2440
Sök

timnordlof: Mazda RX-7 - Panda Style Widebody - Beslutsångest!

798 Inlägg
13 juni 2008
Trådstartare
Kalle_Ponken skrev:
timnordlof skrev:
SCF Norrköping på lördag!

Syns där då! Fast en annan kommer ju bara vara åskådare då...tongue Funderat nått mer om Gatebil på Mantorp Park förresten? Har för mig att du skrev att du var intresserad utav det i tråden, men fattade aldrig om du anmälde dig eller inte...tongue

Härligt! smile Jag kommer förmodligen åka på Gatebil, har dock inte riktigt bestämt riktigt hur omfattande det blir (bankörning osv.). Jag har inte riktigt förstått skillnaden med att anmäla sig till "Slaget om Gatebil" eller bara rulla in som vanligt på Gatebil? Känns mest krångligt med förskottsbetalning eller hur det nu fungerar... :S

Till Gatebil Mantorp ska jag hur som helst! smile

16 197 Inlägg
13 juni 2008
timnordlof skrev:
evilaudio skrev:
fan så där ser inte mina cobra coilovers ut.. min hjälpfjäder e hela hoptryckt...HAHA

Det är mina också! smile De blir ju ihoptrycka direkt när man sänker ner den, eller om man inte sänkt bilen tillräckligt från början... wink

fast för min del hänger de nog mer på vikten.. har justerat mina coilovers bak så högt de bara går men ändå e bilen för låg...wink

"Testar man inte så får man aldrig veta"

798 Inlägg
13 juni 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:
timnordlof skrev:
evilaudio skrev:
fan så där ser inte mina cobra coilovers ut.. min hjälpfjäder e hela hoptryckt...HAHA

Det är mina också! smile De blir ju ihoptrycka direkt när man sänker ner den, eller om man inte sänkt bilen tillräckligt från början... wink

fast för min del hänger de nog mer på vikten.. har justerat mina coilovers bak så högt de bara går men ändå e bilen för låg...wink

Haha, jaha, du menar så! smile Min bil är plättlätt, men åandra sidan får jag ta med mig en iPod om jag vill lyssna på musik... tongue

623 Inlägg
13 juni 2008
Den blev jävligt snygg...

nismo

798 Inlägg
13 juni 2008
Trådstartare
SilverEye skrev:
Den blev jävligt snygg...

Tackar och bockar! smile

798 Inlägg
15 juni 2008
Trådstartare
Precis hemkommen från Norrköping och SCF (dagen) och ett något mindre än vanligt MOTM (kvällen). Väldigt trött av att gå upp så tidigt på lördagar, men det lönade sig i form av "Best Performance Car" på SCF. smile Stod ihop med chrizz och Garaget-tältet och hade det riktigt trevligt om än lite väl långdraget pga det låga antalet bilar.

En sväng till Motala och glo på fotbollen samt vila lite hos flickvännen innan man åkte tillbaka till Norrköping för MOTM som jag egentligen bara fick reda på ryktesvägen. Inte lika mycket bilar som vanligt men hög standard, skötsamma människor utan massa fylla och inget överdriven däckmisshandel bland folk...

Härlig dag! Känns även härligt att fylla tanken igen imorgon, 900 spänn... smile

798 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
Mappning bokat på måndag efter midsommarhelgen! De sista rören är även lämnade på svetsning så det verkar gå ihop sig. smile

Just nu funderar jag på vilka evenemang det kan tänkas bli under semestern v26-28... tongue

Lite bilder från helgen och SCF+MOTM i Norrköping:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/377033_4ibh09.jpg
SCF Norrköping 2008

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/377034_ncqdqv.jpg
SCF Norrköping 2008

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/377035_axcezx.jpg
Meet of the Month 2 - Norrköping 2008

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/377036_pnpe6g.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/377037_rmr9rm.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/377039_97bmdt.jpg

798 Inlägg
20 juni 2008
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/379292_k7pi6c.jpg
Coilovers monterat även bak nu! smile (monterade även på MOTM2 och SCF Norrköping)

Bilen är i stort sett klar för sommaren! Mappning på måndag! smile
Senast redigerat av timnordlof (20 juni 2008)

798 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
Mappad och "klar"! Wiiiehoo! smile

Den börjar bli komplett nu bilen, bara lite småfix kvar innan den är redo för Gatebil!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/381308_k58r1u.jpg
Äntligen mappad!

247 Inlägg
23 juni 2008
Mkt trevlig bil det där, bra jobbat!

Vad blev det för effekt i spisen då?
Senast redigerat av mickey (23 juni 2008)

Mikael Lindberg
- Team Duja -
www.teamduja.se

798 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
mickey skrev:
Mkt trevlig bil det där, bra jobbat!

Vad blev det för effekt i spisen då?

Det vet jag inte än! smile Hoppas på att kunna mäta effekten någon gång i sommar...

2 644 Inlägg
24 juni 2008
FAN SÅ FIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN!

Vi ses på gatebil i helgen då! Jag kommer va med saabjohan203 som vanligt smile

Du är där hela helgen eller ? smile isf får vi knäppa ett par bärs!
Senast redigerat av Lindgren_ (24 juni 2008)

Johan Lindgren

17 Inlägg
25 juni 2008
Har kollat igenom hela tråden, och fyfan vad vacker den har blivit smile

798 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
Tack tack! smile

Lindgren_: Självklart ses vi på Gatebil i helgen! Jag ska ner nu till verkstaden och putsa och greja så mycket jag bara orkar. Första semester dagen idag! smile

2 644 Inlägg
25 juni 2008
timnordlof skrev:
Tack tack! smile

Lindgren_: Självklart ses vi på Gatebil i helgen! Jag ska ner nu till verkstaden och putsa och greja så mycket jag bara orkar. Första semester dagen idag! smile

Fan vad gött smile Putsa putsa putsa yikes aja det blir helnajz helg!

Johan Lindgren

798 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
Sådär ja, nu har jag polerat upp ett rör så det ser lite mer välgjort ut i motorrummet. Fortsätter ikväll eller imorgon om det är något mer jag kommer på. Ska dra åt slangar och grejer idag så allting sitter. Monterade även plattan under motorn så att kylning och aerodynamiken ska bli optimal... wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/382599_mtvfm5.jpg
Motorrummet 24 Juni - 2008

Dags att göra lite packlista också inför Gatebil, jag åker ju redan på torsdagskvällen för att slippa gå upp så tidigt på fredagen.

- Extra slangklämmor, silikonslang, buntband och montageskruv
- Mantorp-biljetter
- Mat (bröd, mjukost, korv, ketchup osv.)
- Engångsgrill
- Dricka
- Hjälmar, Sparco-underställ, skor och handskar
- Bagagematta till Mazdan och spännband (vill ju inte reda kolfibret...)
- Verktygssats, hjultillbehör, justeringsverktyg till stötdämpare
- Kamera
- Videokamera
- Sugproppsfäste
- Laddare till allt möjligt + kablar
- Sovsäck, liggunderlag, tält, kudde och resårmadrass! smile
- Mössa

Nått mer man behöver ha med sig?
Senast redigerat av timnordlof (25 juni 2008)

798 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
Som ett brev på posten! wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/382675_2gkcw2.jpg
Posten idag: nya bromsbelägg (DS2500) och brev med biljetter till Gatebil i helgen! smile

798 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
Härliga setbacks så här mot slutet:

- Rejält skavmärke på en silikontryckslang till intercoolern. Har flyttat om slangklämman som skavde emot och flyttat om för att täcka skadan. Hoppas att det håller tätt...

- Högra innerskärmen har fått ett rejält hål tack vare däcket som legat emot. Tyvärr sitter expansionskärlet precis på insidan. Lyckades flytta det några milimeter men vet inte hur länge det funkar.

- Samma sak med vänstra innerskärmen men där har det som tur är inte gått hål - ännu. Dessutom sitter bara spolarvätskebehållaren innanför. Så det borde vara lugnt...

- Lyckades ha sönder en sprint till bromsarna, men det gick iaf att lösa på annat sätt. Nu sitter det banåkabelägg på åtminstone. Tar det lite lugnt tills de nött in sig ordentligt men det kändes bra.

- Lite osäker kring laddtrycket som är lite ojämt också...

Bläää....
Senast redigerat av timnordlof (25 juni 2008)

Rotaryhead
155 Inlägg
25 juni 2008
timnordlof skrev:

- Rejält skavmärke på en silikontryckslang till intercoolern. Har flyttat om slangklämman som skavde emot och flyttat om för att täcka skadan. Hoppas att det håller tätt...

- Högra innerskärmen har fått ett rejält hål tack vare däcket som legat emot. Tyvärr sitter expansionskärlet precis på insidan. Lyckades flytta det några milimeter men vet inte hur länge det funkar.

- Samma sak med vänstra innerskärmen men där har det som tur är inte gått hål - ännu. Dessutom sitter bara spolarvätskebehållaren innanför. Så det borde vara lugnt...

- Lyckades ha sönder en sprint till bromsarna, men det gick iaf att lösa på annat sätt. Nu sitter det banåkabelägg på åtminstone. Tar det lite lugnt tills de nött in sig ordentligt men det kändes bra.

Bläää....

passa dej så du inte får för högt ladd bara, då finns risken att du skjuter apex-tätningarna... kanske läge för en boost-controller? fast power fc:n ska ju kunna styra laddet också.

inte ett dugg avundsjuk på er som får åka sjua hela sommaren när min motor står hos motorrenoverare ;(

798 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
lego skrev:
timnordlof skrev:

Bläää....

passa dej så du inte får för högt ladd bara, då finns risken att du skjuter apex-tätningarna... kanske läge för en boost-controller? fast power fc:n ska ju kunna styra laddet också.

inte ett dugg avundsjuk på er som får åka sjua hela sommaren när min motor står hos motorrenoverare ;(

Självfallet får man vara försiktig med laddtrycket, men Gzon är duktig på att mappa så jag litar på att det fungerar. smile

Tråkigt att du inte får åka bil... sad

Sök