2628
Sök

Hur koppla in slutsteg?? (Ny inom ämnet)

7 Inlägg
2 juni 2007
Trådstartare
Tjena!

Är lite ny inom området och undrar hur man gör bäst när man kopplar in slutsteget.
Har förstått att man drar signalkabeln på ena sidan och strömkabeln på andra sidan o vet hur man kopplar det.. Jorden har jag satt i karossen på ett bra ställe. Men så har jag, på mitt Jensen uss504, slutsteget asså en remote-klämma mittemellan + o - som jag inte riktigt vet hur man kopplar in. Behöver man ens den för att få steget o starta eller ska det funka ändå?
Har förstått att de ska kopplas in med vanlig, inte nån märkvärdigt kraftig kabel till en kabel från stereon till ant-strömmen som dessutom är säkrad med  1A??  Stämmer detta?

Sen undrar jag om man helt enkelt kopplar samman kanalerna på steget när man bryggar det?

Tacksam för alla svar. smile

657 Inlägg
2 juni 2007
ja remoten lär du koppla inte annars händer det inte mycket wink arean på kabeln behöver inte vara mer än 1,5mm2

21 761 Inlägg
2 juni 2007
Gruffen skrev:
Sen undrar jag om man helt enkelt kopplar samman kanalerna på steget när man bryggar det?

Ja, de kopplas ihop med varandra. Det ska stå i manualen hur man ska koppla för att brygga steget på rätt sätt, det brukar även finnas markeringar på stegets högtalarutgångar som visar var man ska sätta högtalarkablarna vid bryggning.

7 Inlägg
2 juni 2007
Trådstartare
Ok, men hur kopplar ja då in den?? här är en bild på hur kablarna ffrån stereon går..  nån kanske kan ringa in den kabel ja ska använda.. om det nu är den jag tror att det är så är den redan kopplad till något annat, är det bara att grena eller??

http://pici.se/thumbs/t_mOAZEYPdl.gif

EDIT:  Jag har ingen manual till steget tyvärr.. hmm
Senast redigerat av Gruffen (2 juni 2007)

21 761 Inlägg
2 juni 2007
Om du ska använda alla fyra kanalerna på slutsteget så kopplar du in både "front speaker out" och "rear speaker out" från stereon till slutstegets lågnivåingångar.

Försökte googla på steget, men hittade ingen manual. Bara en del asiatiska sidor där jag inte förstod mycket.
Senast redigerat av Drönirettab (2 juni 2007)

Sök