9339
Sök

Kabeldragning högtalare dörr --> slutsteg Volvo S70

2 Inlägg
8 juni 2007
Trådstartare
Hej

Är ny på detta forum. Har sökt igenom gamla trådar men inte hittat nått svar.

Är just i färd med att montera in nya högtalare i dörrarna. De gamla i dörren var kopplade med någon sorts iso-kontakt. Hade tänkt dra ny fräsh kabel från de nya högtalarna till steget men det sitter en sorts rund kontaktdosa på stället i karossen där jag tänkte dra kablen in i kupén. Det verkar omöjligt att dra en kabel vid sidan av denna dosa. Det är för tight. Har försökt.

Ett alternativ jag funderar över är att koppla vidare från de gamla högtarlarkablarna som jag lokaliserat bakom stereon. Isåfall får jag klippa dem innan de går in i iso-kontakten till stereon. Det som jag inte gillar här är att den gamla kabeln kanske blir en flaskhals. Grovleken på själva metallen verkar samma, men den nya kabeln har tjockare plast runt om.

Något förslag på åtgärd mottages tacksamt!

Solfilmsmontör
950 Inlägg
8 juni 2007
Så som du beskriver är de gjort med min bil iaf så de borde funka bra.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

2 Inlägg
8 juni 2007
Trådstartare
Kornz:

Ok. Kommer skarva orginalkabeln inne bakom HU strax innan iso-kontakten. Kan inte se något annat sätt att lösa det på, om man inte vill borra upp nya hål för nya kabeln i dörrarna och in till kupén, men det vill jag ej göra. Hoppas bara den gamla kabeln är OK.

tack för svaret

1 Inlägg
12 augusti 2007
Även jag HELT OCH HÅLLET ny på detta med ljud, upptäckte detta "fel" (enligt mig).
Jag tog en skruvmejsel och slog hål på plastet som inte användes smile

Sök