Kapa fronten

Blurre
14 juni 2007 · 45 Inlägg

Den nya fronten är 5-6cm för bred och jag har tänkt åtgärda detta nu.
Att kapa är väl inget problem, men hur plastar jag ihop den bra?

För det första när den är kapad. Hur får jag ihop den för plastning? Kan väl inte bara lägga ner den och plasta. Börjar väl glida och jävlas. kan man sätta fast med stag på baksitdan så den håller sig på plats?

vad plastar man med?. Glasfibermatta och båtplast? eller poly... va fan det hette?

JonasPLind
14 juni 2007 · 820 Inlägg

Kan man inte ta andra raka platta plastbitar och sätta fast dem på insidan? Men det beror ju på hur din front ser ut.. jag hade nog gjort så dock, med ett starkt jäkla lim och sen spacklat lite.
Det är dock bara en teori och har ingen basering på verkliga händelser big_smile

Yeeeep
14 juni 2007 · 190 Inlägg

När jag kapade min så använde jag montageband för att hålla ihop.
Sen plastade med glasfiberväv samt polyester och lite härdare.
Och sen lite spackel på det dock inte för mycket.

Hoppas detta hjälper, kolla gärna på mina bilder, inte så många men hjälper kanske lite. smile

nerd
14 juni 2007 · 17 Inlägg

Precis som killen ovan skriver försök att fixera fronten innan du plastar, sedan är det bara att smeta på glasfiber väv och polyester, dessa saker inhandlar du billigast på biltema på båt avdelningen... du bör spackla med bättre spackel än det som finns på biltema typ C4R brukar jag köra, först ett par typ 2-3 lager glasfiber spackel efter plastningen och sedan ett par lager fin spackel... finspacklar du bara och hoppar över glasfiber spacklet kommer det med största sannolikhet att spricka...

Gasar tills det rasar, och rasar det så bygger man nytt....
Blurre
16 juni 2007 · 45 Inlägg

Vart köper man polyester och spackel om man inte har biltema i stan ännu?
Ska försöka fixa till detta under nästa vecka, men jobbar kväll och sover tills jag börjar i stort sett så har inte så mycket tid att leta. Jula hittade jag inget på hemsidan iaf, de har juh glasfiberspackel och väv åtminstone.

golf88
16 juni 2007 · 956 Inlägg

HAr dom inte sånt där på jula..på kupolen?
Annars har väl ahlsell sånt kanske...

eldus veldus
Audi A6 (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang