14 juni 2007
Trådstartare
Jag är helt ny i denna forum och med risk att ställa liknande fråga igen.
Jag har en helt ny V70 och funderar på lack skydd till denna. Jag har fått hem en hel del reklam från olika företag. Jag kan på rak arm säga att jag är nog detta forums svarta får, jag gillar inte att tvätta bilen och har ingen aning heller hur det går till (nästan). Efter en ev. lack försegling funderar jag på att lämna bilen för hand tvätt verje eller vartannan månad, är detta okej, ska de tvätta på ett visst sätt (skippa vaxet har jag förstått)?.
Vidare, vilket företag är bäst, eller bra nog? Jag har fått reklam från Ditec, Mr Cap, Wellkept och Millenum (JewelUltra).
Mr Cap och Ditec är rätt snarlika, Ditec något lägre i pris, med återlack varje 18 mån.
Wellkept har P1 och ligger 1000 kr lägre (runt 3000kr) för första lackn, återlack pris saknas. Hur är detta lack skydd?
Slutligen Millenium lackat en gång för 4500 kr så skall detta hålla i 6 år, om man tvättar och återkonditionerar den 1 ggr/mån med deras produkter, hur kommer detta sig, kan det vara sant, varför ska man in hos de andra varje 18 mån, men här räcker en lackning?
Om någon har lust att besvara vore jag tacksam, vem vet jag kanske också blir "frälst"...