JVC DVD spelare?

Bi0HaZZarD Speed FMK
16 juni 2007 · 849 Inlägg

Hejsan alla glada!!

Jag har i dagarna börjat planera vad jag ska göra för min sommarjobbslön som kommer den 20:e juli. En bilstereo är första prioriteten och jag har kikat lite på JVC's DVD-recievers. Har inga erfarenheter av JVC som företag eller ljudmärke så jag skulle vilja veta lite av folk som vet mer. Har kikat på i huvudsak modellerna DV5201, DV5202, DV6201, DV6101, DV7301 och DV7302. Är visst ganska många modeller men de ligger i ungefär rättprisklass allihopa. Någon som kan hjälpa mig att avgöra om det är något att satsa på?

Kanske finns någon som har några andra tips också? Mina krav är att det ska vara en single DIN stereo som kan läsa DVD +-R/RW, mp3 och det är ett plus om den har tft skärm samt USB men det är inget måste. Vill även gärna ha tips på 7" skärmar eller liknande som jag kan koppla till stereon sen med.

Mvh Ludde

Tilllägg: Även allmänna åsikter om JVC bilstereo produkter mottages gärna.

Senast redigerat av Bi0HaZZarD (16 juni 2007)

Ullberg
17 juni 2007 · 154 Inlägg

Jag är iaf jävligt nöjd med min JVC KD-AVX1 iaf! smile

Nissan Is The Name, Primera GT Is The Game...
golf88
17 juni 2007 · 956 Inlägg

har en Jvc som jag tycker funkar bra..Med dvd å allt..men min förra jvc var tydligen bara skit...lagade den 2 ggr på två år..den kostade 3500 kr..Så man funderade ju om JVc bara var skit..

eldus veldus
Audi A6 (2017)
Bi0HaZZarD Speed FMK
17 juni 2007 · 849 Inlägg

hittills ser det ju ganska bra ut. hur är ljudet och så då? Din förra kanske var ett måndags ex? vad är det för någon du har nu?

Kom igen folk. Det måste ju vara mer som har JVC saker i bilarna?

Mvh Ludde

GTI-95 low profile
17 juni 2007 · 253 Inlägg

Jag kör med JVC MP3 stereo i GTI:n dock ingen DVD men funkar jävligt bra, hört att deras DVD ska vara helt ok.

dadde
18 juni 2007 · 2 164 Inlägg

jag har haft JVC, fast ej dvd.. jag hade vanlig huvudenhet och cd växlare.. det ENDA onda jag kan säga om JVC är, dom tål inte vatten. Annars är dom toppen bra smile Kvalitets märke enligt mig och alla mina kompisar smile

"Life´s too short to drive a boring car"
Bi0HaZZarD Speed FMK
18 juni 2007 · 849 Inlägg

låter ju trevligt detta. hur bra är ljud kvaliteten då?

Mvh Ludde

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang