4_life skrev:

Svenss0n skrev:
audi har ju sin Rs8.

RS8 med 4.5 liters V8 40V, biturbo, 500 hk

VA??....seriöst? Nån ny model som kommer snart eller?...Är totalt Audi-freak, men har aldrig hört talas om någon RS8 hmm....

Audi har i skrivande stund ingen "standardbil" med 500hk eller mer...RS6+ är väl den som kommer närmast med sina 480hk....ryktas om en ny RS6:a med 500-600hk, men kan inte ta gift på antalet hästkrafter...men antagligen siktar Audi på att iaf köra ifrån BMW M5...om dom lyckas låter jag vara osagt wink

MvH Fredde

Nej inte över 500hk, RS8an(som nyss börjat sälas) har 450hk i sin nuvarande form men Audi pratar om att slänga i V10an från Gallardo som med överladd ska ge600hk+

Alltså, snackar ni/vi om nya audi R8 nu eller?...V8 4,2l med 420hk (samma motor som i nya RS4:an)....nån RS8 byggd på R8 är ganska troligt att vi kommer att få se...men att den redan finns och säljs är föga troligt hmm...men överbevisa mig gärna.

Mvh!

"Trying is the first step towards faliure" - H Simpson.
DasAuto
2 juni 2007 · 2 751 Inlägg

finns inget som heter RS8 hade de funnits så hade den varit i form av A8.... R8 är en annan bil klass...  men de kommer en R8 med V10 överladd big_smile

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Audi_4_life
2 juni 2007 · 30 Inlägg

n0b0dy_ skrev:
finns inget som heter RS8 hade de funnits så hade den varit i form av A8.... R8 är en annan bil klass...  men de kommer en R8 med V10 överladd big_smile

Det var det jag anade wink...Har hört talas om R8 V10 BiTurbo (på experiment stadiet)....men aldrig någon RS8...funderade då på om Svenss0n menade nån RS version av R8 hmm

Skapligt OT nu...ber om ursäkt för det.

Mvh!

"Trying is the first step towards faliure" - H Simpson.
Mr_Gear Biltokig
3 juni 2007 · 870 Inlägg

Audi_4_life skrev:

Mr_Gear skrev:

Audi_4_life skrev:
VA??....seriöst? Nån ny model som kommer snart eller?...Är totalt Audi-freak, men har aldrig hört talas om någon RS8 hmm....

Audi har i skrivande stund ingen "standardbil" med 500hk eller mer...RS6+ är väl den som kommer närmast med sina 480hk....ryktas om en ny RS6:a med 500-600hk, men kan inte ta gift på antalet hästkrafter...men antagligen siktar Audi på att iaf köra ifrån BMW M5...om dom lyckas låter jag vara osagt wink

MvH Fredde

Nej inte över 500hk, RS8an(som nyss börjat sälas) har 420hk i sin nuvarande form men Audi pratar om att slänga i V10an från Gallardo som med överladd ska ge600hk+

Alltså, snackar ni/vi om nya audi R8 nu eller?...V8 4,2l med 420hk (samma motor som i nya RS4:an)....nån RS8 byggd på R8 är ganska troligt att vi kommer att få se...men att den redan finns och säljs är föga troligt hmm...men överbevisa mig gärna.

Mvh!

Sorry en bokstav för mycket där, skrev själv fel när jag skulle rätta felskrivning ^^ Men i övrigt stämde det nog ganska bra iaf... V10an från Gallardo är det dom vill sätta i den, dom sa ju att de skulle lansera med den motorn men den kommer nog i framtiden istället!

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
Audi_4_life
3 juni 2007 · 30 Inlägg

Mr_Gear skrev:
Sorry en bokstav för mycket där, skrev själv fel när jag skulle rätta felskrivning ^^ Men i övrigt stämde det nog ganska bra iaf... V10an från Gallardo är det dom vill sätta i den, dom sa ju att de skulle lansera med den motorn men den kommer nog i framtiden istället!

De é lungt!....Har hört rykten om tester med R8 V10....men den brann visst upp när dom testade på Nürburgring yikes sad

"Trying is the first step towards faliure" - H Simpson.
M1cha
3 juni 2007 · 645 Inlägg

FireTraXX skrev:

M1cha skrev:

FireTraXX skrev:

Aerodynamik skrev:

Jojjet skrev:
Var mest efterssom vi hade en diskution på jobbet om bilar.. Och jag sade då nåt i stil med att man inte kunde gå in på Saab eller Vlovvo och köpa sig en bil med över 300 häst ens... Har som ingen egentlig koll, men är inte typ Aero det "värsta" man kan köpa på Saab? Vad har den? 250hp? Kul att retas med jobbarkompisarna, men hur ligger det egentligen till?

Den värsta saaben har ju 260hk.  (SAAB 9-5 Aero BioPower)

9-5 Aero Hirsch (Inte ny, men den finns)
Den har 300hk. Original.


M5 har 507hk, vilka mer märken har över 500hk utan överladd?

Skojar du? Ferrari, Porsche, Lamborghini/Audi, Dodge/Chrysler OSV...

Skojar DU?
Räckte det inte första gången frågan ställdes?

Skojar DU? Du frågade efter märken med 500hk N/A och jag svarade på din fråga. Förstår inte din fråga annars...

Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
FireTraXX DFFL
3 juni 2007 · 9 020 Inlägg

M1cha skrev:

FireTraXX skrev:

M1cha skrev:

Skojar du? Ferrari, Porsche, Lamborghini/Audi, Dodge/Chrysler OSV...

Skojar DU?
Räckte det inte första gången frågan ställdes?

Skojar DU? Du frågade efter märken med 500hk N/A och jag svarade på din fråga. Förstår inte din fråga annars...

Du skrev i stort sett samma märken som en annan innan dig.
Till samma fråga.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
M1cha
3 juni 2007 · 645 Inlägg

FireTraXX skrev:

M1cha skrev:

FireTraXX skrev:

Skojar DU?
Räckte det inte första gången frågan ställdes?

Skojar DU? Du frågade efter märken med 500hk N/A och jag svarade på din fråga. Förstår inte din fråga annars...

Du skrev i stort sett samma märken som en annan innan dig.
Till samma fråga.

Koenigsegg har överladdning, likaså Pagani (Zonda F iaf), därför svarade jag med lite fler märken.

Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Mr_Gear Biltokig
4 juni 2007 · 870 Inlägg

M1cha skrev:

FireTraXX skrev:

M1cha skrev:

Skojar DU? Du frågade efter märken med 500hk N/A och jag svarade på din fråga. Förstår inte din fråga annars...

Du skrev i stort sett samma märken som en annan innan dig.
Till samma fråga.

Koenigsegg har överladdning, likaså Pagani (Zonda F iaf), därför svarade jag med lite fler märken.

Koenigsegg CCGT har ej överladd...

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
krYp^ Volvo-driver
4 juni 2007 · 91 Inlägg

Jo, en utveckling av R8an är på väg. En rs8 med v10 från lamborghini gallardo, på mellan 490-500 hk har tagits fram. Vet in när och om den kommer ut på marknaden, men här är en liten smygbild.

http://www.worldcarfans.com/spyphotos.c … 8-and-rs-6

Senast redigerat av krYp^ (4 juni 2007)

Volvo till folket!
Aerodynamik ...
4 juni 2007 · 7 120 Inlägg

krYp^ skrev:
Jo, en utveckling av R8an är på väg. En rs8 med v10 från lamborghini gallardo, på mellan 490-500 hk har tagits fram. Vet in när och om den kommer ut på marknaden, men här är en liten smygbild.

http://www.worldcarfans.com/spyphotos.cfm/spyphotoID/6070404.001/pageview/photo/photo/1/page/1/lang/eng/country/gcf/audi/spy-photos-audi-rs-8-and-rs-6

Grymmaste audin ever!

Senast redigerat av Aerodynamik (4 juni 2007)

M1cha
4 juni 2007 · 645 Inlägg

Mr_Gear skrev:

M1cha skrev:

FireTraXX skrev:

Du skrev i stort sett samma märken som en annan innan dig.
Till samma fråga.

Koenigsegg har överladdning, likaså Pagani (Zonda F iaf), därför svarade jag med lite fler märken.

Koenigsegg CCGT har ej överladd...

CCGT är endast för bana...

Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Mr_Gear Biltokig
5 juni 2007 · 870 Inlägg

M1cha skrev:

Mr_Gear skrev:

M1cha skrev:

Koenigsegg har överladdning, likaså Pagani (Zonda F iaf), därför svarade jag med lite fler märken.

Koenigsegg CCGT har ej överladd...

CCGT är endast för bana...

Han specificerade aldrig att det skulle vara en bil för gatan utan han skrev att  "Hos vilka märkeshandlare kan man knata in och köpa en bil med MINST 500 häst?"
Och går du in med sedelbunten i handen och säger att du vill ha en sån så visst fan bygger koenigsegg en till dig!

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
M1cha
5 juni 2007 · 645 Inlägg

Mr_Gear skrev:

M1cha skrev:

Mr_Gear skrev:

Koenigsegg CCGT har ej överladd...

CCGT är endast för bana...

Han specificerade aldrig att det skulle vara en bil för gatan utan han skrev att  "Hos vilka märkeshandlare kan man knata in och köpa en bil med MINST 500 häst?"
Och går du in med sedelbunten i handen och säger att du vill ha en sån så visst fan bygger koenigsegg en till dig!

Suck. Med pengar kan säkert alla märken fixa 500 hästar..

Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Mr_Gear Biltokig
5 juni 2007 · 870 Inlägg

M1cha skrev:

Mr_Gear skrev:

M1cha skrev:
CCGT är endast för bana...

Han specificerade aldrig att det skulle vara en bil för gatan utan han skrev att  "Hos vilka märkeshandlare kan man knata in och köpa en bil med MINST 500 häst?"
Och går du in med sedelbunten i handen och säger att du vill ha en sån så visst fan bygger koenigsegg en till dig!

Suck. Med pengar kan säkert alla märken fixa 500 hästar..

Visst alla märken kan bygga bilar med 500 hästar om de vill men VAD hade det att göra med det jag skrev? hmm
Det är en FÄRDIGUTVECKLAD BIL MED ÖVER 500 SUGHÄSTAR SOM KAN KÖPAS FÖR PENGAR - comprende?

Senast redigerat av Mr_Gear (5 juni 2007)

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
300C_Rider
5 juni 2007 · 46 Inlägg

Dodge Viper SRT-10...510hk original om jag inte minns helt fel?

Ovanlig också!

Bubbaman Byfåne
5 juni 2007 · 368 Inlägg

VW Phateon ligger över 500 hästar va?

M1cha
5 juni 2007 · 645 Inlägg

Mr_Gear skrev:

M1cha skrev:

Mr_Gear skrev:

Han specificerade aldrig att det skulle vara en bil för gatan utan han skrev att  "Hos vilka märkeshandlare kan man knata in och köpa en bil med MINST 500 häst?"
Och går du in med sedelbunten i handen och säger att du vill ha en sån så visst fan bygger koenigsegg en till dig!

Suck. Med pengar kan säkert alla märken fixa 500 hästar..

Visst alla märken kan bygga bilar med 500 hästar om de vill men VAD hade det att göra med det jag skrev? hmm
Det är en FÄRDIGUTVECKLAD BIL MED ÖVER 500 SUGHÄSTAR SOM KAN KÖPAS FÖR PENGAR - comprende?

Visst, whatever...

Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
hedley Saaboholic
5 juni 2007 · 3 129 Inlägg

JapMax skrev:

Aerodynamik skrev:

Jojjet skrev:
Var mest efterssom vi hade en diskution på jobbet om bilar.. Och jag sade då nåt i stil med att man inte kunde gå in på Saab eller Vlovvo och köpa sig en bil med över 300 häst ens... Har som ingen egentlig koll, men är inte typ Aero det "värsta" man kan köpa på Saab? Vad har den? 250hp? Kul att retas med jobbarkompisarna, men hur ligger det egentligen till?

Den värsta saaben har ju 260hk.  (SAAB 9-5 Aero BioPower)

Nej, 9-5an gjorde i en version med 300hk, såg på tv när de testade Volvo R mot den Saaben.

vad blev resultatet när dom testade? tongue

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang