1706
Sök

missljud i högtalarna

811 Inlägg
2 juni 2007
Trådstartare
Hej.

Skaffade mig en extra lågnivå till mitt Gas Alpha 4x100W steg idag samtidigt som jag köpte ett par nya Infinity 6.5" högtalare.

Nu till problemet. Jag satt in högtalarna Drog lågnivån på samma ställe som jag har dragit den andra lågnivå kabeln. koppla in allt, testa stereon det funka fint. Men när jag sedan skulle ut en sväng och starta stereon, Så får jag ett piiiiip i mina högtalare. stängde av bilen testa stereon funka utmärkt inget missljud, men så starta jag och piiipet var tillbaka.

Vad beror det på?
Är det för att lågnivån ligger mot någon plåt eller vad kan det vara?

Har testat sökt men inte funnit någon som verkar ha haft samma problem.

mvh
droors
Senast redigerat av Droors (2 juni 2007)

EVOLUTION GARAGE
50 Inlägg
2 juni 2007
Hmmm... "missljud i högtalarna"?

Kan det vara så att du har monterat katten i cd-spelaren?

(sorry... jag var tvungen) big_smile

811 Inlägg
2 juni 2007
Trådstartare
om det ändå vore så enkelt. hehe
allt funka innan jag satte in den 2a lågnivå kabeln.

21 761 Inlägg
3 juni 2007
Om du drar ur den lågnivåkabel som satt från början och bara låter den nya kabeln sitta i steget, piper det då också?

811 Inlägg
3 juni 2007
Trådstartare
ska testa det idag. dra ur både den nya och den gamla och se om det kvarstår.

2 600 Inlägg
3 juni 2007
om du ha dragit båda långnivå kablarna på samma ställe så kan det bli missljud om jag vore du skulle jag ha lagt om den nya kablen på ett annat ställe(: men om det är det som är problemet vet jag ej men jag vet att det kan bli missljud av det (:

gör som jag kör gubba racer=)

811 Inlägg
3 juni 2007
Trådstartare
Så varit ute i bilen och fixat laslådan ena kabeln inne i baslådan var lös ordna det och testa ljudet. Förut hade jag bara 1 Lågnivå och den satt det Biltema Y-sladdar på. Funka fint. När jag skaffade mig den nya lågnivån så satte jag den gamla på framhögtalarna och den nya på de bakre.
Testa ljudet igen och det är bara piip i framhögtalarna.

Ska göra som du sa klimpan ska testa dra den nya lågnivån upp igenom taket om det inte blir en massa jobb. känner inte och kan nog inte dra ur stolarna och dra den under golvmattan. Även om det skulle vara kortast väg.

2 600 Inlägg
3 juni 2007
gör så och lycka till men jag kan inte säga att det fungera men det är värt ett försök (:

811 Inlägg
3 juni 2007
Trådstartare
sådär ja. då vart det avklarat. Droors 1 - 0 pipljud. smile
Det funka. drog kabeln i A-stolpen och i taket. funka bra, pipljudet försvann efter det. man kanske ska ge en polare samma tips. Han har också missljud. hehe

Tack för tipset och hjälpen.
Senast redigerat av Droors (3 juni 2007)

2 600 Inlägg
3 juni 2007
vad gött nu kan du lyssna igen utan pip ljud(;

Sök