2952
Sök

Slutsteg skumt:S?

1 585 Inlägg
2 juni 2007
Trådstartare
Tjenare tänkte bara hör trodde att mitt gammla slutsteg hade gått sönder. Hade till och med köpt nytt. Drog lite grövre kabblar till slutsteget idag och så fick jag för mig att testa det gammla steget igen. Och helt plötsligt fungerar det igen:S
Har provat minst 50ggr innan och det gick inte. Även testat i andra bilar men gick inte där iheller. Men märkte rätt snabbt att steget bara fungerar på 2kanaler, Av 4:a kan det va så att 2kanaler har gått sönder och 2st fungerar?. Eller det är nått annat som spökar?

21 761 Inlägg
2 juni 2007
Ja, det kan ju ha hänt något med två av kanalerna, inte omöjligt. Kolla så att det inte finns någon sorts knapp på steget som kan koppla bort dessa två kanaler, jag vet inte om det brukar finnas en sådan men det kan vara värt att kolla upp.

med lem
1 925 Inlägg
2 juni 2007
på endel 4kanals steg behöver man dubbla lågnivå, en för 2kanaler,,,är inte det felet så har du haft för stor belastining på 2 av kanalerna ( dom som är sönder )

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

1 585 Inlägg
2 juni 2007
Trådstartare
Mm steget kräver 4st rca ingångar och det har dett fått hela tiden också okey då kan det va så illa. Det är iallafall 2st kanaler som är sönder men 2st fungerar så får ha det som reserv steg:P. Har ju som sagt redan köpt nytt^^

1 634 Inlägg
3 juni 2007
Kan inte jorden ha släppt innan, eftersom du bytt kablar nu.

Numera Saab 9-5 Aero -00

79 Inlägg
4 juni 2007
Lånar denna tråd lite för jag undrar en grej, jag har köpt nytt 4 kanals steg och det står på lågnivå ingångarna att 2 av dom 4 är för framsystemet och dom 2 andra är för bakre deleen, undrar vad för sladd man ska ha eller hur man ska lösa det? Vart finns sådan sladd att köpa?

Mvh André

1 585 Inlägg
5 juni 2007
Trådstartare
det är ingen speciel kabbel du behöver ha utan bara en vanlig lågnivå Y-Splitt kabbel som fins att köpa på www.mds.se tex alltså en sån här http://www.mds.se/products/styling_twoc … emId=24930 om jag fattar dig rätt. Sen att det står framsystem och baksystem är ifall du vill köra fram på 2kanaler och bak på 2 men går lika bra att köra 4st bak. Och om du bara kör 2st lågnivåkabblar i slutsteget så driver du bara dom på dom 2 första kanalerna eller dom 2sista. För att kunna köra alla 4 kanaler måste du ha 2st lågnivåkabblar. Alltså en Y-splitt kabbel som jag länkade.
Senast redigerat av Jolle87 (5 juni 2007)

Sök