3672
Sök

SLUTA REPA våra bilar

40 Inlägg
6 juni 2007
Waltazhaar skrev:
FireTraXX skrev:
Waho skrev:
Uppmanar han till ngt brott alls? :S

Speddy_Gonzales skrev:
Va skulle ni göra om ni hade kommit på o sett den personen medans han repar er bil roligt o veta big_smile big_smile big_smile

Eller?

Det där är väl ändå ingen uppmaning till brott. Snarare fråga om hur man personligen skulle reagera om man såg en annan stå och repa ens bil.

Om man nu inte får uppmana till brott så e mitt tips

Skulle jag provocera personen i fråga så pass mkt att han börjar mucka ... sen använder man självförsvar till att spöa skiten ur honom

Går d? big_smile

It ain't over 'till the fat lady sings

- De är jag de.
354 Inlägg
6 juni 2007
ironhead skrev:
Killr0y_swe skrev:
Hade jag sett någon repa/skada min bil hade jag:
1. Gett personen maximal skada på minimal tid
2. Tatt alla pengar som finns i personens plånbok (oavsett hur mkt, endast kontanter dock tongue)
3. Frågat ut personen varför i helvete man gör nått såhär dumt.

Fast hade en tjej repat/skadat bilen skulle jag nog bara satt mej i bilen och dratt.

jaha så du ger dig bara på killarna du jag tycker allt en tjej ska ha sig e smäll om hon gör nå så dumt att repa en bil

Aldrig i helvete att jag smäller till en tjej!
Sen om du skulle göra det är en annan sak, för nu skrev jag vad JAG skulle gjort.
Senast redigerat av Killr0y_swe (6 juni 2007)

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1

437 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
Fuckface skrev:
Speddy_Gonzales skrev:
pratade med chipsaway dom tar endast bort repan utan att lackera hela biten, dom ville ha 3000 kr för laga de, sen frågade en lackerare och han sa att jag lackar om hela till dig förr 3000 vilken är bäst klart lackera om hela eller ?

Då är det nog hela plåtbiten (skärm?) som lackeras om, inte hela bilen! tongue

Jag hade nog satsat på bara den lilla repan, kolla bara på min bil... Nästan alla plåtar är i olika nyanser!

Neej, eftersom det är nästan hela bilen så ska den lackas om helt för 3000 självrisk, men chipsaway vill ha samma självrisk men bara fixa repan så ligger de till.'

Theres only one way and thats my way,dont like it then take the highway. Just Kidding

437 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
Killr0y_swe skrev:
ironhead skrev:
Killr0y_swe skrev:
Hade jag sett någon repa/skada min bil hade jag:
1. Gett personen maximal skada på minimal tid
2. Tatt alla pengar som finns i personens plånbok (oavsett hur mkt, endast kontanter dock tongue)
3. Frågat ut personen varför i helvete man gör nått såhär dumt.

Fast hade en tjej repat/skadat bilen skulle jag nog bara satt mej i bilen och dratt.

jaha så du ger dig bara på killarna du jag tycker allt en tjej ska ha sig e smäll om hon gör nå så dumt att repa en bil

Aldrig i helvete att jag smäller till en tjej!
Sen om du skulle göra det är en annan sak, för nu skrev jag vad JAG skulle gjort.

Jag håller me där jag skulle aldrig  heller kunna slå en tjej men det är jag o  min åsikt
Senast redigerat av Speddy_Gonzales (7 juni 2007)

Theres only one way and thats my way,dont like it then take the highway. Just Kidding

1 297 Inlägg
7 juni 2007
En polare till mig kom på en snubbe som repade hans bil. Ringde polisen och körde efter han. Stoppade han och såg till så att han själv blev misshandlad. När polisen kom så tog dekillen på en gång. Killen fick betala skadestånd på bilen + misshandeln :p

Körv
3 535 Inlägg
7 juni 2007
Fuckface skrev:
Speddy_Gonzales skrev:
pratade med chipsaway dom tar endast bort repan utan att lackera hela biten, dom ville ha 3000 kr för laga de, sen frågade en lackerare och han sa att jag lackar om hela till dig förr 3000 vilken är bäst klart lackera om hela eller ?

Då är det nog hela plåtbiten (skärm?) som lackeras om, inte hela bilen! tongue

Jag hade nog satsat på bara den lilla repan, kolla bara på min bil... Nästan alla plåtar är i olika nyanser!

Haha, jag känner igen det där. Min färg är gris-rosa. Monza Röd (typ) och typ falurödfärg på sina ställen.

Funderar seriöst på att lacka om min lilla pärla. Repor överallt förövrigt sad

Truckdriving Man

blacken
7 juni 2007
MrTobias skrev:
En polare till mig kom på en snubbe som repade hans bil. Ringde polisen och körde efter han. Stoppade han och såg till så att han själv blev misshandlad. När polisen kom så tog dekillen på en gång. Killen fick betala skadestånd på bilen + misshandeln :p

ja det är ju den svenska modellen hur man ska hantera brottslingar.  Men det finns ett aber med det hela, man kan bli ganska så tilltygad utav ett sådant hanterande av en sådan situation.  Sedan så kan man undra det blev för straff för den åtalade. inte tror jag att han betalar något skadestånd, utan det får väl staten (skattebetalarna) göra. Och "straffet" som han får blir nog det vanliga, en "glass i käften" och en uppmaning typ "aja baja inte får du inte göra".
Senast redigerat av blacken (10 juni 2007)

60 Inlägg
7 juni 2007
fick min bil repad för 3v sen, 75% av den tom... tänkte gutt nu får man väl hela bilen omlackad.. men nee..  dom fixar bara det som skall. Har hört att om man får taket repat så fixar dom hela! Nån som vet om det stämmer? isf borde man ju fixat en repa sj ;D men ahja ja fick nästan hela bilen omlackad iaf å alla stenskott borta på huven smile å lite bucklor fixade i dörrarna... för en självrisk på 1000kr smile ... sen att man får 100kr/dag av försäkringsbolaget för varje dag man är utan bilen så har det inte ens kostat mig självrisken... nästan så man får tacka den idiot som gjorde det även om det sög å va utan i 2v!

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
7 juni 2007
Någon har redan repat min bil på höger framskärm, som tur var var det en svag jävel och kom inte ner till plåten tongue

Skulle jag komma på nån att repa min bil så skullle jag langa ner han/hon i bakluckan på BMW:n.....och där kan han/hon ligga.

Miklen
8 juni 2007
..fattar inte varför alla ska va så tuffa å ge sig på alla som gör något..man åker ju bara dit själv ändå.. ringa polisen e väl iofs ingen större idé heller för dom gör ju inget.. hmm..

437 Inlägg
8 juni 2007
Trådstartare
Miklen skrev:
..fattar inte varför alla ska va så tuffa å ge sig på alla som gör något..man åker ju bara dit själv ändå.. ringa polisen e väl iofs ingen större idé heller för dom gör ju inget.. hmm..

Har inget med att vara tuff göra me, som du själv sa polisen gör jo inget åt saken då får man väll själv fixa de eller har jag fel?, man kan jo inte bara tänka aja han repar min bil skitsamma, när polisen inte gör åt de så tar man lagen i sin egna händer.

?
1 038 Inlägg
14 juni 2007
Fuckface skrev:
Kan ju vara så illa att man tjallat någons brud... Då hade jag inte varit sen på att dra upp något vasst och repa, för att sätta en lapp i rutan med brudens mobilnummer samt meddelandet: Tack för en härlig natt, nu är du också smittad! Visst fan river det wink

Varför gå på döda ting, är bara fegisar som gör så, för att dom inte vågar gå på personen ifråga....

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

Miklen
14 juni 2007
Speddy_Gonzales skrev:
Miklen skrev:

Har inget med att vara tuff göra me, som du själv sa polisen gör jo inget åt saken då får man väll själv fixa de eller har jag fel?, man kan jo inte bara tänka aja han repar min bil skitsamma, när polisen inte gör åt de så tar man lagen i sin egna händer.

Ne men å andra sidan så gör polisen väldigt mycke åt att man tar lagen i egna händer å då åker man på mer skit än va d e värt ändå.. D e bara att konstatera att det är ett förjävligt beteende..

193 Inlägg
14 juni 2007
Så jävla fegt och respektlöst att avsiktligt repa någons bil, oavsett orsak!!!

En av pappas anställda ringde idag och sa att någon repat hans BMW 740 utanför jobbet idag, så jävla respektlöst och ja jag vet inte ord!

Tråkigt med den sk svenska avundsjukan!

Mvh Kimme

Sök