Husvagnsreglemente?!

nejbo nejbo
19 juni 2007 · 34 Inlägg

Tjena!!
håller på att grejja lite med en husvagn just för tillfället som ska byggas om till en enda stor säng i princip smile men till saken, vill ju inte åka in till bilprovningen och ha missat massa regler som antagligen finns. nån som vet vart man kan få tag i lite information om det här på nätet ? jag har letat som en dåre men har inte hittat nåt av värde direkt. måste väl finnas nåt nånstans om vad man får/inte får göra med en husvagn ?

Mvh Daniel.

dä va birrigt bö...
Brådhis * Voff voff *
19 juni 2007 · 10 293 Inlägg
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
nejbo nejbo
19 juni 2007 · 34 Inlägg

tackar men hittade inget om husvagnar där.. vill veta hur man får inreda och hur det funkar med gasol och så där smile inte några fler sidor på lager? smile

dä va birrigt bö...
Angelicque
19 juni 2007 · 222 Inlägg

Har du provat att ringa Bilprovningen?
De torde veta.

Annars så är det viktigaste att vikten är densamma, OM du nu ska dra vagnen efter dig.
Gas är oxå något att ha i tanke, precis som du säger.

Lycka till!

smile

Hellre chips än sex på festival!!!!
loudness
19 juni 2007 · 4 554 Inlägg

har precis besiktat min första husvagn, se tilla att alla lampor lyser, kolla så bromsarna tar och att du har 1/3 reserv innan färdbromsen är i bottenläge när den ska ta, vad gäller gasen så har han en liten pump som han pumpar upp trycket med så de räcker att huvudkranarna är täta, annars är de inget spec. bra däck är en fördel med

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang