4771
Sök

Någon som startat eget?

Skaune
9 juni 2007
Trådstartare
Nä nu har jag funderat länge nog, inte för jag tänker göra det nu men om nått år så skulle jag vilja starta eget, köra löstrailrar då, men de e en grymt tuff bransch, men jag har ju min dröm och den ska bli sann. Hur många av er har startat och lyckats med era drömmar? krävs ju en del jobb!

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
9 juni 2007
jag har också planer men det kommer dröja några år kommer behövas en hel del pengar för att uppnå min dröm. kommer behöva startkapital på cirka 3 miljoner och jag är bara 20 år men jag ska komma dit.

Skogs Arbetare
413 Inlägg
9 juni 2007
funderar okcså på det, men bara en till, vill inte satsa allt på ett kort.

Go For It!!

terazzi
9 juni 2007
Trådstartare
Har också planer och om allt klaffar så startar vi om 2 år smile
lacka & kjolpaket + lite lagande samt även lite andra småsaker..
Kommer hålla till i STHLMS regionen wink

Skaune
9 juni 2007
Trådstartare
Vad är det för företag ni vill starta då?

terazzi
9 juni 2007
Trådstartare
Ja alltså framför allt bilstyling då smile
men det är dock just nu work in progress och inget är säkert ÄN.. men hoppas och drömma kan man ju alltid göra smile

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
9 juni 2007
Vi har en liten bilfirma och handlar med begagnade bilar. smile
Krävdes inte mycket startkapital utan vi har jobbat upp en fordonspark efterhand, och det är en enskild firma.

Körde igång i firmaform vid årsskiftet och går än så länge plus... smile

// Ellen smile
Senast redigerat av vulture (9 juni 2007)

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Kettunen
9 juni 2007
Trådstartare
Jag har eget företag. Fast inte inom dröm. Inom städ & fastigheter.
Tänkte just då att det finns ju gott om jobb inom den branchen så blev det så. Men haft planer på att byta upp mig nästa sommar. En bil verkstad. En större verkstad som kanske klarar av att reparera närmare 10 bilar åt gången. Men det är ju drömmar som sagt

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
9 juni 2007
egenföretagare inom bildels/styling "världen" lager kostnaden är det som begränsar hur snabbt man kan/vågar expandera för mig.
försöker hålla lager på allt jag har på hemsidan så att man inte har några långa leveranstider.

302 Inlägg
9 juni 2007
exakt
som kund tycker iallafall jag att snabb leveranstid är viktigt de finns ju inget värre än väntan på roliga prylar man beställt börjar de strula blir man ju sur . så ska man starta eget så tror jag man ska  ha ett schysst lager o ha råd o ligga ute med lite peningar för o lyckas
mvh

Chuck Norris can cook minute rice in 30 seconds.

Proljece?
1 464 Inlägg
9 juni 2007
Ska starta eget företag när jag börjar skolan alltid varit instesserad av datorer så jag ska starta ett support center online. Bra att börja med. Inget som säger att man inte kan starta eget utan att ha startkapital när jag fyller 21 så får jag starta eget bidrag 6000kr i månaden?

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

2 911 Inlägg
10 juni 2007
Startade mitt femte bolag i november, äger fortfarande tre, sålt två.

Lite av min filosofi, bygga upp, sälja av, starta roligare, men nu börjar det bli dags att dra sig tillbaka snart, fyller 27 i år, tänkte vara oberoende innan 30 iaf smile

2 911 Inlägg
10 juni 2007
haxer skrev:
Ska starta eget företag när jag börjar skolan alltid varit instesserad av datorer så jag ska starta ett support center online. Bra att börja med. Inget som säger att man inte kan starta eget utan att ha startkapital när jag fyller 21 så får jag starta eget bidrag 6000kr i månaden?

Inte säkert, bidraget är ingen säkerhet, man får ansöka om det och du får det bara om dom anser att du har möjlighet att lyckas med din affärsidé.
Reglerna har ändrats lite senaste åren, hör med arbetsförmedlingen.

2 953 Inlägg
10 juni 2007
Decibel skrev:

Lite av min filosofi, bygga upp, sälja av, starta roligare, men nu börjar det bli dags att dra sig tillbaka snart, fyller 27 i år, tänkte vara oberoende innan 30 iaf smile

vad äre för sorts företag du har skapat då kanske känner igen nått av dom big_smile

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

clubjdm.se
462 Inlägg
10 juni 2007
till hösten kanske min dröm slår in tongue

Kommer styla och bygga/reparera bilar, och tillverka egna delar...

www.clubjdm.se

2 911 Inlägg
10 juni 2007
xorox_88 skrev:
Decibel skrev:

vad äre för sorts företag du har skapat då kanske känner igen nått av dom big_smile

Tixit, Whox, Gate9/Neno, JX, Boxmen Custom Car Audio, Sundsvalltuning.
Mest inom IT dock.

2 014 Inlägg
10 juni 2007
Har företag som pysslar med import och tillverkning av eftermarknadstillbehör till främst japanska bilar. Mycket jobb är det och inte kan man direkt påstå att mina drömmar inom företagsvärlden har förverkligats, men det kanske kommer dithän någon vacker dag.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

1 417 Inlägg
10 juni 2007
Jag skulle vilja starta eget någon gång.
Lite svets och smide bland annat. Men köra det på sidan om vanligt jobb. Så man inte har så stor press på sig att bygga och sälja saker för att överleva, utan mera bestämma tempot själv.

Skaune
10 juni 2007
Trådstartare
Alecci skrev:
Har företag som pysslar med import och tillverkning av eftermarknadstillbehör till främst japanska bilar. Mycket jobb är det och inte kan man direkt påstå att mina drömmar inom företagsvärlden har förverkligats, men det kanske kommer dithän någon vacker dag.

Känner du att du hela tiden tänker på jobbet? Eller kan man gå hem tro när dan e slut o tänka på annat? Så att det inte blir alltför påträngande?

2 911 Inlägg
10 juni 2007
Detdär med att gå hem kan jag svara på tongue

Inom IT-världen finns ingen ledighet, jag har två våningar i lägenheten, kontoret uppe.
Jag gjorde, och har ännu misstaget att ha arbete och min privata dator på samma så att säga, vilket är det största misstaget jag någonsin gjort. Sitter man och surfar lite på garaget på kvällskvisten och det ramlar in ett arbetsrelaterat mail så är de klart man svarar på de.

Dehär känner ni andra också säkert igen som driver webbshoppar eller på annat sätt kommunicerar via mail, det funkar bra ett tag, tills det blir 50-80 mail per dygn.

Sök