4509
Sök

BMW 120 bra eller dålig?

Proljece?
1 464 Inlägg
16 juni 2007
Trådstartare
Hejsan satt och kollade lite på bmw:s hemsida och hittade en Bmw 120 verkade som golf med 5dörrar bra eller dålig? Billig försäkring också endast 7000kr för halvförsäkring för mej som är 18 år. Var och provkörde nya wranglern i veckan 5 dörrars och den va riktigt nice och bra i pris ungefär samma som denna. Vill inte ha den i någon 3.0l version utan endast 2.0.

Är detta en bil för en kille som vill ha en medelfamilje bil men ändå lite sportig? hmm
Tycker om den som f*n och har kollat på nya bilar behöver ha nått riktigt istället för polon.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

volvoraggare
4 776 Inlägg
16 juni 2007
7000 bara  bilen verkar ju hyfsat bra men varför lägga så mycket pengar i bara försäkrring. om du vore jag så skulle jag kolla på typ volvo 850 eller 945 eller nått annat i samma klass

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Proljece?
1 464 Inlägg
16 juni 2007
Trådstartare
Nee inget volvo skrot från 95 för min del vill ha ny bil inget plastigt bonnadräng skit.
Finns inga volvo i samma klass dom har ingen lol
Tackar annars för ditt snabba svar och inget illa menat mot dej jag hatar bara volvo smile
Senast redigerat av haxer (16 juni 2007)

volvoraggare
4 776 Inlägg
16 juni 2007
honda i combi utförande kanske. toyota

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Bilmekaniker
274 Inlägg
16 juni 2007
de e ju bmws motsvarighet till golf/polo å hela den svängen.. fast bakhjulsdriven å mycke roligare förstås.. jag tror att de e ett bra köp

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
Mercedes-Benz
///AMG
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

245 Inlägg
16 juni 2007
haxer skrev:
Nee inget volvo skrot från 95 för min del vill ha ny bil inget plastigt bonnadräng skit.

Så nya bilar är inte plastiga ha ha. Kul skämt smile

7 120 Inlägg
16 juni 2007
Dem är ju väldigt dyra. Billigaste jag hittade på blocket kostade 175 000:- , är du säker på att du inte hittar något bättre för dem pengarna? roll

Proljece?
1 464 Inlägg
16 juni 2007
Trådstartare
Nee men i så fall ska jag köpa en ny bil inget beg. Och den ska ligga i 250000-300000kr annars är det ju ingen bra bil enligt mej man får mer i den prisklassen.

DFFL
9 020 Inlägg
16 juni 2007
Vi hade en 120D när modellen var ny, riktigt kul bil att köra.
Hyfsat tryck när man gasade, men jävligt dåligt med plats där bak och inte bättre i bagaget.
Men trevlig inredning, väldigt mysigt och fint.
Dock så tåler den inte 90 graders svängar i över 100km/h.
Då får den renoveras för över 250000kr och försäkringsbolaget blev inte glada...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 537 Inlägg
17 juni 2007
haxer skrev:
Tror inte man direkt ska köra i 100km/h med ungar bak och frugan fram i 90graders kurva synd att du inte dog idiot!!

Eeh?
Tänk på hur du skriver, lite konstigt att önska att andra vore döda, ELLER?

1. Han skriver inte att det var han som var föraren, så du kan omöjligt veta.
2. Han skriver inte nåt om att fru och barn var med, tror inte det är så vanligt att busköra så där om man har fru och barn med sig, eller?

Ta det lugnt istället!

MVH/Mikael

Proljece?
1 464 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
jetta16v skrev:
haxer skrev:
Tror inte man direkt ska köra i 100km/h med ungar bak och frugan fram i 90graders kurva synd att du inte dog idiot!!

Eeh?
Tänk på hur du skriver, lite konstigt att önska att andra vore döda, ELLER?

1. Han skriver inte att det var han som var föraren, så du kan omöjligt veta.
2. Han skriver inte nåt om att fru och barn var med, tror inte det är så vanligt att busköra så där om man har fru och barn med sig, eller?

Ta det lugnt istället!

MVH/Mikael

Hmm... för det så kallade 1a så lägger man inte in en post på det viset i en seriös tråd?
och för din 2a precis vad jag menar wink

Tack för att du klargjorde detta jag redan visste för mej.

P.s Ska ta det lugnt när jag får hem min bil 

D.s

M.v.h haxer

DFFL
9 020 Inlägg
17 juni 2007
haxer skrev:
Hmm... för det så kallade 1a så lägger man inte in en post på det viset i en seriös tråd?
och för din 2a precis vad jag menar wink

Läs de tre första meningarna i mitt första inlägg så ser du att det var seriöst, det sista skrev jag bara på kul.
Visst att det hände, ja jag var föraren.
Men det var midsommarafton, industriområde, 20:00, jag var ensam i bilen och folktomt.
Jag missbedömde allt som har med hastighet att göra och begick ett massivt misstag.
Detta var 2 veckor efter att jag fick min körkort och jag hade absolut för stor högerfot, det kan jag ju inte neka.
Men att du önskar att jag skulle dött för att jag gjorde fel är ju helt absurt.
Anledningen till att jag körde av vägen var:
1. oerfarenhet
2. fartblindhet, i ett par km innan så höll jag runt 200km/h.
3. ren idioti

Jag är väldigt glad att jag lever idag med tanke på att jag missade en lykstolpe med cirka 10cm om man tittar på spåren i diket som kastade upp mig flera meter och vånde bilen på fel håll.

Men shit happens och det finns inget jag kan göra åt det nu eller hur?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Smålänning
7 887 Inlägg
17 juni 2007
Körskolan hade en BMW 180td eller 120td, kommr inte riktigt ihåg, 140 häst va den på i alla fall och diesel, en 1 serie.

Positivt:

Go att köra (även om jag aldrig pressade den, körlärare ni vet wink )
Bra tryck i motorn (testade det flera gånger wink )
Skön växellåda och koppling
Mycket fräna detaljer

Negativt:

Askassa säten (Hade ont i ryggen i dagar varje gång, första gången var värst)
Dåligt sikt (särskilt bakåt)
Vissa detaljer i inredningen kändes plastiga.
Trångt baksäte.

Komfort (allt jämfört med min saab, för enkelhetens skull)

Ljud: Väldigt tyst, nästan för tyst.
Fjädring: Samma, på gränsen till bättre.
Stolar: Mycket dåliga

Allt är mina erfarenheter, angående stolarna så smaken är som baken. Jag övningskörde med bilen i ett år, en gång i veckan, så jag har sagt det jag kommer ihåg.
Att jag jämförde med saaben är för att det var enkelt för mig.

Jag skulle vilja ha en sån! Dom är inte dåliga

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

ST
121 Inlägg
17 juni 2007
haxer skrev:
Hejsan satt och kollade lite på bmw:s hemsida och hittade en Bmw 120 verkade som golf med 5dörrar bra eller dålig? Billig försäkring också endast 7000kr för halvförsäkring för mej som är 18 år. Var och provkörde nya wranglern i veckan 5 dörrars och den va riktigt nice och bra i pris ungefär samma som denna. Vill inte ha den i någon 3.0l version utan endast 2.0.

Är detta en bil för en kille som vill ha en medelfamilje bil men ändå lite sportig? hmm
Tycker om den som f*n och har kollat på nya bilar behöver ha nått riktigt istället för polon.

Jag är ingen fan av BMW, men 1-serien tycker jag impar ordentligt. Fast ekonomiskt skulle jag nog välja en Golf eller en Skoda. Kolla in Fabia RS. Jag har provkört en RS och den var skitkul.

90 på 50-väg
http://bubblare.se/movie/ronny_och_ragge4/
Så vaknade jag - så var den dan förstörd

Sök