timnordlof: Mazda RX-7 - Panda Style Widebody - Beslutsångest!

darkwizard Fordonstekniker
1 september 2007 · 1 740 Inlägg

Vart riktigt fint. Med hållarna så är det pricken över i;et

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
timnordlof
2 september 2007 · 798 Inlägg

Kul att det är så mycket intresse för tråden! Hållarna är monterade nu. Funkade kanon, men jag har placerat mig vid datorn för kvällen. Bilder blir det imorgon istället, ska även fota interiören ordentligt nästa vecka när jag fått i mer kolfiber. smile

Nästa på ordningen är att anpassa vingen och bygga skyddsbur så jag får i bältena nån gång. Tänkte att det var lika bra att göra det så fort som möjligt, än att montera ett tvärstag tillfälligt.

Rattnavet kommer även imorgon så jag får i ratten. Äntligen! smile

Senast redigerat av timnordlof (2 september 2007)

Bramstedt Putsbög?
2 september 2007 · 200 Inlägg

Inredningen blev grymt snygg!

Morx
3 september 2007 · 4 Inlägg

snyggt jobbat med bilen.
du har lyckats hitta ett riktigt kap!

önskar man själv hade råd med en RX-7:a och licka mycke prylar du trycker i den tongue

men men lycka till med bygget!
detta skall följas!

chrno RE-雨宮
3 september 2007 · 481 Inlägg

Du skulle köpa en Cubby box till vänster armbåge, förvaring och grymt skönt.

Ser riktigt bra ut dedär, mätarna i mittkonsollen påminner mkt om mina från Tripower.

Får man fråga hur långt den har gått om du gjort ett sånt fynd?

RE-Amemiya Kitted FD3S
timnordlof
3 september 2007 · 798 Inlägg

chrno skrev:
Du skulle köpa en Cubby box till vänster armbåge, förvaring och grymt skönt.

Ser riktigt bra ut dedär, mätarna i mittkonsollen påminner mkt om mina från Tripower.

Får man fråga hur långt den har gått om du gjort ett sånt fynd?

Jag har kolfiber där istället, funkar bra det med. smile Annars gör jag hellre en egen, dem vill ha bra betalt för de där små kuddarna...

Jag är riktigt nöjd med mätarna, kul med nått unikt, och dessutom mer kolfiber! big_smile

Den har gått 2700 mil.

skön
3 september 2007 · 89 Inlägg

börjar se riktigt nice ut nu tim!
tur att du inte lackade instrumentpanelerna vita som många andra tidigare har sagt!

Ska bli spännande och se vad du hittar på där baksätet satt:)

Senast redigerat av skön (3 september 2007)

timnordlof
4 september 2007 · 798 Inlägg

Monterade i ratt med quickrelease igår! Blev bra, men eftersom jag är ganska lång och ratten ganska liten så ser jag inte mätarna helt...

Bra stöldskydd, grymt skön, snyggt och kommer förmodligen bli kanon på banan. Känns mer som en gokart än en oljetanker nu. smile En liten tutknapp kommer i senare.

Observera också att jag bytt handbromsdamasken mot en Sparco i äkta skinn med röda sömmar. Kommer även till växelskapen sen.

Man ser även en liten shiftlight på "rattpanelen" som fungerar ypperligt. Nu gör det inget att jag knappt ser varvräknaren! wink

http://www.garaget.org/gallery/archive/26448/146978_hh04yu.jpg
Sparco Quickrelease

http://www.garaget.org/gallery/archive/26448/146984_sfshin.jpg

Droors
4 september 2007 · 811 Inlägg

grymt snyggt. smile

Qwaffe Halvfinsk Norrman från Sverige
5 september 2007 · 586 Inlägg

yeah, min drömbil detta ju:O sjukt snygga fälgar du valde också. hoppas du inte stöter på hinder och skit. snyggt med shiftlight där också, svårt att få dit?

Ableton Live
BMW 520d e39 "Diplomaten" (2000)
Davv3
5 september 2007 · 1 019 Inlägg

riktigt snyggt! smile

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
Fel_xi
5 september 2007 · 211 Inlägg

Som sagt grymt schysst bil! Riktigt rolig projekt tråd också wink

timnordlof
5 september 2007 · 798 Inlägg

Tokyo-drift skrev:
yeah, min drömbil detta ju:O sjukt snygga fälgar du valde också. hoppas du inte stöter på hinder och skit. snyggt med shiftlight där också, svårt att få dit?

Nej, inga problem alls. Ska göra det lite snyggare och bättre sen. Installationen av shiftlight tog 1 minut ungefär. smile Bara att plugga in i cigguttaget!


Kul att många gillar projektet, jag hoppas att jag har tid och pengar att få dit kjolpaketet i vinter, hoppas hoppas...

Streckkoden
5 september 2007 · 2 655 Inlägg

Riktigt snyggt resultat..

timnordlof
6 september 2007 · 798 Inlägg

Monterade klasglas runt om idag. Är väldigt sugen på att tona dem. Allt annat är ju mörkt på bilen (inredning, fälgar, bakljus osv) och jag vill därför inte ha krom på blinkersglas osv. Vad tror ni om mörk toning runt om?

Knåpade ihop en bild på hur jag menar:
http://www.garaget.org/gallery/archive/26448/148127_bfjy3l.jpg
Hur ska jag göra?

Snyggt blev det hur som helst! Bara lite osäker på om det är rätt "stuk"! smile

ToXtreme
6 september 2007 · 3 627 Inlägg

Ha de helröda och på sidorna vanliga klarglas smile Blir snyggast tror jag smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
timnordlof
6 september 2007 · 798 Inlägg

ToXtreme skrev:
Ha de helröda och på sidorna vanliga klarglas smile Blir snyggast tror jag smile

De som sitter bakåt tycker jag inte alls är så snygga. De ska tonas, men jag vet inte om de ska bli svarta eller röda. Rött klarglas är ju snyggt... Ska fundera. Måste ju vara samma stil på alla...


Är lite glad nu! Av en händelse så kände jag lite rund ljuddämparen och hittade orsaken till skallret som jag letat efter sen jag bytte avgassystem! Gjorde en "packning" av eltejp och apskit. Verkar funka perfekt vad det verkar som!

Hoppas hoppas att skallret är borta imorgon när jag startar den, jag börjar bli tokig på det! smile

ToXtreme
6 september 2007 · 3 627 Inlägg

Jo jag snacka om helrött klarglas smile Lätt snyggast wink Finns det att köpa helröda bakljus i klarglas också? Hade vart rätt snyggt det med smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
timnordlof
6 september 2007 · 798 Inlägg

ToXtreme skrev:
Jo jag snacka om helrött klarglas smile Lätt snyggast wink Finns det att köpa helröda bakljus i klarglas också? Hade vart rätt snyggt det med smile

Nej nej! Dem där bakljusen dödar man för! smile Gör ju hela bilen de bakljusen. Inte så många RX-7or i Sverige som har dem...

Helst vill jag ha svarttonad bak på sidan, rött bak och klara framblinkers. Dem då blir det ju jättefult. Världens blandning... :S Ska sova på saken.

ToXtreme
6 september 2007 · 3 627 Inlägg

Hehe, då blir det som första Saab 9-5 roll, vita fram, orangea på sidorna och svarta bak tongue

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang