2964
Sök

Baslåda i Volkswagen Touran?

2 Inlägg
10 juni 2007
Trådstartare
Hejsan!

Jag ska sätta in en baslåda i en Volkswagen Touran, men det sitter en originalmonterad stereo i den. Så jag har några frågor runt detta.

Finns det några lågnivåkablar fördragna eller måste man göra det själv?
Om man måste dra själv, hur får man lös stereon och finns det lågnivåutgångar på den?

Har letat en hel del på nätet men inte hittat något om detta. Tacksam för svar.

Beroende av billjud
151 Inlägg
10 juni 2007
Lättast är ju att bara ta ut huvudenheten och kolla bakom smile Tveksam att det finns men man kan ju hoppas. Lycka till

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet - Farbro Barbro"

1 174 Inlägg
10 juni 2007
Som dom sa på brl till mig: är det orginal grejjor är det inte så stor risk att du ahr lågnivå men dock kan man köpa en högnivå adapter å koppla in på dom bakre högtalarna, men då kommer du aldrig få det ljudet du villl uppnå

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
10 juni 2007
Om du kan, byt sterio, då får du det rätta.

Lev livet, det kan ta slut fort

2 Inlägg
12 juni 2007
Trådstartare
Försökte mig på installationen idag. Först fick jag inte bort stereon, sen fick jag inte bort sido panelerna bak för att bryggkoppla från de bakre högtalarna för att koppla in på högnivå på baslådan. Tror att jag ger upp och lämnar in den på en bilstereo affär...

Lät som ett bra alternativ att sätta in en annan stereo för det är riktigt dåligt ljud som det är nu.

66 Inlägg
12 juni 2007
Shadar skrev:
Försökte mig på installationen idag. Först fick jag inte bort stereon, sen fick jag inte bort sido panelerna bak för att bryggkoppla från de bakre högtalarna för att koppla in på högnivå på baslådan. Tror att jag ger upp och lämnar in den på en bilstereo affär...

Lät som ett bra alternativ att sätta in en annan stereo för det är riktigt dåligt ljud som det är nu.

Frugan har en touran som jag bytt ut stereon i, inte så värst svårt att få bort originalet... Blev ett klart lyft för ljudet, klart värt det.. Du behöver en täckpanel om du skall köra en enkel-din stereo, samt adapterkablage mellan DIN-ISO, samt en adapter för antennen. Finns färdiga kit att köpa från exvis ebay som innehåller allt man behöver.
Och nej originalet har ej lågnivåutgångar.
Senast redigerat av monkeyman (12 juni 2007)

Forum för Toyota Aygo / Peugeot 107 / Citroën C1: http://trillingbilarna.phpbb2.se

Sök