17 juni 2007
Trådstartare
Hej på er, lite snabb fakta..... jag har alltid hållt mig till 22spån till mina lådor och räknat ut bästa lådalternativet med alla variablar. Först blev det en Lightning Audio 15", riktigt kul grejer för en så liten peng alltså. Sen blev det 2*12" RF, minns inte namnet på dom men det var nog årgång 2003, dubbla talspolar och dubbla magneter. Spelade rejält bra. Efter det blev det en RF T110D2, skön 10" som jag just nu har till hemmabiosubben.
Till problemet (visserligen kul), vi har fått barn jag och min sambo. Killen är nu 2 1/2 månad. Så hemmabiosubben nyttjas inte längre, kombiköp på gång och jag vill bygga där nu igen då jag ändå åker ensam ganska ofta. Dock skall bagaget vara kvar, jag kan inte bygga fritt som förr i tiden.
Funderade på att skaffa en till T110D2, en kompis har 2st och det fläskar på så sjukt bra. Nästa bil kan bli en v70 då finns det plats. Eventuellt en v40 pga priset men då måste jag nog ta bort reservhjulet. 9-5 också ett alternativ.
Prisklass vid nyköp: Relativt kräsen, Bas/Basar, Steg kan jag lägga ca 15 000:- på. Eller köpa en till T110D2 eller hålla mig kvar vid mina rockford 12"or kanske?
Ge mig lite tips på smarta småbyggen men som fortfarande spelar bra. Gärna v40 alterantiv, v70 skall nog inte vara någora problem ändå att få in dåe låda å vagn.
(För den som undrar använde jag på mitt förra system 1*RF 4 kanalssteg till fram bak, 1*2kanals steg till min RF 12or i sluten låda,Quart fram, JBL T-595 bak,1 farad kondensator, totalt pris på allt jag handlat med nypriserna då, 30 000)
-