5522
Sök

Hjälp med baslåda! (snabba svar)

1 174 Inlägg
8 juni 2007
Trådstartare
Tja
har lite brådis ska iväg till netonet Sooon¨å kolla på en baslåda.

så till frågan

är detta något att ha (ska inte ha till någo jäklans ljudtävlingar utan bara privatbruk plus vill ej lägga ut 5 lakan på ett ljud liksom)

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=819 … Row1Center

å sedan till nästa fråga: jag behöver väl inget slutsteg till den va?

Vad är det för bablage jag behöver? är denna bra: http://www.netonnet.se/item.asp?iid=758 … nRow3Right

Snabba svar snälla!

2 201 Inlägg
8 juni 2007
du behöver inget slutsteg
dom kablarna ser bra ut ja

tänk på att dra högtalarkablar på en sida o strömkablar på andra sidan av bilen. för att minska att det blir störningar. det behöver inte bli det, men det är onödigt att chansa

1 174 Inlägg
8 juni 2007
Trådstartare
grymt stort tack.. en fråga till hur fasen kopplar man in baslådan i sterion? lågnivå? hur fasen vet ja om jag har det står inte i manualen :S

2 201 Inlägg
8 juni 2007
står inte det i intruktionsboken till stereon?
annars så liknar uttaget ett vanligt uttag som  tex när du kopplar mellan förstärkare cd på hemmastereon. kommer inte på hur jag ska förklara hur den ser ut. men hoppas det hjälpte lite

Dr Snuggles
956 Inlägg
8 juni 2007
En röd och en vit kontakt brukar lågnivåuttaget vara. Samma med lågnivåkabeln.
Kabeln kan vara röd och SVART istället. Men då är det bara att sätta röd-röd  svart-vit

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

2 201 Inlägg
8 juni 2007
kan även vara en grå kabel. det ä min.     smile

Dr Snuggles
956 Inlägg
8 juni 2007
peter_1976 skrev:
kan även vara en grå kabel. det ä min.     smile

Jaja, nu ska vi inte vara såna wink haha.
Men om man kollar på dom kablarna som han har tänkt att köpa så är det en med vit markering, och en med röd markering på smile
Så det är bara att plugga in & hoppas på det bästa smile

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

Körv
3 535 Inlägg
8 juni 2007
Ser ut som RCA. Och ja, de där grejerna ser bra ut. Åk å köp nu! tongue

Truckdriving Man

1 174 Inlägg
8 juni 2007
Trådstartare
jag ska i väg soon bara käka upp maten tongue men jag bör ha utag på sterion tro? yikes försöker googla men hittar fasen inget!

2 201 Inlägg
8 juni 2007
vet inte vad du ahr för stereo, men med tanke på bilen så tror jag itne din stereo är så gammal. så det har nog lägnivåtutgång.

vad har du för stereo? kommer du ihåg modell?

1 174 Inlägg
8 juni 2007
Trådstartare
Hums jag har manualen här nu å det står inget rikdigt namn men det är ju iaf opels sterio å det står så här på första sidan: Opel cd 30 , Opel CD 30 MP3 =/

http://www.opelaccdb.com/index.php?PHPS … mp;search=

Där hittade jag lite info om sterion "Opel cd 30 , Opel CD 30 MP3" men inget om lågnivå lr så

1 174 Inlägg
8 juni 2007
Trådstartare
några förslag drar om 5 min

2 201 Inlägg
8 juni 2007
det är bara att dra loss stereon o kolla.
hoppas det inte är intgrerad stereo

1 174 Inlägg
8 juni 2007
Trådstartare
Det blev ingen baslåda sad va dock så jäävla sugen men dom visste inte o mdet skulle gå efterso mdet va en orginal sterio (nästan har lagt till mp3 också)

och brl va stängt!

Så får väl köpa nåot annat funtar på köpa toning lr fälgar först.. ÄR SÅ FÖRBANNAD :p
Senast redigerat av Akka (8 juni 2007)

2 201 Inlägg
8 juni 2007
även om det är en "opel" stereo (om jag inte har fel för mig så är det pioneer som ligger bakom, bara att det står opel) så är det inte alltför gammal stereo så är det nog lågnivåutgång. ut o kolla   smile

Körv
3 535 Inlägg
9 juni 2007
Annars får du väl skaffa ny stereo tongue Kan ju inte köra utan baslåda! hehe.. Lycka till kompis smile

Truckdriving Man

1 174 Inlägg
9 juni 2007
Trådstartare
Problemet är att jag vågar fasen inte öppna upp sterion det är ju liksom inte en gammal 240 ^^

men så lusläste jag på MDS i morse å där stog det någon stans om ett slut steg: har både hö och lågnivå (passar till alla sterios) :S

Körv
3 535 Inlägg
9 juni 2007
hum.. Ja det kan ju funka! smile

Truckdriving Man

1 174 Inlägg
9 juni 2007
Trådstartare
Va nere på brl idag dom sa att det inte fanns lågnivå dock så kunnde jag sno från bakrehögtalarna men det skulle typ låta dåligt då så det får vara!

med lem
1 925 Inlägg
9 juni 2007
Akka skrev:
Va nere på brl idag dom sa att det inte fanns lågnivå dock så kunnde jag sno från bakrehögtalarna men det skulle typ låta dåligt då så det får vara!

att du inte bara köper en omvanlare ? gjorde så på min kompis s80, för han ville ha sin orginal stereo...låter hur bra som helst ! absolut inga problem

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Sök