Pappa hjälpte till att svetsa igen de bakre sidopositionsljusen. Här slipas det för fullt...
Det börjar droppa in lite grejer, här är delarna till buren. Huvudbågen är flera decimeter för lång för att ha lite marginal. Jag är inte helt ute och cyklar med andra ord.
Slutgiltig maskning av huven, tog en bra stunt. Så mer symetrisk än så blir det nog inte...
Plastbitarna i bagagen är borta för att komma åt alla skruvar till bakljus, stötfångaren och för att kunna svetsa ordentligt.
Hämtade hem downpipen från andra verkstaden. Kommer förmodligen behöva bearbetas (läs plattas till) strax efter lambdasonden.
Sista lagret färg på spegelplattorna... Blev helt okej! Bättre än innan om inte annat...
KLART! Nu är allting provmonterat och avmonterat och bilen åker på lack imorgon bitti. Som sagt så hålls exteriören hemlig tills Elmia. Jag slänger upp en liten liten "inside"-bild med breddarna på plats som den står nu (utan sidokjolar, bakdel, lysen, gummilister osv osv)...
Tis-ons är det dags att börja montera ihop allting igen, då har jag en veckas kvällar på mig innan Elmia att få allting fint!
Grymmt att du hann allt innan lacken hoppas lacken går bra.. och att du hinner montera ihop allt sen smile
Tror den blir äckligt fet big_smile
Jag har fått massor av hjälp under 2 hela dagar och sena kvällar. Hade aldrig fått ihop den så snyggt och snabbt utan dem. Så enorma kramar till Kristian och Jörgen!
Längtar tills den kan sättas ihop, det tar ju tid stt göra men är så sjuuukt kul när det börjar ta form medans man skruvar. Ska göra lite småfix innan den kommer hem också...
Växellådorna är av samma modell. 1an ligger nu alltså längst bort från föraren.
Allting är lika förutom att torkararmen och blinkersarmen har bytt plats. Så man torkar rutan istället för att blinka i början...
Tack Som jag har funderat över det där hehe Kan tänka mig att passagerarna har roligt i början när du sitter och torkar rutan vid rödljusen haha
Jag kan säga att det är bra mycket läskigare att åka med i en högerstyrd bil än att köra en. Man känner sig helt utelämnad, för det känns som om man kör fast utan både ratt och pedaler!
HAHAHAHA, fy fan vad jag skratta när jag läste det sista delen om att man känner sig utlämnad