Skit jobbiga bilköpare

Malmoe SSS -12
5 juni 2007 · 3 217 Inlägg

skuggan_30 skrev:
hadde satt ut min volvo på blocket och i dag kom det en gubbe och hanns son och kollade på den bilen är en 88 och i jäkligt fint skick och nybes jag begärde 10.000:-
och att dom bara orkade dom gich runt tittad lyssnade drog och slet i allt i över 2 timmar sen gick dom bort i en hörna och diskuterade njaaaa sa som där är ju en hel del att göra sa dom så du får 7000:- nej sa jag jag har nu nyss sänkt bilen i dag från 15 till 10.000:-
ok sa jag 9000:- då så får ni den. dom drog sig undan i gen diskuterade och började dra och slita i allt i gen i yterligare 40 min du får 8800:- sa gubben JAJA för fan ta den då för det bara jag slipper se fler folk som kommer och ska hålla på så
allts vad begär folk av en 20 år gammal bil och som jag dock bara begär 10 lappar för

Så affären tog ungefär 3 timmar?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Goli
5 juni 2007 · 793 Inlägg

haxer skrev:

Strumpan skrev:
Det absolut roligaste är när folk klagar på stenskott smile

Varför det? Min bilhandlare sänkte priset från 17000kr till 14000kr på min polo på grund av att rutan hade ett stenskott som gick i mitten av rutan längs med kanten. Dom sa inget på besiktningen men ser dummt ut.

Det är liiiiite skillnad på ett stenskott o en spricka...

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
IamFredrik Blivande VD!
5 juni 2007 · 64 Inlägg

Bilsäljaren vill ha så mkt som möjligt för bilen och köparen vill betala så lite som möjligt för bilen, så kommer det alltid att vara smile

Chrysler New Yorker "Jänkisen" (1961)
Audi 100 Turbo 88B "Nazisten" (1988)
Tompa_Vax Skogs Arbetare
5 juni 2007 · 413 Inlägg

P-G skrev:
JAg sålde min Honda legend - 92till en snubbe i göteborg, tror han va iranier eller något. Och jag är inte rasistisk för att jag skriver det här. Den va värd runt 30-35 men jag hade nyss bleve av med körkortet och ville bara få väck bilen så jag begörde 28för den.
Han kom och började titta på bilen, klagade på stenskott fram i fronten och försökte pruta för det kostar ju att lacka om, Minsta lilla grej han hittade försökte han pruta på. Men jag sa även till honom i telefon när han började försöka pruta att det inte är någon idé att prova.
Men till slut vart jag så förbannan på honom och ryckte ur sterion och baslådan och de och sa nu får du den för 26. HAn blev arg men han köpte den för det. KAn även tillägga at t detta va i december för några år sedan och att den stog på sommarhjul, avställd. Stog även många gånger i annonsen. Vi skrev papper och kvitto och jag fick mina pengar och han åkte hem.
DAgen efter ringde han och sa att det skulle bli ett återköp. HAn hade nämligen voltat och skrotat bilen på väg hem. Men som sagt, han visste om att den stog på sommarhjul så det vart inget återköp big_smile

han kan ju int kräva ett återköp privat ju, hahaha, dom är ju faan dumma i huvet ju, fast roliga,

Go For It!!
STriiiker
5 juni 2007 · 609 Inlägg

Angående priser på blocket.. hur många tror inte ni drar till med några tusen extra bara för "ehh.. nån kanske går på det.." Kan nämna att jag sålde min moppe för många år sen för 3000.. såg min moppe två dar senare för 5000.. på fjärde dan va annonsen borta.. hmm

DasAuto
5 juni 2007 · 2 751 Inlägg

hehhe när ja sålde min mazda 323 91-a motorn hade gått 11 000mil vilket e ganska lite... Så ringde nån tjej o frågade har den stereo och har den baslåda osv... snackade mer om vad den hade än hur den gick osv....

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
ironhead volvoraggare
5 juni 2007 · 4 776 Inlägg

n0b0dy_ skrev:
hehhe när ja sålde min mazda 323 91-a motorn hade gått 11 000mil vilket e ganska lite... Så ringde nån tjej o frågade har den stereo och har den baslåda osv... snackade mer om vad den hade än hur den gick osv....

hehe så om bilen hade baslåda och stereo så var hon nöjd. så då spela det inte så stor roll om bilen hade en motor eller inte

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
alminjo SLK
5 juni 2007 · 610 Inlägg

bilen va ju riktigt snygg

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
5 juni 2007 · 2 258 Inlägg

Bilköpare kan man bli galen på.
Blev galen på en igår, han lyckades tända lambdalampan på bilen utan att ens provköra!
GAH! Hoppas jag lyckas sälja bilen ändå.

Har just bloggat av mig lite om det hela!

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang