2298
Sök

timnordlof: Mazda RX-7 - Panda Style Widebody - Beslutsångest!

Rotaryhead
155 Inlägg
26 juni 2008
Ah, Gzon är grym... Då är du i goda händer wink

798 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
Provade bilen lite försiktigt på Mantorp i helgen under söndagen. Slänger upp två klipp här!

Filmat från utsidan: [video]http://www.garaget.org/video/zdztmn1oul7h[/video]

Filmat från insidan: [video]http://www.garaget.org/video/rs1duqz42xmk[/video]

Rotaryhead
155 Inlägg
30 juni 2008
Oj, man blir ju knappt nå sugen alls på att köra när man får se sånt här wink

2 644 Inlägg
30 juni 2008
Fan vad najz gick ju riktigt bra det där smile

Johan Lindgren

OEM <3
6 957 Inlägg
30 juni 2008
Man vill bara att du ska pressa lite lite mera på gasen för att få höra de riktigt goa wankelljudet big_smile
Kul med insidekamera så man får en överblick av banan, tummen upp!

OEM <3

798 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
Bjork skrev:
Man vill bara att du ska pressa lite lite mera på gasen för att få höra de riktigt goa wankelljudet big_smile
Kul med insidekamera så man får en överblick av banan, tummen upp!

Hehe, jo, men jag ville inte pressa den så hårt. Dels eftersom den blev ganska varm (racekylaren är trasig, körde med original) och dels för att jag inte kan banan så bra.

Finns det plats på banan så pressar jag hårdare på Japmeet! big_smile

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
30 juni 2008
Helvete va sugen jag blev på att köra där då big_smile

Ableton Live

283 Inlägg
30 juni 2008
Helvete va snygg den är! Vad landade effekten på på mappningen o vid vilket ladd? Fint ljud i den också smile

/ Patrik

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
30 juni 2008
Paddee636 skrev:
Helvete va snygg den är! Vad landade effekten på på mappningen o vid vilket ladd? Fint ljud i den också smile

/ Patrik

Ajusse ja d glömde jag fråga big_smile Va ju därför jag tänkte skriva i över huvud taget haha big_smile Wankeln låter jäkligt het tongue OCh bilen e ju inte ful direkt heller!!

Ableton Live

798 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
Tack för den goda kritiken! smile Jag såg en bild som Jill fotade när bilen var på bana. Måste säga att jag själv tycker den är sjukt vacker, precis så som jag ville ha den när jag började . Att den går som en dröm på bana är ju inte fel det heller... smile

http://holck.se/vanja/2008/GATEBIL/S%f6ndag+Utst%e4llning/11.jpg
FOTO: Jill

Bilen är inte bänkad ännu men det borde enligt Gzon vara runt 330 hk. Laddet är ställt till ca 0.92 BAR men varierar mycket beroende på väder (ibland upp över 1.1 BAR till och med). Funderar på att bänka den under Japmeet så får vi se.
Senast redigerat av timnordlof (30 juni 2008)

Sempre Inter
537 Inlägg
30 juni 2008
vad gjorde du me de gammla rx7 stolarna smile ?

Elvis
HPC KayTown

798 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
Jap_power_ skrev:
vad gjorde du me de gammla rx7 stolarna smile ?

De ligger i en lagerlokal. Helt som nya! smile

455 Inlägg
1 juli 2008
Var det så dåligt med folk på söndagen? Du såg ut att nästan vara själv ju... Såg kul ut iallfall!

Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30
http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!

798 Inlägg
1 juli 2008
Trådstartare
Det var väldigt sent på Söndagen, på förmiddagen var det helt okej. Men efter Breisladden började alla packa och åka hemåt...

798 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
Japmeet var mycket lyckat! Pappa åkte sin EVO 5 och jag åkte min Mazda på banan hela lördagen. Väldigt roligt! smile Slänger upp lite bilder sen men har just flyttat hemifrån och har inte internet i lägenheten ännu.

Aluminiumkylaren är på plats igen och temperaturerna var helt klart lägre, men inte tillräckligt låga. Lite vätskor och planer på kylkanaler finns... Jag har även gjort om lite rördragning, putsar, polerat, efterdragit och justerat i motorrummet. Lite kolfiber hamnade på plats också innan Japmeet.

Stay tuned.

188 Inlägg
8 juli 2008
Såg den på japmeet lika fin som alltid smile
Vad landade din vatten temp på när du va ute o körde på banan?

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
8 juli 2008
såg den på japmeet, verkar gå riktigt gött. och är så sjukt underbart fin big_smile

wankel<3 wink

keep it up

mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

798 Inlägg
9 juli 2008
Trådstartare
_Abbe_ skrev:

Tack! smile Jag kände inte ens igen den bil, såg först nu att det var din. Det blev sjukt bra med nya lacken!

Var uppe på 110 grader någon gång... Låg konstant på 100-105 grader. Ska fixa till det där lite, hällde i lite MoCool idag och ska dra lite nya kylkanaler till alukylaren.

HPaddic skrev:
såg den på japmeet, verkar gå riktigt gött. och är så sjukt underbart fin 

wankel<3 

keep it up

mvh stångberg

Tack! Tyvärr laddade jag bara 0.5 BAR den dagen så jag hade nog inte ens 300hk i motorn. Men det gick ju ganska bra ändå! smile

JapsRacer!
198 Inlägg
9 juli 2008
Riktigt fet rx7a du har där! big_smile

188 Inlägg
10 juli 2008
timnordlof skrev:
_Abbe_ skrev:

Tack! smile Jag kände inte ens igen den bil, såg först nu att det var din. Det blev sjukt bra med nya lacken!

Var uppe på 110 grader någon gång... Låg konstant på 100-105 grader. Ska fixa till det där lite, hällde i lite MoCool idag och ska dra lite nya kylkanaler till alukylaren.

hehe smile Kul att du gillade lacken
Vart sitter din vattentemp sensor? lr kör du med originalet via AVCRen?

Sök